Αρχική | Εταιρίες | Κλάδοι | Υπηρεσίες | Παρελθόν τα χειρότερα για τις ακτοπλοϊκές

Παρελθόν τα χειρότερα για τις ακτοπλοϊκές

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Παρελθόν τα χειρότερα για τις ακτοπλοϊκές

Βελτιωμένες αναμένονται ότι είναι πλέον οι προοπτικές για τον κλάδο της ακτοπλοΐας, με βάση τις πρόσφατες κινήσεις των εταιρειών του κλάδου να αντλήσουν ρευστότητα και να αναχρηματοδοτήσουν τον δανεισμό τους. Σύμφωνα με ανάλυση του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal, εκτιμάται ότι «τα χειρότερα ίσως να ανήκουν πλέον στο παρελθόν», αρχής γενομένης από το γεγονός ότι όλες οι εισηγμένες εταιρείες του κλάδου περιόρισαν τις ζημίες τους κατά το 2013, συγχωνεύοντας δρομολόγια, αφαιρώντας πλοία από ζημιογόνες γραμμές, πωλώντας πλοία και μειώνοντας την ταχύτητα πλεύσης, με στόχο την εξοικονόμηση καυσίμων. Στο πλαίσιο αυτό, δρομολογούν ήδη τις επόμενες κινήσεις τους, με στόχο να είναι σε θέση να επωφεληθούν και από την προβλεπόμενη καλή πορεία του τουρισμού και κατά το 2014.

Σύμφωνα με στοιχεία που επικαλείται ο κ. Γιάννης Κοτζιάς, εκ των ηγετικών στελεχών της Intermodal και πρόεδρος της Ενωσης Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων, από τα 14 εκατ. επιβατών που χρησιμοποιούν τα πλοία της ακτοπλοΐας ετησίως, περίπου 4,5 εκατ. είναι τουρίστες. Μεταξύ των αναμενόμενων ενεργειών των εταιρειών του κλάδου, ξεχωρίζει η προσπάθεια της Attica Group (Blue Star Ferries, Super Fast Ferries) να αναδιαρθρώσει τον δανεισμό της και να προσελκύσει στρατηγικό επενδυτή. Ηδη διεξάγει συζητήσεις με μεγάλο αριθμό τραπεζών, μεταξύ των οποίων και ο αμερικανικός επενδυτικός όμιλος της Fortress Credit Corp. Στόχος της εταιρείας, θυγατρικής του ομίλου Marfin Investment Group (MIG), είναι να επωφεληθεί της ευνοϊκής συγκυρίας (ιδίως μετά και την επιτυχημένη έξοδο της χώρας στις αγορές), αλλά και να εκμεταλλευτεί τη θετική χρηματοοικονομική της θέση, όπως αυτή απορρέει από το γεγονός ότι το ύψος των δανείων του ομίλου αγγίζει μεν τα 290 εκατ., αλλά η αξία των πλοίων της διαμορφώνεται σε 628 εκατ.

Αντίστοιχα, όπως αναφέρει η Intermodal, η Hellenic Seaways εξετάζει την πώληση των πλοίων της Νήσος Χίος και Νήσος Μύκονος, προκειμένου να μειώσει τον δανεισμό της. Εφόσον προβεί σε μια τέτοια κίνηση, η γραμμή Πειραιάς-Χίος-Μυτιλήνη θα εξυπηρετείται από το Αριάδνη, ένα εξίσου νέο σε ηλικία πλοίο.

 

 

 

Νίκος Ρουσάνογλου

Πηγή: kathimerini.gr

 

 

 

11

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text