Με 2,2 δισ. ευρώ η Opel πέρασε στoν έλεγχο της Peugeot Citroën
Σε δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης αναμένεται να αναδειχθεί, μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς της γερμανικής Opel, η γαλλική PSA Peugeot Citroën. Αξίζει να αναφερθεί ότι λίγο έλειψε να δημιουργηθεί «διπλωματικό επεισόδιο» μεταξύ Γαλλίας και Γερμανίας. Το Βερολίνο, όπως ισχυρίστηκε, ενημερώθηκε πολύ αργά για τις συνομιλίες της General Motors (GM), μητρικής της Opel, με την PSA για την απόκτηση της Opel. Η προοπτική αυτή έθετε σε κίνδυνο την επιβίωση των εργοστασίων της Οpel στη Γερμανία και πιθανώς να οδηγούσε σε μαζικές απώλειες θέσεων εργασίας το 2017, που πρόκειται να γίνουν εθνικές εκλογές στη χώρα. Ο νέος όμιλος PSA Opel, με μερίδιο 16,3%, θα βρίσκεται πίσω από τη Volkswagen, η οποία είναι πρώτη στην Ευρώπη με μερίδιο 24,1%.
Ιστορική συμφωνία
Η PSA θα αποκτήσει τη γερμανική ανταγωνίστριά της από την General Motors, στο πλαίσιο συμφωνίας αξίας 2,2 δισ. ευρώ, την οποία επικύρωσαν ο Κάρλος Ταβάρες, διευθύνων σύμβουλος της πρώτης, και η Μέρι Μπάρα, διευθύνουσα σύμβουλος της δεύτερης. Η τιμή της μετοχής της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας σημείωσε άνοδο 5,2% χθες στο Παρίσι, με αφορμή την ανακοίνωση της διοίκησής της ότι θα επαναφέρει την Opel και την αδελφή εταιρεία της Vauxhall (Βρετανία) σε υγιή οικονομική κατάσταση.
Ο διευθύνων σύμβουλος της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας δεσμεύθηκε ότι τα δύο ανωτέρω εμπορικά σήματα θα επανέλθουν σε κερδοφορία με συγκεκριμένο στόχο λειτουργικών κερδών το 2% σε ορίζοντα τριετίας και 6% έως το 2026. Αυτή η προοπτική φαίνεται εφικτή, όπως επισήμανε ο κ. Ταβάρες, επειδή θα εξοικονομηθεί 1,7 δισ. ευρώ με την εξαγορά. Επιπλέον, εκτιμά ότι η Opel μπορεί να εξυγιανθεί, παίρνοντας μαθήματα από την ανάκαμψη της Peugeot Citroën. Σημειωτέον ότι πρόσφατα η Opel έδωσε στη δημοσιότητα τα oικονομικά της αποτελέσματα, όπου αποτυπωνόταν επί 16 συναπτά χρόνια καταγραφή ζημιών.
Η σχέση της Opel με τη μητρική της χρονολογείται από τη δεκαετία του 1920. Οι επενδυτές τον τελευταίο καιρό ασκούσαν ασφυκτικές πιέσεις στη διοίκηση της GM να απαλλαγεί από τη θυγατρική της στην Ευρώπη, αντί να αποδυθεί σε έναν αγώνα για να διεκδικήσει την πρωτιά στις παγκόσμιες πωλήσεις – σε αυτή τη θέση βρίσκεται η Volkswagen. Υπενθυμίζεται ότι το 2016 η Opel και η Peugeot Citroën είχαν 72 δισ. ευρώ έσοδα και είχαν πουλήσει 4,3 εκατ. οχήματα.
Το τίμημα
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η GΜ θα λάβει από την PSA Peugeot Citroën 1,32 δισ. ευρώ για τις δραστηριότητες της Opel – 650 εκατ. ευρώ σε ρευστό και 670 εκατ. ευρώ σε μετοχές της PSA. Επιπροσθέτως, η PSA και η BNP Paribas θα καταβάλουν 900 εκατ. ευρώ στον βραχίονα χρηματοδοτήσεων για αγορά αυτοκίνητων της Opel, με απώτερο σκοπό αυτός να ενσωματωθεί από την προαναφερθείσα τράπεζα. Η Μέρι Μπάρα είχε εξαρχής δηλώσει ότι στρατηγικά ενδιαφέρεται να στρέψει τις δραστηριότητες της εταιρείας της, της GM, στα κερδοφόρα κομμάτια της αγοράς, απαλλάσσοντάς την από τα δευτερεύοντα περιουσιακά της στοιχεία. Tο 2015 είχε αποτρέψει την προσέγγιση της Fiat Chrysler, η οποία ήθελε να την εξαγοράσει, και σήμερα, με τη στήριξη του διοικητικού της συμβουλίου, δεσμεύθηκε για απόδοση 20% στα επενδυμένα κεφάλαια και αύξηση μερισμάτων. Ο Κάρλος Ταβάρες επανέλαβε τις δεσμεύσεις του ότι θα διοικεί την Opel ως ξεχωριστή γερμανική θυγατρική και θα σεβαστεί τις εγγυήσεις για την απασχόληση που έχουν δοθεί και αφορούν την παραγωγή των υφιστάμενων μοντέλων.
Η εξοικονόμηση κεφαλαίων από την εξαγορά, όπως διευκρίνισε ο επικεφαλής της PSA, θα προέλθει από την έρευνα και την ανάπτυξη και τις προμήθειες, αποφεύγοντας το κλείσιμο εργοστασίων. Τα μοντέλα της Opel θα αναπτυχθούν εκ νέου με τη χρήση της τεχνολογίας της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας και η αρχή θα γίνει με το Opel Corsa. Η νέα εκδοχή του θα καθυστερήσει έναν χρόνο και θα κυκλοφορήσει το 2020. Εν κατακλείδι, όπως ανέφερε ο Κάρλος Ταβάρες, με στόχο το 2023 θα έχουν διατεθεί στην αγορά πέντε μοντέλα της Opel κατασκευασμένα βάσει της φιλοσοφίας της PSA.
Πηγή: kathimerini.gr
21
- Mastercard: Στα 70 δισ. ευρώ η αξία των ηλεκτρονικών πληρωμών στην Ελλάδα φέτος – Σχεδιάζει κίνητρα για πληρωμές με κάρτα στα ταξί
- Στην ΑΚΤΩΡ το Μητροπολιτικό Πάρκο στο Ελληνικό
- «Απογείωση» του «Ελ. Βενιζέλος» το 2023- Αυξημένη 24% η κίνηση
- Πότε αναμένεται η είσοδος της Noval στο Χρηματιστήριο Αθηνών
- «Ελ. Βενιζέλος»: Επενδύσεις 1,3 δισ. στην 20ετία με στόχο 50 εκατ. επιβάτες
- ΔΑΑ-Βενιζέλος: Μοιράζει μέρισμα και κέρδη προηγούμενων χρήσεων πριν το Χρηματιστήριο
- Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Αυξήθηκαν κατά 43% τα κέρδη του στο 9μηνο, σε 188,6 εκατ.
- Θετική συνεδρίαση, θετικός μήνας, θετικό τρίμηνο. Η αγορά έχει αλλάξει επίπεδο και συμπεριφορά.
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Κίνα: Αύξηση κατέγραψαν οι τιμές των περισσότερων κεφαλαιακών αγαθών στα τέλη Ιανουαρίου
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- Θετική συνεδρίαση, θετικός μήνας, θετικό τρίμηνο. Η αγορά έχει αλλάξει επίπεδο και συμπεριφορά.
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Κίνα: Αύξηση κατέγραψαν οι τιμές των περισσότερων κεφαλαιακών αγαθών στα τέλη Ιανουαρίου
Σχόλια (0)
Σχολιάστε το άρθρο