FAZ: Ευρωπαϊκή βάση της Cosco το λιμάνι του Πειραιά
Στη σχεδιαζόμενη επέκταση του ευρωπαϊκού δικτύου του κρατικού κινεζικού ναυτιλιακού κολοσσού Cοsco έχοντας ως βάση το λιμάνι του Πειραιά εστιάζει η Frankfurter Allegemeine Zeitunfzzg στις οικονομικές σελίδες της.
Η εφημερίδα αναφέρει ότι η πανίσχυρη κινεζική εταιρεία, παρά το γεγονός ότι δεν έχει επισήμως εκδηλώσει ενδιαφέρον για αγορά τμήματος του λιμανιού του Αμβούργου, έχει ωστόσο αρχίσει να επενδύει με συστηματικό τρόπο σε άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια κομβικής σημασίας δημιουργώντας ένα ολόκληρο νέο ναυτιλιακό δίκτυο.
«Στη βόρεια Ευρώπη η Cosco επικεντρώνει το ενδιαφέρον της κυρίως στα λιμάνι του Ρότερνταμ, της Αμβέρσας και της Μπριζ, σύμφωνα με μελέτη του ιταλικού Ινστιτούτου SRM. Στο Ρότερνταμ, τον αιώνιο αντίπαλο του Αμβούργου, η Cοsco θέλει να διατηρήσει πάνω από το ένα τρίτο του τερματικού σταθμού Εuromax.
Αξιοσημείωτη είναι στο μεταξύ η παρουσία των Κινέζων επενδυτών στον χώρο της Μεσογείου, δεδομένου ότι εδώ και χρόνια δραστηριοποιούνται επενδυτικά στα λιμάνια του Ισραήλ, της Τουρκίας και της Αιγύπτου».
Για την Cosco το λιμάνι του Πειραιά αποκτά ξεχωριστή σημασία για τη μελλοντική επέκτασής της σε κομβικά λιμάνια της Ευρώπης. Η γερμανική εφημερίδα υπογραμμίζει στη συνέχεια ότι «το πιο εντυπωσιακό κινεζικό 'χτύπημα' ήταν η απόκτηση του πλειοψηφικού μεριδίου του ελληνικού λιμενικού οργανισμού του Πειραιά το 2016» συμπληρώνοντας ότι «ο Πειραιάς αναμένεται να διαδραματίσει σημαντικότερο ρόλο στην Ευρώπη μελλοντικά, σύμφωνα με τη βούληση των Κινέζων».
Όπως σημειώνει η FAZ «πίσω από την επενδυτική κίνηση της θυγατρικής Cosco, Shipping Port, στην οποία ανήκουν σύμφωνα με την SRM ήδη από το τέλος του 2016 σαράντα έξι σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων, βρίσκεται η κινεζική κυβέρνηση. Ο έλεγχος περισσότερων λιμανιών ανά την Ευρώπη πρέπει να διασφαλίζει ότι τα εμπορεύματα που παράγονται στη Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας θα φτάνουν γρήγορα στον ευρωπαϊκό χώρο. Ταυτόχρονα τα λιμενικά τέλη θα πρέπει να παραμείνουν τόσο χαμηλά ώστε τα κινεζικά προϊόντα να παραμένουν ανταγωνιστικά. Η αρχή που έγινε στον Πειραιά αποδεικνύει ότι αυτή η στρατηγική λειτουργεί».
Το δημοσίευμα αναφέρει ότι «από τη στιγμή που η Cosco επεκτάθηκε στο ελληνικό λιμάνι, πολλοί κατασκευαστές ηλεκτρονικών υπολογιστών, που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στην Κίνα, μεταφέρουν ήδη τα εμπορεύματά τους προς την Ελλάδα».
Κλείνοντας, η εφημερίδα σημειώνει ότι το 2009, όταν η Cosco είχε κάνει την πρώτη επενδυτική κρούση προς το λιμάνι του Πειραιά πολλοί εκπρόσωποι του ευρωπαϊκού ναυτιλιακού χώρου «είχαν γελάσει κοροϊδευτικά». Πλέον κανένας δεν γελά, τουλάχιστον στο Αμβούργο, την ώρα μάλιστα που βλέπουν ότι η Cosco επεκτείνεται δυναμικά και στο Ρότερνταμ.
Πηγή : imerisia.gr
20
- Mastercard: Στα 70 δισ. ευρώ η αξία των ηλεκτρονικών πληρωμών στην Ελλάδα φέτος – Σχεδιάζει κίνητρα για πληρωμές με κάρτα στα ταξί
- Στην ΑΚΤΩΡ το Μητροπολιτικό Πάρκο στο Ελληνικό
- «Απογείωση» του «Ελ. Βενιζέλος» το 2023- Αυξημένη 24% η κίνηση
- Πότε αναμένεται η είσοδος της Noval στο Χρηματιστήριο Αθηνών
- «Ελ. Βενιζέλος»: Επενδύσεις 1,3 δισ. στην 20ετία με στόχο 50 εκατ. επιβάτες
- ΔΑΑ-Βενιζέλος: Μοιράζει μέρισμα και κέρδη προηγούμενων χρήσεων πριν το Χρηματιστήριο
- Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Αυξήθηκαν κατά 43% τα κέρδη του στο 9μηνο, σε 188,6 εκατ.
- Εντυπωσιακή -και μάλλον απρόβλεπτη- άνοδος της αγοράς - Τί ανέβασε την αγορά σήμερα;
- Το επενδυτικό σχόλιο του κ. Γιάννη Σιάτρα, θα δημοσιευθεί, αύριο το πρωί, στις 9:00 πμ.
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- Εντυπωσιακή -και μάλλον απρόβλεπτη- άνοδος της αγοράς - Τί ανέβασε την αγορά σήμερα;
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
Σχόλια (0)
Σχολιάστε το άρθρο