Αρχική | Άποψη | Η Άποψη των ΜΜΕ | O πρώτος παγκόσμιος πόλεμος τιμών έχει ήδη ξεσπάσει...

O πρώτος παγκόσμιος πόλεμος τιμών έχει ήδη ξεσπάσει...

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
O πρώτος παγκόσμιος πόλεμος τιμών έχει ήδη ξεσπάσει...

Οσοι ασχολούνται με επιχειρήσεις σε διεθνές επίπεδο το παρακολουθούν εδώ και πολύ καιρό: ο πρώτος παγκόσμιος πόλεμος τιμών έχει ήδη ξεσπάσει. Στην Κίνα, η Ημέρα των Εργένηδων σημαίνει τιμές μέχρι και -90% και αντανακλά τον πόλεμο ανάμεσα σε εμπόρους του Ιnternet και στα καταστήματα. Στις ΗΠΑ, η Amazon έχει αναγκάσει τη Walmart, τη μεγαλύτερη εταιρεία λιανεμπορίου στον κόσμο, να κατεβάσει τις τιμές της στο Internet προσπαθώντας να κρατήσει τους πελάτες της που αγοράζουν όλο και περισσότερα προϊόντα on line. Στη Βρετανία, οι τιμές των τροφίμων, πριν και μετά το Brexit, έχουν κρατηθεί χαμηλά λόγω του πολέμου ανάμεσα στα σούπερ μάρκετ και τα discounter, που κερδίζουν συνεχώς έδαφος λόγω των χαμηλών τους τιμών.

Στη Γερμανία, ο πόλεμος τιμών των drugstores (καταστήματα με είδη ατομικής φροντίδας και μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων) ανάμεσα στο DM (3.350 καταστήματα) και το Rossmann (3.400 καταστήματα) σημαίνει ότι ένας αφρός ξυρίσματος μπορεί να πουληθεί γύρω στο 1,35 ευρώ (55% κάτω από τις αντίστοιχες ελληνικές τιμές).

Οι παγκόσμιες ανακατατάξεις στο λιανεμπόριο πυροδοτούνται από το τρίγωνο: παραδοσιακά καταστήματα, Ιnternet και discounters και τον αδυσώπητο ανταγωνισμό μεταξύ τους, και οδηγούν σε πόλεμους τιμών που αναπόφευκτα περιλαμβάνουν και τους προμηθευτές. Η διαφάνεια στις τιμές που παρέχει το Ιnternet είναι ο καταλύτης. Σύμφωνα με την Deloitte (Απρίλιος 2014) το 70% των καταναλωτών ψάχνει στο Διαδίκτυο πριν ψωνίσει στα καταστήματα. Επιπλέον ελέγχει τις τιμές, ενώ βρίσκεται μέσα στο κατάστημα. Αυτός είναι ένας από τους λόγους που τα καταστήματα λιανικής ευθυγραμμίζουν πια τις τιμές τους στα καταστήματα και στο Ιnternet. Ολο και περισσότεροι έμποροι εγκαθιστούν προγράμματα που αυτόματα προσαρμόζουν τις τιμές στα προϊόντα τους, σε σχέση με τις τιμές των ανταγωνιστών τους, κυρίως στο Ιnternet. Με την ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης και την εφαρμογή της στα προγράμματα τιμολόγησης, όλο και περισσότεροι θα προσαρμόζουν τις τιμές τους, ίσως και περισσότερο από 6 φορές την ημέρα, όπως κάνει η Amazon σήμερα.

Ολοι προσπαθούν να κερδίσουν την εικόνα του πιο οικονομικού και χρησιμοποιούν τις γνωστές μάρκες για να περάσουν το μήνυμα. Οι συνεχείς μειώσεις τιμών, όμως, καταστρέφουν τις ισορροπίες των σχέσεων των μαρκών αυτών με τους λιανεμπόρους που δεν παίρνουν μέρος στον πόλεμο.

Σε μια έρευνα της μεγαλύτερης εξειδικευμένης εταιρείας συμβούλων τιμολόγησης στον κόσμο, 50% των εταιρειών δηλώνουν ότι βρίσκονται σε πόλεμο τιμών, ενώ ένα επιπλέον 20% δηλώνει ότι πόλεμος συμβαίνει στην αγορά τους αλλά δεν λαμβάνουν μέρος. Κερδισμένοι είναι οι καταναλωτές, που βλέπουν τις τιμές να μειώνονται. Ισως γι’ αυτό να αγαπούν τον πόλεμο αυτό! Η Ελλάδα έζησε τον πόλεμο των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, των γυμναστηρίων (θυμάστε τα Joe Weider;) και των αεροπορικών εταιρειών. Μάλλον ήλθε η ώρα και για τα σούπερ μάρκετ. Στο λιανεμπόριο τροφίμων το Lidl καταφέρνει να αυξάνει το μερίδιό του έχοντας σαν όπλο τις χαμηλές τιμές. Τα θύματα στο ελληνικό εμπόριο τροφίμων είναι πολλά και τρανταχτά, αφάνταστα πριν από κάποια χρόνια. Μια κλασική περίπτωση πολέμου τιμών στα σούπερ μάρκετ, που διδάσκεται στα καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου, είναι ο πόλεμος που ξεκίνησε η αλυσίδα Albert Heijn του ομίλου RoyalAhold N.V. στην Ολλανδία και διήρκεσε δύο ολόκληρα χρόνια. Νικήτρια βγήκε η Ahold και θύμα της ήταν η άλλη ολλανδική αλυσίδα Laurus. Ο διευθύνων σύμβουλος της Albert Heijn ανταμείφθηκε γενόμενος CEO του ομίλου. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι ο νέος ιδιοκτήτης της δικής μας ΑΒ Βασιλόπουλος είναι εδώ και λίγους μήνες η Ahold της οποίας ο CEO έχει την επιτυχή εμπειρία και φιλοσοφία εφαρμογής πολέμου τιμών. Η ελληνική αγορά έχει τοπικές αλυσίδες τροφίμων που έχουν πρόσφατα επεκταθεί μέσω σημαντικών εξαγορών και έχουν πολλά άλλα να ασχοληθούν, πράγμα που τις κάνει λιγότερο έτοιμες να εμπλακούν και, κυρίως, να επιβιώσουν σε έναν πόλεμο τιμών.


Πηγή: kathimerini.gr

21

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text