Αρχική | Πολιτική | Κοινωνία | Έρχονται σαρωτικές αλλαγές στο Λύκειο. Τι προβλέπεται για τη Μέση Εκπαίδευση και την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια

Έρχονται σαρωτικές αλλαγές στο Λύκειο. Τι προβλέπεται για τη Μέση Εκπαίδευση και την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Έρχονται σαρωτικές αλλαγές στο Λύκειο. Τι προβλέπεται για τη Μέση Εκπαίδευση και την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια

Ανατροπές στο χώρο της εκπαίδευσης φέρνει η εισήγηση της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, καθώς ο πρόεδρος της, ο κ. Αντώνης Λιάκος, προτείνει μεταξύ άλλων την επαναφορά της τράπεζας θεμάτων για τις προαγωγικές εξετάσεις στο Λύκειο.

Επίσης σύμφωνα με όσα μεταδίδει το «Έθνος», καθοριστικό ρόλο θα παίζουν οι επιδόσεις στο σχολείο αλλά και οι βαθμοί στα ειδικά μαθήματα που θα ορίζουν οι ίδιες οι σχολές ΑΕΙ - ΤΕΙ.

Ακόμη προβλέπεται ακόμη και η συνέντευξη ως κριτήριο επιλογής. Η τράπεζα θεμάτων θα εμπλουτίζεται με θέματα από καθηγητές όλης της Ελλάδας. Τα ανώτατα ιδρύματα θα ορίζουν τον αριθμό των εισακτέων.

Σύμφωνα με την ίδια πηγή, ολόκληρη η πρόταση του κ. Λιάκου στηρίζεται στην ήδη γνωστή πρόταση για τετραετείς σπουδές στο γυμνάσιο και για διετές λύκειο.

Συνεπώς, στη δεύτερη και τελευταία τάξη του λυκείου οι μαθητές με ενδοσχολικές εξετάσεις θα λαμβάνουν το Εθνικό Απολυτήριο και στη συνέχεια θα αποφασίζουν εάν θα συνεχίζουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με όρους που θα βάζουν τα ΑΕΙ αλλά και με τη συνδρομή του υπουργείου Παιδείας.

Το υπόμνημα Λιάκου, παρότι δεν έχει λάβει την τελική του μορφή, βρίσκεται ήδη στα χέρια του κ. Φίλη. Προβλέπει δε για το Λύκειο, μεταξύ πολλών άλλων, τα εξής:

Α' Λυκείου. Στο τέλος της Α' Λυκείου οι μαθητές συμμετέχουν σε γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις, οι οποίες έχουν στόχο να τους ανατροφοδοτήσουν και να τους καθοδηγήσουν σχετικά με την πορεία τους. 

Τα θέματα των εξετάσεων της Α' Λυκείου θα ορίζονται κατά ένα μέρος από τους διδάσκοντες και κατά ένα μέρος θα αντλούνται από τράπεζα θεμάτων, ενώ ο βαθμός σε αυτές θα συμμετέχει ως στοιχείο του προφορικού βαθμού, ο οποίος θα συμμετέχει στη διαμόρφωση της τελικής επίδοσης σε κάθε μάθημα. ∆εν υπάρχει διαδικασία απόρριψης ούτε μετεξεταστέοι.

Β' Λυκείου. Στο τέλος της Β' Λυκείου οι μαθητές συμμετέχουν σε γραπτές εξετάσεις με τις οποίες ολοκληρώνονται οι δευτεροβάθμιες σπουδές τους και αποκτούν τον σχετικό καταληκτικό τίτλο.

Η ύλη για τις τελικές εξετάσεις του Εθνικού Απολυτηρίου είναι αυτή της τελευταίας τάξης του Λυκείου (Β' τάξη), αλλά θεωρείται ότι ο μαθητής γνωρίζει και αυτά που διδάχτηκε κατά την προηγούμενη τάξη (Α' τάξη) (δηλαδή δεν θα ζητηθεί, για παράδειγμα, η περιγραφή ενός φαινομένου που διδάχτηκε στην Α' Λυκείου, αλλά οι τύποι, τα μεγέθη και οι βασικές έννοιες θα θεωρούνται γνωστά και μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την απάντηση κάποιου θέματος).

Επίσης σύμφωνα με τον ιστότοπο alfavita.gr, ο οποίος δημοσιεύει όλο το υπόμνημα, αναφέρει ότι για την εισαγωγή φοιτητών, ΑΕΙ και ΤΕΙ θα θέτουν κριτήρια ανά μαθήματα για το 20% της αξιολόγησης των υποψηφίων και το υπόλοιπο 80% θα προκύπτει από το «εθνικό απολυτήριο».

- Κάθε μαθητής θα παρακολουθεί συνολικά έξι μαθήματα, από τα οποία θα επιλέγει τα τέσσερα από τέσσερις κύκλους μαθημάτων και κάποια θα παρέχονται σε δύο επίπεδα (βασικό και υψηλό).

- Για την απόκτηση «εθνικού απολυτηρίου» θα απαιτείται συγγραφή διπλωματικής εργασίας στην τελευταία τάξη του Λυκείου, συμμετοχή σε προγράμματα φυσικής αγωγής και σε προγράμματα Δημιουργικότητας, Εθελοντισμού και Κοινωνικής Προσφοράς.

- Πιστοποιητικό σπουδών θα παίρνουν όσοι μαθητές δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν τις υποχρεώσεις που προβλέπονται για το εθνικό απολυτήριο. Είτε διότι απέτυχαν σε κάποιο μαθήματα είτε επειδή δεν ολοκλήρωσαν τη διπλωματική τους εργασία κτλ. Και αυτός ο τίτλος όμως θα πιστοποιεί τι ακριβώς έχει επιτύχει ο μαθητής, θα αντιστοιχεί σε ορισμένο αριθμό Ακαδημαϊκών Πιστωτικών Μονάδων του ευρωπαϊκού συστήματος πιστοποίησης προσόντων. Έτσι, οι κάτοχοί του θα μπορούν ακόμη και να διεκδικήσουν την εισαγωγή σε κάποιο τριτοβάθμιο ίδρυμα, εφόσον ικανοποιούν τις προϋποθέσεις που θέτει, ενώ θα μπορούν να φοιτήσουν και σε ιδρύματα κατάρτισης και επαγγελματικής εκπαίδευσης, σε επαγγελματικά ινστιτούτα κτλ.

- Συντελεστής βαρύτητας για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ανάλογα με τις στοχευμένες επιλογές.

Πηγή : huffingtonpost.gr

20

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text