Αρχική | Εταιρίες | Ελληνικές Εταιρίες | Στο 2005 επέστρεψε το λιανεμπόριο τροφίμων

Στο 2005 επέστρεψε το λιανεμπόριο τροφίμων

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Στο 2005 επέστρεψε το λιανεμπόριο τροφίμων

Του Γιώργου Μανέττα

gmanettas@pegasus.gr

Μια και πλέον δεκαετία πίσω γύρισε τον τζίρο στο λιανεμπόριο τροφίμων η βαθιά και παρατεταμένη κρίση που πλήττει τη χώρα τα τελευταία χρόνια.

Σύμφωνα με έρευνα της Nielsen που παρουσιάστηκε χθες, οι πωλήσεις στον χώρο των σούπερ μάρκετ την περσινή χρονιά εκτιμάται πως υποχώρησαν κατά 4,1% και έκλεισαν σε περίπου 10,75 δισ. ευρώ, όσο ήταν το μακρινό 2005! Η δραματική κάμψη της αγοραστικής δύναμης έχει παίξει καταλυτικό ρόλο στη «μετάλλαξη» του Έλληνα καταναλωτή, ο οποίος σε αντίθεση με την περίοδο των παχιών αγελάδων περιορίζεται στα απολύτως απαραίτητα και προσπαθεί να εξοικονομήσει χρήματα από παντού, επιλέγοντας κατά κύριο λόγο προϊόντα που είναι φθηνά και βρίσκονται σε προσφορά.

Είναι ενδεικτικό πως ακόμη και η πιστότητα σε καταστήματα και μάρκες έχει μειωθεί αισθητά, καθώς προέχει η εύρεση της καλύτερης τιμής. Δυσοίωνα είναι τα μηνύματα και για τη νέα χρονιά, η οποία ξεκίνησε πολύ μουδιασμένα...

Στελέχη της εταιρείας ερευνών ανέφεραν πως με δεδομένη την πτώση των πωλήσεων τις πρώτες δύο εβδομάδες του Φεβρουαρίου κατά περίπου 2% και την αρνητική ψυχολογία των καταναλωτών, οι οποίοι αισθάνονται ιδιαίτερα απαισιόδοξοι για το μέλλον των οικονομικών τους, η κατανάλωση αναμένεται να συρρικνωθεί περαιτέρω κατά 2% με 3%.

Οι αναλυτές της Nielsen πάντως έσπευσαν να διευκρινίσουν πως κρίσιμο ρόλο στην τελική εικόνα θα παίξει η επαναλειτουργία του Μαρινόπουλου, τονίζοντας πως κανείς δεν μπορεί να προβλέψει την πορεία του νέου σχήματος. «Παραμένει μεγάλο ερώτημα πώς θα αντιδράσει το κοινό στα νέα δεδομένα... αλλά και πώς θα κινηθεί ο νέος ιδιοκτήτης και ποια στρατηγική θα ακολουθήσει», σημείωσαν χαρακτηριστικά.

Μπαράζ προσφορών... 

Το μόνο σίγουρο είναι πως οι λιανέμποροι θα δώσουν ιδιαίτερο βάρος στην ενίσχυση των προσφορών τους, προκειμένου να ανταποκριθούν στην ανάγκη των νοικοκυριών για πιο οικονομικές λύσεις.

Ήδη, πάνω από το 50% των επώνυμων προϊόντων πωλείται μέσω κάποιας προωθητικής ενέργειας, ενώ κάποιες αλυσίδες κάνουν προσφορές ακόμη και στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (!). Αξίζει πάντως να σημειωθεί πως η ιδιωτική ετικέτα ύστερα από την αλματώδη ανάπτυξή της στα πρώτα χρόνια της κρίσης αρχίζει και εμφανίζει σημάδια κόπωσης. Πέρυσι μάλιστα υποχώρησε κατά 4,8%, με αποτέλεσμα το μερίδιό της να σταθεροποιηθεί στα επίπεδα του 15%.

Αίσθηση επίσης προκαλεί το γεγονός πως παρά τη σημαντική καθίζηση των πωλήσεων, οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ εξακολουθούν να διευρύνουν τα μερίδιά τους σε βάρος των μικρότερων παικτών αλλά και των σημείων της μικρής λιανικής (περίπτερα και μίνι μάρκετ), τα οποία δέχονται ασφυκτική πίεση. Σύμφωνα με τη Nielsen, οι δέκα μεγαλύτεροι λιανέμποροι αύξησαν τις πωλήσεις τους και παράλληλα το ποσοστό επί του συνολικού τζίρου της αγοράς στο 76% από 65% που ήταν πριν από δώδεκα χρόνια.

Η άνοδος αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγο στην κατάρρευση του Μαρινόπουλου, η οποία «απελευθέρωσε» περίπου 1,2 δισ. ευρώ, τα οποία καρπώθηκε η υπόλοιπη αγορά.

Πηγή : imerisia.gr

20

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text