Αρχική | Οικονομία | Ευρώπη | Με δρόμους, τρένα, νερά, αεροδρόμια «παίζουν» οι Γάλλοι

Με δρόμους, τρένα, νερά, αεροδρόμια «παίζουν» οι Γάλλοι

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Με δρόμους, τρένα, νερά, αεροδρόμια «παίζουν» οι Γάλλοι

Οι σιδηρόδρομοι, τα μεγάλα έργα υποδομής, η ύδρευση - αποχέτευση και η αξιοποίηση του ορυκτού πλούτου αποτελούν τους βασικούς στόχους των γαλλικών επιχειρήσεων που έχουν διερευνήσει και εντοπίσει επενδυτικές ευκαιρίες στην ελληνική οικονομία. Παράλληλα επεκτείνονται οι διμερείς συνεργασίες Ελλάδας και Γαλλίας στην υψηλή τεχνολογία, με αποκορύφωμα την επίσκεψη του γάλλου προέδρου Φρανσουά Ολάντ στα τρία clusters της Ελληνικής Πρωτοβουλίας Τεχνολογικών Συνεργατικών Σχηματισμών Corallia και την υπογραφή μνημονίων συνεργασίας μεταξύ των δύο κρατών.

Αν και η Γαλλία, η οποία αποτελεί διαχρονικά έναν από τους μεγάλους επενδυτές στην Ελλάδα και έχει παραδοσιακή εμπορική και επενδυτική παρουσία σε μια σειρά τομείς της οικονομίας, έχει αποεπενδύσει από την Ελλάδα τα τελευταία χρόνια από πεδία όπως οι τράπεζες, οι ασφαλιστικές εταιρείες και το λιανεμπόριο, εν τούτοις τα αφτιά και τα μάτια του Παρισιού δεν έχουν σταματήσει να αναζητούν σημαντικές ευκαιρίες.

Η πλέον σίγουρη παρουσία στο ελληνικό πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων είναι η συμμετοχή του γαλλικού ομίλου σιδηροδρομικής βιομηχανίας Alstom, ο οποίος διεκδικεί - σε συνεργασία με εταιρεία του ομίλου Κοπελούζου - την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ).

Η εταιρεία κατήλθε στον διαγωνισμό του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) για την πώληση του 100% των μετοχών της ΕΕΣΣΤΥ και τελεί εν αναμονή της έναρξης της διαδικασίας κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών, έχοντας απέναντι τη Siemens και την κοινοπραξία των Ρωσικών Σιδηροδρόμων (RZD) της ΓΕΚ - ΤΕΡΝΑ. Η τελική απόφαση για τη συμμετοχή των Ρώσων στον διαγωνισμό ωστόσο θα είναι πολιτική και θα ληφθεί από το Κρεμλίνο. Η Alstom, η οποία διατηρεί αμαξοστάσια και παρέχει υπηρεσίες συντήρησης τρένων σε πολλά μέρη του πλανήτη, αν αγοράσει τελικά την ΕΕΣΣΤΥ, θα βρεθεί με την παλιά μονάδα συντήρησης του ΟΣΕ και δύο σημαντικά συμβόλαια: ένα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη συντήρηση του εν χρήσει τροχαίου υλικού και ένα δεύτερο με τη ΓΑΙΑΟΣΕ (η οποία διαχειρίζεται τα εν ακινησία τρένα του Ελληνικού Δημοσίου) για τη συντήρηση μακράς ακινησίας.

Λιγότερο πιθανή θεωρείται η συμμετοχή του κρατικού γαλλικού φορέα σιδηροδρομικών μεταφορών SNCF, που είναι ένας από τους μεγαλύτερους στον κόσμο και συμμετέχει στη διαδικασία του ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Αν και αρχικά η εταιρεία είχε εκδηλώσει θερμό ενδιαφέρον για την εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στην πορεία έκανε πίσω, χωρίς ωστόσο να αποσυρθεί από τον διαγωνισμό. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η Αθήνα έχει ζητήσει από το Παρίσι να ασκήσει πιέσεις στην SNCF προκειμένου να συνεχίσει στον διαγωνισμό καταθέτοντας δεσμευτική προσφορά. Αυτό θα φανεί τον Δεκέμβριο, όταν το ΤΑΙΠΕΔ ζητήσει τις οικονομικές προσφορές των εταιρειών. Στον διαγωνισμό έχουν κατέλθει επίσης η κοινοπραξία των Ρωσικών Σιδηροδρόμων (RZD) και της ΓΕΚ - ΤΕΡΝΑ και η ρουμανική σιδηροδρομική εταιρία Grampet, με τη συνεργασία της αμερικανικής Watco.


Ενδιαφέρον

Ισχυρό είναι το επενδυτικό ενδιαφέρον και η παρουσία στην Ελλάδα της γαλλικής κατασκευαστικής εταιρείας Vinci, η οποία αποτελεί τον leader στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου και στην Ολυμπία οδό, συμμετέχει στον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου και έχει εκφράσει το ενδιαφέρον της για τη συμμετοχή της στα έργα της κατασκευής του νέου διεθνούς αερολιμένα στο Καστέλι του Ηρακλείου και στην υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος - Σαλαμίνας, δύο επενδυτικών σχεδίων που προσεγγίζουν τα 900 εκατ. ευρώ και τα 350  εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Σημειωτέον ότι η Vinci συμμετείχε, σε συνεργασία με την Ακτωρ, στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων καταθέτοντας οικονομική προσφορά αρκετά χαμηλότερη από αυτήν της κοινοπραξίας Fraport - Slentel. Παράλληλα το υπουργείο Υποδομών έχει καλέσει όλες τις παραχωρήσεις των αυτοκινητοδρόμων για επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων, ανάμεσα στις οποίες συγκαταλέγονται η Ολυμπία οδός και η γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου όπου η Vinci είναι επικεφαλής.  

Επίσης, για το αεροδρόμιο στο Καστέλι έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους για συμμετοχή τόσο η Bouygues όσο η Airport de Paris, αμφότερες γαλλικές εταιρείες λειτουργίας υποδομών.


Υδρευση, αποχέτευση

Στο μεταξύ, πιθανή είναι η επανενεργοποίηση στο ελληνικό πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων της γαλλικής Suez Environnement, η οποία διαχειρίζεται εταιρείες ύδρευσης και αποχέτευσης σε όλον τον κόσμο και ήδη συμμετέχει ως μέτοχος στην ΕΥΑΘ της Θεσσαλονίκης. Ωστόσο, θα είναι μειοψηφικά πακέτα, καθώς το ΤΑΙΠΕΔ καλείται να εφαρμόσει την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για την ΕΥΔΑΠ, το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της οποίας επεστράφη στο Δημόσιο, διότι το ανώτατο διοικητικό δικαστήριο έκρινε ότι το νερό ως δημόσιο αγαθό δεν μπορεί να πουληθεί.

Παράλληλα η γαλλική εταιρεία ενέργειας Eren Group αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να εκδηλώσει το ενδιαφέρον της για επενδύσεις στον ορυκτό πλούτο της χώρας.

Στο μεταξύ, γεύση από καινοτομία made in Greece πήρε την Παρασκευή ο γάλλος πρόεδρος κ. Φρανσουά Ολάντ, όταν επισκέφθηκε τους Ελληνικούς Συνεργατικούς Σχηματισμούς Διαστημικής Τεχνολογίας και Εφαρμογών (si-Cluster), Ψυχαγωγικών & Δημιουργικών Τεχνολογιών & Εφαρμογών (gi-cluster) και Μικροηλεκτρονικής (mi-cluster) που διαχειρίζεται το Corallia στο Μαρούσι.  


Τεχνολογία

Ο γάλλος πρόεδρος είδε τα προϊόντα και συνομίλησε με στελέχη ελληνικών τεχνολογικών εταιρειών των τριών clusters, όπως Citygame, TourismApps, Accusonus, Micrel και Theon Sensors, καθώς και με ιδρυτές από startups της κοινής πρωτοβουλίας του Corallia και της Eurobank EGG, όπως τα HermesV και isMOOD.

Στο πλαίσιο της επίσκεψης του κ. Ολάντ υπεγράφη μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ της γαλλίδας υπουργού Παιδείας κυρίας Ναζάτ Μπαλό-Μπανκασέ και του αναπληρωτή υπουργού Παιδείας, αρμόδιου για την Ερευνα & την Τεχνολογία κ. Κώστα Φωτάκη με αντικείμενο τη διμερή συνεργασία των δύο χωρών στο Διάστημα. Επίσης υπεγράφη μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ της Ελληνικής Πρωτοβουλίας Τεχνολογικών Συνεργατικών Σχηματισμών Corallia και του γαλλικού cluster Minalogic με αντικείμενο τη συνεργασία στη Μικροηλεκτρονική. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο κ. Ολάντ χαρακτήρισε την ελληνική νεολαία «αστείρευτη πηγή δημιουργικότητας».  


Πηγή: tovima.gr

18

 

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text