Επίθεση στον ηλεκτρονικό βασιλιά του εμπορίου από τη Wal-Mart
Εξαγοράζοντας την εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου Jet.com έναντι 3,3 δισ. δολαρίων τον Αύγουστο του 2016, η μεγαλύτερη εταιρεία λιανικών πωλήσεων στον κόσμο, η Wal-Mart, επιχειρεί να εκσυγχρονιστεί και να ενισχύσει τις online πωλήσεις της με έναν απώτερο στόχο: να ανταγωνιστεί την κυρίαρχη δύναμη στην αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου, τον κολοσσό της Amazon. Αρχιτέκτονας του σχεδίου είναι ο Μαρκ Λορ, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Jet.com, που επιδιώκει να επισκιάσει την Amazon καθώς έχει προηγούμενα μαζί της. Η Jet.com αγωνιζόταν να διατηρήσει την πελατεία της και δεν κατόρθωνε να παρουσιάσει κέρδη. Ο Λορ έπεισε, όμως, την Wal-Mart και μαζί με την ομάδα του ανέλαβε υπεύθυνος όλων των ηλεκτρονικών της επιχειρήσεων.
Σύμφωνα με σχετικό ρεπορτάζ του οικονομικού περιοδικού Bloomberg.Businessweek,εποπτεύει τώρα 15.000 υπαλλήλους στη Σίλικον Βάλεϊ, τη Βοστώνη, την Ομάχα και τα γραφεία της εταιρείας στο Αρκάνσας. Υπήρξε, όμως, ιδρυτής μιας άλλης εταιρείας ηλεκτρονικών πωλήσεων, της Quidsi Inco., την οποία εξαγόρασε η Amazon το 2010 αλλά δεν επένδυσε αρκετά σε αυτήν ούτε προσέλαβε την ομάδα συνεργατών του Λορ. Στο πλαίσιο του εκσυγχρονιστικού της προγράμματος, άλλωστε, η Wal-Mart εξαγόρασε την Bonobos, εταιρεία ηλεκτρονικών πωλήσεων ανδρικής μόδας, που της παρέχει μια ομάδα πολύ εξυπηρετικών πωλητών, τους οποίους αποκαλεί «νίντζα» ο Λορ.
Τον Φεβρουάριο ο Λορ κατήργησε το ShippingPass, πρόγραμμα συνδρομής για ταχύτατη παράδοση παραγγελιών και πιστό αντίγραφο αντίστοιχου της Amazon. Αντ’ αυτού προσφέρει δωρεάν παράδοση σε διάστημα δύο ημερών για παραγγελίες άνω των 35 δολαρίων. Η Amazon έσπευσε τότε να μειώσει στα 35 από τα 49 δολάρια το κατώτατο όριο αγοράς για τις δωρεάν παραδόσεις. Η προσφορά δωρεάν παραδόσεων ενθαρρύνει τους καταναλωτές να παραγγείλουν πολλά είδη μαζί, κάτι που από οικονομικής απόψεως αποβαίνει προς όφελος της εταιρείας.
Η Amazon, όμως, διαθέτει υπερεπαρκή κέντρα προμηθειών και έχει μάθει τους πελάτες της να παραγγέλνουν ένα μεμονωμένο προϊόν όταν το χρειάζονται. Οπως τονίζει το Bloomberg.Businessweek, ίσως η Wal-Mart να μην φτάσει ποτέ σε αυτό το επίπεδο αλλά έχει άλλα πλεονεκτήματα. Εχει ελαχιστοποιήσει το κόστος παράδοσης με τα 4.700 καταστήματά της, τα εκατοντάδες κέντρα διανομής και τα 6.200 φορτηγά της. Εχει, άλλωστε, το χαμηλότερο κόστος από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία λιανικών πωλήσεων όταν πρόκειται για μεταφορά των παραγγελιών στα καταστήματά της αντί για τις κατοικίες των πελατών της. Επιπλέον, ο Λορ επεκτείνει πρόγραμμα που παρέχει σε κάθε πελάτη της Wal-Mart τη δυνατότητα μόνον με ένα κλικ να παραγγέλνουν ξανά το προϊόν που έχουν παραγγείλει παλαιότερα.
Σύμφωνα, όμως, με την εταιρεία ερευνών αγοράς Consumer Intelligence Research Partners, το 50% των αμερικανικών νοικοκυριών εγγράφεται στο πρόγραμμα άμεσης παράδοσης AmazonPrime. Ετσι, η εταιρεία ερευνών αγοράς Macquarie Research υπολογίζει πως η Amazon εισπράττει περισσότερα από πέντε δολάρια για κάθε 10 δολάρια που έχουν δαπανηθεί σε online αγορές. Το ερώτημα είναι αν η Wal-Mart θα κατορθώσει να μεταφέρει στις μεγάλες αγορές της Κίνας και της Ινδίας τα επιτεύγματα που έχει σημειώσει στην αγορά των ΗΠΑ.
Πηγή: kathimerini.gr
22
- Mastercard: Στα 70 δισ. ευρώ η αξία των ηλεκτρονικών πληρωμών στην Ελλάδα φέτος – Σχεδιάζει κίνητρα για πληρωμές με κάρτα στα ταξί
- Στην ΑΚΤΩΡ το Μητροπολιτικό Πάρκο στο Ελληνικό
- «Απογείωση» του «Ελ. Βενιζέλος» το 2023- Αυξημένη 24% η κίνηση
- Πότε αναμένεται η είσοδος της Noval στο Χρηματιστήριο Αθηνών
- «Ελ. Βενιζέλος»: Επενδύσεις 1,3 δισ. στην 20ετία με στόχο 50 εκατ. επιβάτες
- ΔΑΑ-Βενιζέλος: Μοιράζει μέρισμα και κέρδη προηγούμενων χρήσεων πριν το Χρηματιστήριο
- Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Αυξήθηκαν κατά 43% τα κέρδη του στο 9μηνο, σε 188,6 εκατ.
- Η ικανότητα κρίσης των χρηματιστηριακών αγορών
- Το επενδυτικό σχόλιο του κ. Γιάννη Σιάτρα, θα δημοσιευθεί, αύριο το πρωί, στις 9:00 πμ.
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- Η ικανότητα κρίσης των χρηματιστηριακών αγορών
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
Σχόλια (0)
Σχολιάστε το άρθρο