Αρχική | Εταιρίες | Ελληνικές Εταιρίες | Στις 24 Μαρτίου οι δεσμευτικές προσφορές για τον ΟΛΘ

Στις 24 Μαρτίου οι δεσμευτικές προσφορές για τον ΟΛΘ

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Στις 24 Μαρτίου οι δεσμευτικές προσφορές για τον ΟΛΘ

«Ξεπαγώνει» η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ. Υστερα από αλλεπάλληλες αναβολές και καθυστερήσεις, οι οποίες δοκίμασαν τις αντοχές και την υπομονή των υποψήφιων επενδυτών η διαδικασία πώλησης του 67% του Οργανισμού εισέρχεται στην τελική της φάση, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες το διοικητικό συμβούλιου του ΤΑΙΠΕΔ κατά τη χθεσινή συνεδρίασή του αποφάσισε να ορίσει την 24 Μαρτίου ως την ημερομηνία για την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών. Αυτό σημαίνει πως οι ενδιαφερόμενοι έχουν περιθώριο περίπου δυο μηνών για να καταθέσουν τις προσφορές τους για να αποκτήσουν τον έλεγχο του δεύτερου μεγαλύτερου λιμένα της χώρας.

Πηγές από το Ταμείο σημειώνουν πως υπήρχαν αιτήματα από μερίδα των επενδυτών, οι οποίοι ζήτησαν να ενημερωθούν για την πορεία και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της διαγωνιστικής διαδικασίας. Φήμες μάλιστα θέλουν ένα από τα υποφήφια επενδυτικά σχήματα που συμμετέχουν στον διαγωνισμό να απείλησαν με αποχώρηση εάν δεν οριστικοποιούνταν άμεσα το χρονοδιάγραμμα και η ολοκλήρωση της τροποποίησης της σύμβασης παραχώρησης. Τη δυσαρέσκεια τους πάντως είχαν αρχίσει να εκφράζουν και οι άλλοι επενδυτές, οι οποίοι δεν κρύβουν τον προβληματισμό τους για την πορεία του διαγωνισμού. Υπενθυμίζεται ότι οι υποψήφιοι μνηστήρες που έχουν περάσει στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού πώληση τους ΟΛΘ είναι οι ρώσικοι σιδηρόδρομοι (RZD), η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η ιαπωνική Mitsui, το γερμανικό fund της Deutsche Invest (στο οποίο συμμετέχει και ο γνωστός ομογενής επιχειρηματίας Ιβάν Σαββίδης) η P&O (θυγατρική της Dubai World (DPW), η δανέζικη APM Terminals του ναυτιλιακού κολοσσού της Maers, η Φιλιππινέζικη ICTS, καθώς επίσης και η Duferco Participations Holdings και η Yilport Holding. Οι δυο τελευταίοι πάντως φέρονται να έχουν αποσύρει το ενδιαφέρον τους και δεν αναμένεται να καταθέσουν δεσμευτική προσφορά.

Νέες επενδύσεις 

Σύμφωνα με την τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης, η οποία αναρτήθηκε τις προηγούμενες μέρες στο Virtual Data Room, το ύψος των επενδύσεων που θα πρέπει να υλοποιήσει ο νέος ιδιοκτήτης σε ορίζοντα επταετίας από την ανάληψη των καθηκόντων του παραμένει στα 180 εκατ. ευρώ, ωστόσο μειώνονται οι στόχοι για την κίνηση του λιμανιού κατά περίπου 10%. Από το ποσό των 180 εκατ. ευρώ, περίπου 130 εκατ. ευρώ προορίζονται για την κατασκευή της 6ης προβλήτας, ώστε το λιμάνι να μπορεί να δέχεται τα μεγάλα container ships. Οικονομικοί παράγοντες της Θεσσαλονίκης έχουν στηλιτεύσει τους αργούς ρυθμούς, με τους οποίους κινείται η διαδικασία πώλησης του ΟΛΘ και επισημαίνουν την ανάγκη επίσπευσης της διαδικασίας παραχώρησης του λιμένα σε μεγάλο επενδυτή διεθνούς εμβέλειας, προκειμένου να αναβαθμιστεί η τοπική οικονομία. Οι ίδιοι εκτιμούν ότι μέσα από την αξιοποίηση και τη σωστή λειτουργία του, το λιμάνι μπορεί να συμβάλει στην αύξηση του ΑΕΠ της περιοχής κατά 10% και να δημιουργηθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας.

Πηγή : imerisia.gr

20

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text