Αρχική | Εταιρίες | Ξένες Εταιρίες | Τέλος εποχής για Φ. Πίεχ στο τιμόνι της Volkswagen ύστερα από 22 χρόνια

Τέλος εποχής για Φ. Πίεχ στο τιμόνι της Volkswagen ύστερα από 22 χρόνια

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Τέλος εποχής για Φ. Πίεχ στο τιμόνι της Volkswagen ύστερα από 22 χρόνια

Πριν από μερικούς μήνες, ο πρόεδρος της Volkswagen Φέρντιναντ Πίεχ (δεξιά), εγγονός του Φέρντιναντ Πόρσε, και ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Μάρτιν Βίντερκορν (αριστερά), ήταν στενότατοι συνεργάτες. Το Σαββατοκύριακο, στο έκτακτο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας, ο κ. Πίεχ υποχρεώθηκε σε παραίτηση, ύστερα από μια θυελλώδη σύγκρουση με τον Βίντερκορν και άλλα μέλη του δ.σ. και ισχυρούς μετόχους του ομίλου.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

H ιστορία έχει πολλά παραδείγματα πρωτοπόρων ανθρώπων, οι οποίοι κατά την περίοδο της παντοδυναμίας τους φαίνονταν αήττητοι. Σε αυτή την ομάδα επιλέκτων ανήκει και ο Φέρντιναντ Πίεχ, ο πρώην πρόεδρος του ομίλου της Volkswagen (με εμπορικά σήματα όπως τα VW, Audi, Porsche, Seat, Bugatti, Bentley, Scania κ.λπ.) και ένας από τους αρχιτέκτονες της νεότερης γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Στο έκτακτο διοικητικό συμβούλιο του Σαββατοκύριακου, ο κ. Πίεχ παραιτήθηκε απροσδόκητα από τη θέση του και από όλες τις θέσεις που κατείχε στον όμιλο, όπως και η γυναίκα του. Ο κ. Πίεχ έχει «οργανική» σχέση με την αυτοκινητοβιομηχανία της πατρίδας του: παππούς του ήταν ο Φέρντιναντ Πόρσε, ο οποίος κατασκεύασε τον περίφημο «σκαραβαίο».

Η παραίτησή του ήρθε εν μέσω σφοδρής αντιπαράθεσής του με τον διευθύνοντα σύμβουλο Μάρτιν Βίντερκορν, μέχρι πρότινος στενότατο συνεργάτη του. Οι αγορές αντέδρασαν θετικά στις εξελίξεις στη VW με την τιμή της μετοχής της να ανέρχεται στο 4,2% κατά τις χθεσινές πρωινές συναλλαγές. Οι επενδυτές εκτιμούν ότι με τα νέα δεδομένα θα ανακτηθεί η κερδοφορία του βασικού βραχίονα της VW, θα αντιμετωπισθεί η απογοητευτική επίδοσή της στις ξένες αγορές και θα ξεχαστούν διά παντός τα σχέδια για νέες εξαγορές, τις οποίες μελετούσε ο Φέρντιναντ Πίεχ. Ωστόσο δεν αμφισβητούν το εκτόπισμά του. Το 2014 οι πωλήσεις του ομίλου σχεδόν διπλασιάστηκαν και τα κέρδη τριπλασιάστηκαν.

Υποψίες

Στο προηγούμενο διοικητικό συμβούλιο της 16ης Απριλίου ο Φέρντιναντ Πίεχ είχε κατηγορήσει τον Μάρτιν Βίντερκορν ότι τον παρακολουθούσε και είχε έλθει σε συμφωνία με τον εξάδελφό του Βόλφγκανγκ Πόρσε, αποσκοπώντας στο να τον απομακρύνουν από την προεδρία του ομίλου. Επιπλέον, είχε ειδοποιήσει τον διευθύνοντα της Porsche, Ματίας Μίλερ, να είναι προετοιμασμένος να διαδεχθεί τον Μ. Βίντερκορν. Το διοικητικό συμβούλιο στην κρίσιμη αυτή διαμάχη αποφάσισε να τεθεί στο πλευρό του τελευταίου.

Κατά την έκτακτη σύγκλησή του, ο κ. Πίεχ βρέθηκε αντιμέτωπος με τον Μάρτιν Βίντερκορν, τον εξάδελφό του Βόλφγκανγκ Πόρσε, τους εκπροσώπους των εργαζομένων, καθώς και με τον πρωθυπουργό του κρατιδίου της Σαξονίας, το οποίο έχει μερίδιο στη Volkswagen. Αναγκάστηκε να παραιτηθεί τόσο ο ίδιος όσο και η σύζυγός του Ούρσουλα Πίεχ.

Η κληρονομιά που άφησε στον όμιλο και στην ευρωπαϊκή βιομηχανία εν γένει είναι βαρύνουσα. Απλώς τα τελευταία χρόνια είχε απολέσει την ισχύ των διοικητικών του ικανοτήτων, όπως αναφέρει το Bloomberg, ενώ επιδίωκε να επιβάλει τα μεγαλεπήβολα σχέδιά του, αδιαφορώντας για τους υπόλοιπους εμπλεκομένους. Διόρισε τη σύζυγό του στο Δ.Σ. της εταιρείας, η οποία εργαζόταν στο παρελθόν ως κουβερνάντα, ενώ ορισμένα δημοσιεύματα τον έφεραν να την προετοιμάζει να τον διαδεχθεί στην προεδρία.

«Η Volkswagen χωρίς τον Φέρντιναντ Πίεχ είναι ό,τι η Apple χωρίς τον Στιβ Τζομπς», αναφέρουν οι Financial Times. «To μηχανολογικό του δαιμόνιο και η τελειομανία του κατηύθυναν τη VW στην κατασκευή περίπλοκων και τεχνολογικά περίτεχνων οχημάτων, αγνοώντας το κόστος κατασκευής». Ανέλαβε τα ηνία το 1993 ως διευθύνων σύμβουλος και το 2002 έγινε πρόεδρος του ομίλου, ο οποίος ήταν ζημιογόνος και μη παραγωγικός, και τον ανέδειξε σε παγκόσμιο ηγέτη. Σε αυτόν αποδίδεται η κατασκευή της περίφημης Porsche 917, του μοντέλου Audi Quattro, των αυτοκινήτων της Bugatti, καθώς και η χρήση αλουμινίου στο σώμα των οχημάτων. Πέραν τούτου, ο Φέρντιναντ Πίεχ, ο οποίος οικοδόμησε μία αυτοκρατορία αυτοκινήτων, είχε υιοθετήσει ανάλογη συμπεριφορά, όπως παρατηρούν αναλυτές. Επιδίωκε να επιβάλει τη βούλησή του, αδιαφορώντας για τους κανόνες της ορθής εταιρικής διακυβέρνησης.

Η απομάκρυνση του κ. Πίεχ, ο οποίος οραματίστηκε η VW να κατασκευάζει τα πάντα, από μοτοσικλέτες μέχρι φορτηγά 40 τόνων, θα ενισχύσει τη χρηματιστηριακή της αξία και θα αποδεσμεύσει τη δυνατότητα κερδοφορίας της, σύμφωνα με έρευνα της Everscore ISI. Ο Μάρτιν Βίντερκορν θα είναι επικεντρωμένος στην ποιότητα των κερδών και όχι στην επιδίωξη περισσότερων πωλήσεων παγκοσμίως.

Πηγή: kathimerini.gr
17

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text