Αρχική | Άποψη | Συνεντεύξεις | Προαγωγές εκτός επετηρίδας στο Δημόσιο

Προαγωγές εκτός επετηρίδας στο Δημόσιο

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font

Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΟΥΡΝΑΡΑΣ ΣΤΗΝ «Κ»

Ο υπουργός Οικονομικών μιλάει για τις συζητήσεις με την τρόικα, τον ΕΦΚ στα καύσιμα, τη μονιμότητα, τον ενιαίο φόρο και τη φοροδιαφυγή

Συνέντευξη στον Βασιλη Ζηρα

Μετά τις απολύσεις, η κυβέρνηση είναι έτοιμη να σπάσει ένα ακόμη ταμπού στο Δημόσιο, αυτό της «επετηρίδας». Οπως αποκαλύπτει στη συνέντευξή του στην «Κ» ο υπουργός Οικονομικών κ. Γιάννης Στουρνάρας σε συνεργασία με το υπουργείο Εσωτερικών επεξεργάζεται ρύθμιση για να περιορισθεί η σημασία της προϋπηρεσίας στις προαγωγές των δημοσίων υπαλλήλων, ώστε να προάγονται νεότεροι και ικανότεροι εργαζόμενοι σε θέσεις ευθύνης. Επίσης, αναφέρει ότι στο πλαίσιο της επόμενης διαπραγμάτευσης με την τρόικα θα τεθεί η μείωση του φόρου μεταβίβασης ακινήτων, του Ειδικού φόρου στα καύσιμα και του ΦΠΑ στην εστίαση. Σε ό,τι αφορά τις τράπεζες δηλώνει ότι το σημαντικό είναι να είναι υγιείς και όχι εάν οι μέτοχοι είναι Ελληνες, ενώ τονίζει ότι η μελλοντική πορεία της Εθνικής και της Eurobank θα εξαρτηθεί από τη δυνατότητά τους να βρουν ιδιωτικά κεφάλαια στη φάση της ανακεφαλαιοποίησης.

– Οι διαπραγματεύσεις με την τρόικα διήρκεσαν ενάμιση μήνα, κυρίως εξαιτίας των απολύσεων στο Δημόσιο. Πολλοί λένε ότι η κυβέρνηση τα δίνει όλα για τους δημοσίους υπαλλήλους, όταν υπάρχουν 1,5 εκατ. άνεργοι στον ιδιωτικό τομέα.

– Υπήρχαν και άλλα πολύ σημαντικά θέματα στη διαπραγμάτευση. Η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, η αναδιάρθρωση της φορολογικής διοίκησης, η εκτέλεση του προϋπολογισμού. Δεν ισχύει ότι αναλωθήκαμε ενάμιση μήνα σε συζητήσεις για το θέμα των απολύσεων στο Δημόσιο. Ηταν βέβαια το τελευταίο από τα μεγάλα θέματα που συμφωνήθηκε αλλά θεωρώ ότι αυτό είναι λογικό. Αφορά το σπάσιμο ενός ταμπού δεκαετιών, στο μέλλον σχεδόν 700.000 υπαλλήλων και των οικογενειών τους και στη δημιουργία ενός νέου δημοσίου τομέα. Εάν δεν γινόταν με σωστό τρόπο θα δημιουργούσε τεράστια προβλήματα στη λειτουργία του Δημοσίου. Με την τελική συμφωνία των πολιτικών αρχηγών, θεωρώ ότι έχουμε βρει μια ισορροπημένη, δίκαιη λύση που θα οδηγήσει στην ποιοτική αναβάθμιση του Δημοσίου.

– Με τις 15.000 κλείνει το θέμα των υποχρεωτικών αποχωρήσεων ή θα υπάρξουν ανάλογα προγράμματα τα επόμενα χρόνια;

– Η ποιοτική αναβάθμιση του Δημοσίου είναι μόνιμη επιδίωξη της κυβέρνησης αλλά θεωρώ ότι έχει κλείσει το θέμα των υποχρεωτικών αποχωρήσεων, τώρα μένει η υλοποίηση. Η συνεχής ποιοτική αναβάθμιση του Δημοσίου δεν συνεπάγεται νέες αποχωρήσεις, αλλά μια διαρκή διαδικασία βελτίωσης η οποία μπορεί να γίνει και εσωτερικά μέσω διαρκούς εκπαίδευσης του στελεχιακού δυναμικού μας. Επίσης με την προώθηση νεότερων και ικανών στελεχών του Δημόσιου Τομέα σε κορυφαίες θέσεις, με τρόπο που ήδη έχουμε συμφωνήσει με τον κ. Μανιτάκη.

– Δηλαδή δεν θα έχουμε προαγωγές κατ’ αρχαιότητα;

– Εχουμε συμφωνήσει να μειώσουμε την απαιτούμενη προϋπηρεσία για προαγωγή. Η επετηρίδα δεν θα είναι το παν.

– Θα πρέπει να αρθεί η μονιμότητα στο Δημόσιο;

– Η επόμενη συνταγματική αναθεώρηση θα εξεταστεί από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη την ώρα που πρέπει. Τέτοιο θέμα όμως δεν έχει τεθεί από την τρόικα. Η ευαισθησία μας όμως δεν πρέπει να εξαντλείται σε ένα και μόνο θέμα. Θεωρώ ότι η μονιμότητα έχει πάψει να αποτελεί θέμα - ταμπού.

– Γιατί επιμείνατε στη διατήρηση του ΕΕΤΗΔΕ και φέτος και γιατί το υπουργείο Οικονομικών δεν ήταν έτοιμο να εφαρμόσει τον ενιαίο φόρο ακινήτων;

– Δεν επιμείναμε. Το αντίθετο. Το υπουργείο Οικονομικών είχε ετοιμάσει διάφορα σενάρια στο πλαίσιο της Διακομματικής Επιτροπής που παρουσιάσαμε στην τρόικα. Το βασικό πρόβλημα της τρόικας ήταν η εισπραξιμότητα. Το ΕΕΤΗΔΕ έχει υψηλή εισπραξιμότητα (γύρω στο 82%) σε σχέση με τους άλλους φόρους ακίνητης περιουσίας και ο φόβος τους ήταν ότι, ενώ στα χαρτιά ο νέος φόρος που είχαμε σχεδιάσει θα έφερνε τα ίδια έσοδα, στην πράξη θα έφερνε λιγότερα έσοδα επειδή δεν θα το εισέπραττε η ΔΕΗ. Συμφωνήσαμε λοιπόν, και αυτό αποτυπώνεται καθαρά στο κείμενο της Συμφωνίας, ότι από το 2014 δεν θα υπάρχει ΕΕΤΗΔΕ, αλλά θα εφαρμοστεί ένας ενιαίος φόρος ακίνητης περιουσίας. Στο μεταξύ, συνεργαζόμαστε με ειδικούς στους υπολογισμούς και στον εισπρακτικό μηχανισμό για να μειωθεί το ρίσκο της εισπραξιμότητας. Ο τελικός στόχος είναι ένας δίκαιος φόρος που θα διευρύνει τη φορολογική βάση, θα μειώσει αισθητά τους συντελεστές ειδικά για τη μεσαία τάξη και θα κατανείμει δικαιότερα τα βάρη.

– Ο ενιαίος φόρος στα αγροτεμάχια θα εφαρμοστεί από φέτος;

– Οχι, δεν υπάρχουν οι απαραίτητες προϋποθέσεις, δηλαδή τα απαραίτητα στοιχεία για να υλοποιηθεί αυτό φέτος. Προσπαθούμε να είμαστε σαφείς προς τον πολίτη ως προς τις προθέσεις μας. Αυτό είναι άλλωστε και το ζητούμενο μιας υγιούς διακυβέρνησης.

– Θα μειωθεί ο φόρος μεταβίβασης ακινήτων;

– Μαζί με τον υφυπουργό κ. Μαυραγάνη έχουμε συζητήσει με την τρόικα να εξεταστεί αναλυτικά σε τεχνικό επίπεδο η προσαρμογή του φόρου μεταβίβασης στο πλαίσιο των επόμενων επισκέψεών τους και στο πλαίσιο του ενιαίου φόρου ακινήτων προκειμένου να γίνει δικαιότερη κατανομή των βαρών αλλά και για να ζωντανέψει η αγορά ακινήτων.

– Η τρόικα απ’ ό,τι φαίνεται δεν ήρθε αυτή τη φορά για να ζητήσει νέα μέτρα. Κάποιοι εκτιμούν όμως ότι τον Ιούνιο τα πράγματα θα είναι πιο δύσκολα, εν όψει του νέου Μεσοπρόθεσμου. Είστε βέβαιος ότι δεν θα χρειαστούν νέα μέτρα για τη διετία 2013 - 2014;

– Η τρόικα, σε κάθε επίσκεψή της, αναλύει με λεπτομέρεια την πορεία των δημοσιονομικών πραγμάτων. Μας δήλωσαν από την αρχή ότι εάν υπάρχει δημοσιονομικό κενό, θα χρειαστεί να καλυφθεί. Το γεγονός ότι δεν προέκυψε ανάγκη για νέα μέτρα, σημαίνει ότι ο προϋπολογισμός είναι εντός στόχων. Εάν τηρήσουμε πιστά το πρόγραμμα, εφαρμόσουμε τα μέτρα που έχουμε συμφωνήσει ή βρούμε ισοδύναμα μέτρα, δεν θα χρειαστούν νέα μέτρα. Επίσης, έχουμε συμφωνήσει, ότι αν χειροτερεύσει το μακροοικονομικό περιβάλλον, τότε θα προσαρμοστούν και οι δημοσιονομικοί στόχοι. Ως προς τα έσοδα, υπάρχει ένας μύθος ότι καταρρέουν, ότι είναι τελείως εκτός στόχων. Τα στοιχεία που βλέπω εγώ και δημοσιεύει το Γενικό Λογιστήριο δείχνουν ότι ενώ υπάρχουν αποκλίσεις από τους στόχους σε ορισμένες κατηγορίες εσόδων – π.χ. στους φόρους κατανάλωσης – οι αποκλίσεις αυτές αντισταθμίζονται από υπεραποδόσεις σε άλλες κατηγορίες. Συνολικά στο πρώτο τρίμηνο 2013 τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού έχουν μια μικρή υπεραπόδοση σε σχέση με τους στόχους μας. Το λάθος που κάνουν πολλοί είναι ότι συγκρίνουν τα έσοδα με τα περσινά. Ξέρουμε όμως ότι τα έσοδα θα είναι χαμηλότερα φέτος από πέρσι λόγω της συνεχιζόμενης ύφεσης και αυτό είναι ενσωματωμένο στους στόχους μας που έχουν συμφωνηθεί με την τρόικα. Η μόνη σύγκριση που πρέπει να γίνεται είναι σε σχέση με τους στόχους.

– Η ελληνική κοινωνία έχει φτάσει στα όριά της. Υπάρχει η δυνατότητα μείωσης φορολογικών επιβαρύνσεων ή άλλων μέτρων;

– Καταλαβαίνουμε ότι πολλές οικογένειες έχουν φτάσει στα όριά τους. Είναι καθημερινή μας ανησυχία και του πρωθυπουργού και δική μου. Γι’ αυτόν τον λόγο διαπραγματευτήκαμε σκληρά προκειμένου να μειώσουμε το ΕΕΤΗΔΕ κατά 15% παρά τις ενστάσεις της τρόικας, και στην επόμενη επίσκεψή τους θα εξετάσουμε το ενδεχόμενο μείωσης άλλων φορολογικών επιβαρύνσεων όπως το ΦΠΑ στην εστίαση, όπως αναφέρεται ξεκάθαρα στη νέα Συμφωνία. Επίσης, θα υπάρξει επαναξιολόγηση του ΕΦΚ στα καύσιμα. Βασική προϋπόθεση όμως είναι να είμαστε εντός δημοσιονομικών στόχων. Υπάρχουν πάντα περιθώρια για βελτιώσεις, εφόσον μείνουμε προσηλωμένοι στον στρατηγικό στόχο και δείξουμε αξιοπιστία.

– Ο κ. Τόμσεν είπε ότι για να μην απαιτηθούν νέα μέτρα θα πρέπει να αντιμετωπισθεί η φοροδιαφυγή αποτελεσματικότερα. Ποιες πρωτοβουλίες θα πάρετε προς αυτή την κατεύθυνση;

– Είναι ζητούμενο της κυβέρνησης, πρωταρχικό ζητούμενο, να αντιμετωπιστεί η φοροδιαφυγή. Είναι αυτονόητο ότι δεν περιμένουμε έξωθεν εντολές για να συντονιστούμε με την κοινή λογική. Σχετικές πρωτοβουλίες μας είναι η στοχοθεσία, οι συνεχείς και αποτελεσματικότεροι έλεγχοι, η αναβάθμιση του προσωπικού που ασχολείται με τους ελέγχους, η απλοποίηση του φορολογικού συστήματος με το νομοσχέδιο που καταθέτουμε τις επόμενες εβδομάδες, η αναμόρφωση του ποινολογίου, η δραστική ενίσχυση των αρμοδιοτήτων του νέου γενικού γραμματέα φορολογικών εσόδων. Στην ουσία γίνεται διαχωρισμός μεταξύ φορολογικής πολιτικής, που ασκείται από τον υπουργό Οικονομικών, και εφαρμογής της πολιτικής, που ασκείται από τον νέο Γενικό Γραμματέα Εσόδων, που χαίρει πλέον ουσιαστικής ανεξαρτησίας στην άσκηση των καθηκόντων του.

Επιστροφή στις αγορές

– Θέτετε ως κεντρικό στόχο την επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος από φέτος. Γιατί;

– Η συμφωνία του Eurogroup στις 27 Νοεμβρίου 2012 αναφέρει ρητά ότι εάν η Ελλάδα επιτύχει πρωτογενές πλεόνασμα, τα κράτη-μέλη θα εξετάσουν περαιτέρω μέτρα μείωσης του χρέους. Μια τέτοια απομείωση του χρέους θα μειώσει τους τόκους που πληρώνουμε και θα διευκολύνει την επιστροφή μας στις αγορές επειδή θα βελτιώσει τη βιωσιμότητα του χρέους.

– Πώς μπορεί να γίνει η απομείωση; Αρκεί η μείωση του επιτοκίου για να είναι ουσιαστική ή θα πρέπει να περιλαμβάνεται κάποιο «κούρεμα» των δανείων του επίσημου τομέα;

– Ολες οι δυνατότητες μείωσης του δημόσιου χρέους θα εξεταστούν στο Eurogroup την κατάλληλη στιγμή. Εξετάζουμε διεξοδικά όλα τα σενάρια.

– Πότε και υπό ποιες προϋποθέσεις μπορεί να επιστρέψει η Ελλάδα στις αγορές;

– Η επιστροφή στις αγορές εξαρτάται από τη δική μας απόδοση αλλά και από το διεθνές περιβάλλον. Οι αγορές θεωρούν ότι βασική προϋπόθεση αποτελεί η πιστή τήρηση του προγράμματος οικονομικής πολιτικής και η σταθεροποίηση της οικονομίας. Γι’ αυτόν τον λόγο κυρίαρχος στόχος μας είναι η πιστή εφαρμογή του προγράμματος. Εάν το διεθνές περιβάλλον είναι ομαλό, θεωρώ ότι η επιστροφή μας στις αγορές μπορεί να επιτευχθεί με την επανεμφάνιση θετικών αναπτυξιακών ρυθμών, μαζί βεβαίως με τα πρωτογενή πλεονάσματα.

– Αυτό προβλέπεται να συμβεί από το 2014. Θεωρείτε ότι το 2014 μπορεί να βγει η Ελλάδα στις αγορές;

– Δεν αποκλείω τίποτα, υπό την προϋπόθεση ότι θα επιτύχουμε υψηλό ρυθμό ανάπτυξης και μη αμφισβητούμενο πρωτογενές πλεόνασμα.

– Ποια είναι τα προαπαιτούμενα για την εκταμίευση των δόσεων των 2,8 και των 6 δισ.;

– Για τη δόση των 2,8 δισ. ευρώ θα πρέπει να εκπληρωθούν οι δράσεις που αφορούν την ολοκλήρωση πλάνων προσωπικού για τα υπουργεία και οριοθέτηση στόχων αποχωρήσεων έως τέλος του 2014 και δεύτερον τη δημοσίευση νέας λίστας φαρμάκων. Για την άλλη δόση, τα πιο σημαντικά προαπαιτούμενα είναι σε τρεις βασικούς τομείς: φορολογική διοίκηση (συμπεριλαμβανομένων και των νέων ευνοϊκών ρυθμίσεων για τις φορολογικές και ασφαλιστικές οφειλές), αναδιάρθρωση δημόσιου τομέα και ανακεφαλαιοποίηση τραπεζών. Μόλις εκπληρωθούν τα προαπαιτούμενα με τις συγκεκριμένες νομικές ενέργειες, η δόση θα εκταμιευθεί σε δύο στάδια - πρώτα από το EFSF (4,2 δισ. ευρώ) και μετά από το ΔΝΤ (1,8 δισ. ευρώ).

Κρατικές τράπεζες και... εθνικότητα

Ο υπουργός Οικονομικών δεν συμμερίζεται την ανησυχία κάποιων για αφελληνισμό του ελληνικού τραπεζικού συστήματος, υποστηρίζοντας ότι αυτό που έχει σημασία για την οικονομία είναι η δημιουργία υγιών πιστωτικών ιδρυμάτων, ικανών να χρηματοδοτούν την ελληνική οικονομία. Ανευ σημασίας θεωρεί και την ύπαρξη ενός κρατικού τραπεζικού πυλώνα. Σε ό,τι αφορά την Εθνική και τη Eurobank, σημειώνει ότι η μελλοντική τους πορεία θα καθοριστεί από το εάν θα βρουν ή όχι ιδιωτικά κεφάλαια κατά τη διαδικασία ανακεφαλαιοποίησης.

– Γιατί η τρόικα έθεσε θέμα ματαίωσης της συγχώνευσης Εθνικής - Eurobank, ενώ νωρίτερα την είχε εγκρίνει, και αμφισβήτησε τις συνέργειες από τη συγχώνευση ενώ αρχικά τις είχε δεχθεί;

– Δεν γνωρίζω τα εσωτερικά της τρόικας. Αυτό που ξέρω είναι ότι αν οι δύο τράπεζες βρουν το 10% της αύξησης κεφαλαίου από ιδιωτικές πηγές, μπορούν να προχωρήσουν στη συγχώνευση. Αν όχι, θα ενταχθούν στο Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας. Επομένως η συγχώνευση θα κριθεί τότε καθαρά με κριτήρια δημόσιου συμφέροντος μετά την ανακεφαλαιοποίησή τους, από το υπουργείο Οικονομικών, την Τράπεζα της Ελλάδος και το ΤΧΣ, σε συνεργασία με την τρόικα, αφού πρώτα εκπονηθεί στρατηγικό σχέδιο για το σύνολο του χρηματοπιστωτικού τομέα μέχρι το τέλος Ιουλίου.

– Συμμερίζεστε την ανησυχία κάποιων περί αφελληνισμού του τραπεζικού συστήματος;

– Το σημαντικό είναι να έχουμε ένα υγιές τραπεζικό σύστημα που να χρηματοδοτεί την οικονομία. Η εθνικότητα του μετόχου δεν έχει πλέον μεγάλη σημασία, αρκεί να πληρούνται οι προϋποθέσεις που θέτει η Τράπεζα της Ελλάδος.

– Είναι αναγκαίος κατά τη γνώμη σας ένας κρατικός τραπεζικός πυλώνας;

– Οχι αναγκαστικά. Οπως ανέφερα και προηγουμένως, το σημαντικό είναι να έχουμε υγιείς τράπεζες που να μπορούν να συμβάλουν αποτελεσματικά στη χρηματοδότηση της οικονομίας. Αλλωστε η εμπειρία των ελληνικών κρατικών τραπεζών της δεκαετίας του 1980 δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντική. Το ίδιο δείχνει και η διεθνής εμπειρία.

– Σε περίπτωση που η Εθνική Τράπεζα και η Eurobank δεν προσελκύσουν ιδιώτες επενδυτές έως το 10% της αύξησης κεφαλαίου, θα παραμείνουν στο Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας ή θα αναζητήσετε ιδιώτες επενδυτές για να τις πουλήσετε;

– Θα ήταν πρώιμο να σχολιάσω υποθετικές συνθήκες. Στόχος παραμένει το να βρεθούν ιδιώτες επενδυτές για το 10% της αύξησης κεφαλαίου και για τις δύο τράπεζες για να μειωθεί έτσι και το ρίσκο του Δημοσίου. Σε κάθε περίπτωση, η ανακεφαλαιοποίησή τους είναι απολύτως εξασφαλισμένη. Τα 50 δισ. ευρώ του ΤΧΣ είναι αρκετά για όλον τον χρηματοπιστωτικό τομέα. Μετά το τέλος Ιουλίου, και μετά βεβαίως την ανακεφαλαιοποίηση που θα πραγματοποιηθεί στο τέλος Απριλίου, αν οι δύο τράπεζες δεν έχουν βρει το 10% της αύξησης κεφαλαίου από ιδιωτικές πηγές, θα επανεξετάσουμε την κατάσταση με βάση τη διαδικασία που ανέπτυξα προηγουμένως.

Οι προτάσεις, η κριτική και ο ΣΥΡΙΖΑ

Παρά την κριτική που δέχθηκε από τα κόμματα του κυβερνητικού συνασπισμού για τον τρόπο που διεξήγαγε τη διαπραγμάτευση με την τρόικα, ο κ. Στουρνάρας προτιμά να μη σηκώσει το γάντι. Οι ενστάσεις είναι αναπόφευκτες, οι προτάσεις καλοδεχούμενες και η κριτική παράγοντας βελτίωσης, υποστηρίζει. Αντίθετα, διατηρεί την αντιπαράθεση με τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ κ. Αλέξη Τσίπρα, αμφισβητώντας τον ρεαλισμό που έχουν οι προτάσεις του για τον τρόπο αντιμετώπισης της κρίσης.

– Είναι η στιγμή να διεκδικήσει η Ελλάδα πολεμικές αποζημιώσεις και εξόφληση του κατοχικού δανείου από τη Γερμανία; Δεν θα βοηθούσε στη δημοσιονομική προσαρμογή και στη μείωση του δημοσίου χρέους;

– Το θέμα το χειρίζεται τώρα το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους το οποίο θα μας εισηγηθεί σχετικώς.

– Τόσο ο κ. Βενιζέλος όσο και ο κ. Κουβέλης διατύπωσαν ενστάσεις για τον τρόπο που έγινε η διαπραγμάτευση, ο μεν πρώτος για την καθυστέρηση που σημειώθηκε, ο δε δεύτερος για υποχωρήσεις πέραν των όσων προέβλεπε το Μνημόνιο. Τι απαντάτε;

– Οι διαπραγματεύσεις εξελίχθηκαν πολύ ικανοποιητικά δεδομένων των συνθηκών και των αντικειμενικών δυσκολιών. Είμαστε, βεβαίως, ανοιχτοί σε προτάσεις και βελτιώσεις αρκεί να είναι συγκεκριμένες. Δεν μπορώ ωστόσο, να διανοηθώ μια τρικομματική κυβέρνηση χωρίς καμία ένσταση. Δεν υπάρχουν φίλοι, δεν υπάρχουν συνεργάτες που να μην έχουν διαφωνήσει. Ακούμε τα θετικά και τα ενσωματώνουμε, βλέπουμε τις αστοχίες, αν υπάρχουν, και φροντίζουμε να μην τις επαναλάβουμε. Ετσι είναι οι εποικοδομητικές σχέσεις και συνεργασίες. Βελτίωση χωρίς κριτική δεν υπάρχει.

– Οι «κόκκινες γραμμές» ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ σας ενισχύουν στη διαπραγμάτευση, ή δημιουργούν εμπλοκές που αποδυναμώνουν τη θέση σας σε πιο σοβαρά ζητήματα;

– Λαμβάνουμε υπόψη μας όλες τις δημιουργικές προτάσεις που γίνονται από τους κυβερνητικούς εταίρους, ειδικά αυτές που διακρίνονται από ρεαλισμό και βρίσκονται εντός του πλαισίου διαπραγμάτευσης. Συνολικά οι κυβερνητικοί εταίροι έχουν επιδείξει πνεύμα καλής συνεργασίας.

– Το τελευταίο διάστημα στις συζητήσεις στη Βουλή είστε πιο «επιθετικός» προς τον ΣΥΡΙΖΑ. Είναι αυτό προάγγελος της μόνιμης παρουσίας σας στην πολιτική;

– Οχι, είναι κάτι που βγαίνει αυθόρμητα. Δεν νομίζω όμως ότι η λέξη επιθετικός με χαρακτηρίζει, απλώς προσπαθώ να αντιδρώ με συγκεκριμένα επιχειρήματα, χωρίς να αφήνω να αιωρούνται πλάνες γύρω από την εφικτότητα ορισμένων προτάσεων της αντιπολίτευσης.

– Πολλοί βουλευτές έχουν διατυπώσει ενστάσεις για τον ενιαίο φόρο ακινήτων. Φοβάστε πως μπορεί να υπάρξει «εμπλοκή» στη Βουλή;

– Θεωρώ ότι στο πλαίσιο των συζητήσεων της Διακομματικής Επιτροπής για τον ενιαίο φόρο ακινήτων θα μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τις ανησυχίες των βουλευτών. Σε κάθε περίπτωση, ο ενιαίος φόρος ακινήτων πρέπει να είναι δικαιότερος, αποτελεσματικότερος, αλλά να παράγει και τα απαιτούμενα έσοδα.

 

 

Πηγή: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

 

 

8

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text