Αρχική | Οικονομία | Ναυτιλία | «Τέλεια Καταιγίδα» στη ναυλαγορά, αρνητικές οι συνθήκες και για το 2016

«Τέλεια Καταιγίδα» στη ναυλαγορά, αρνητικές οι συνθήκες και για το 2016

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
«Τέλεια Καταιγίδα» στη ναυλαγορά, αρνητικές οι συνθήκες και για το 2016

Την «Τέλεια Καταιγίδα» («Perfect Storm») βιώνει για ορισμένους αναλυτές η ναυλαγορά καθώς βρίσκεται αντιμέτωπη με δύο θεμελιώδεις µεταβλητές που καθορίζουν την πορεία της: την αυξημένη προσφορά τονάζ - σωρευτικά από προηγούμενα χρόνια - και την επιβράδυνση της παγκόσμιας ανάπτυξης και του εμπορίου.

Εν ολίγοις, τα θεμελιώδη μεγέθη της παγκόσμιας οικονομίας αποτελούν τροχοπέδη στην ανάπτυξη της ναυτιλιακής αγοράς, τουλάχιστον για το 2016, χρονιά που παράλληλα θα είναι επιβαρημένη από πλευράς προσφοράς πλοίων συγκριτικά µε το 2015, αναφέρει ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G. Moundreas SA, θεωρώντας πως οι συνθήκες και για το 2016 παραμένουν αρνητικές καθώς η ζήτηση προβλέπεται ότι θα κινηθεί σε χαμηλά επίπεδα.

Σχετικά µε τις εισηγμένες εταιρείες στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, μεταξύ των οποίων είναι και 28 ελληνικές, από τα τέλη του 2014 ως τα τέλη του 2015 απώλεσαν από την κεφαλαιοποίησή τους σχεδόν 5 δισ. δολάρια ή το 14% της αξίας τους, καθώς η συνολική κεφαλαιοποίηση από τα 31,8 δισ. δολάρια υποχώρησε στα  27,3 δισ. δολάρια αντίστοιχα.

Παρά την αρνητική εικόνα της αγοράς, για άλλη µία φορά οι έλληνες πλοιοκτήτες είχαν τον πρωταγωνιστικό ρόλο στις αγοραπωλησίες πλοίων καθώς αγόρασαν συνολικά 294 πλοία, πούλησαν 159 και έστειλαν προς διάλυση 90 πλοία. Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με τη Vesselsvalue, η συνολική αξία του ελληνικού στόλου ανέρχεται σε 95,287 δισ. δολάρια (έναντι 105,605 δισ. πέρυσι) καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση στον κόσμο, με δεύτερη την Ιαπωνία και τρίτη την Κίνα.

Η ελληνική κυριαρχία στηρίζεται στα τάνκερ, όπου η συνολική αξία φτάνει τα 44,299 δισ. δολάρια και είναι υπερδιπλάσια της δεύτερης (ΗΠΑ). Στα φορτηγά πλοία ξηρού φορτίου ο ελληνόκτητος στόλος φτάνει σε αξία τα 21,142 δισ. δολάρια και βρίσκεται στη δεύτερη θέση πίσω από την Ιαπωνία (24,713 δισ. δολάρια).

Στα κοντέινερ κυριαρχεί η Γερμανία με στόλο αξίας 26,013 δισ. δολάρια, ενώ η Ελλάδα με 11,469 δισ. βρίσκεται στην πέμπτη θέση. Στη δεύτερη θέση της λίστας βρίσκεται η χώρα μας και στα πλοία LNG με 13,406 δισ. δολάρια αξία, πίσω από την Ιαπωνία.

Η Σιγκαπούρη διαθέτει τον στόλο με τη μεγαλύτερη αξία στα πλοία μεταφοράς LPG (5,388 δισ. δολάρια), με την αξία του ελληνικού στόλου να ανέρχεται σε 4,724 δισ. δολάρια (τρίτη θέση). Στα μικρά φορτηγά ξηρού φορτίου, τέλος, η αξία του ελληνικού στόλου είναι 246 εκατ. δολάρια.

NBG Securities

Αναβάθμιση για τη Μυτιληναίος

Σε αναβάθμιση της σύστασής της για τη μετοχή της Μυτιληναίος από «ουδέτερη θέση» σε απόδοση καλύτερη της αγοράς (Outperform) με τιμή-στόχο τα 6 ευρώ (+90% από τα σημερινά επίπεδα) προχώρησε η NBG Securities, αναμένοντας πωλήσεις 1,33 δισ. ευρώ με καθαρά κέρδη 61 εκατ. ευρώ το 2016.


Πηγή: tovima.gr

18

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text