Αρχική | Εταιρίες | Ελληνικές Εταιρίες | Τα σιδηροδρομικά έργα, ανάσα για τις κατασκευαστικές

Τα σιδηροδρομικά έργα, ανάσα για τις κατασκευαστικές

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Τα σιδηροδρομικά έργα, ανάσα για τις κατασκευαστικές

Από τον Νίκο Ρουσάνογλου.   Σημαντική τόνωση στους τζίρους των κατασκευαστικών ομίλων μπορεί να προσφέρουν τα σιδηροδρομικά έργα που σχεδιάζονται τόσο για το άμεσο μέλλον, όσο και τα επόμενα χρόνια και τα οποία αναμένεται να αλλάξουν τον σιδηροδρομικό χάρτη, μειώνοντας τις αποστάσεις και συμβάλλοντας στην οικονομική ανάπτυξη.

Ηδη, έπειτα από περίπου δυόμισι χρόνια καθυστερήσεων, λόγω προσφυγών, αναμένεται να κατακυρωθεί και συμβασιοποιηθεί έως το τέλος του μήνα το έργο Ψαθόπυργος - Ρίο, καθώς απορρίφθηκε και η τελευταία αίτηση ακύρωσης που είχε καταθέσει η Πόρτο Καρράς, που ζητούσε να μην ανατεθεί η κατασκευή του έργου στην ιταλική εταιρεία GD Infrastrutture, παρότι είχε καταθέσει την υψηλότερη έκπτωση (45,2%). Πρόκειται για έργο αρχικού προϋπολογισμού 214 εκατ. ευρώ, η κατασκευή του οποίου αναμένεται να ξεκινήσει, εφόσον δεν προκύψουν άλλες καθυστερήσεις, στο τέλος του καλοκαιριού. Με το έργο αυτό, αναμένεται να ολοκληρωθεί ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου από την Αθήνα μέχρι την Πάτρα, καθώς ήδη «τρέχουν» κι άλλα σημαντικά έργα, όπως το τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη και το αντίστοιχο από τη Ροδοδάφνη μέχρι τον Ψαθόπυργο, αμφότερα εκ των οποίων υλοποιούνται από την κοινοπραξία J&P Αβαξ - Ακτωρ - Ιntrakat.

Σύμφωνα με στελέχη του κατασκευαστικού κλάδου, συνολικά, τα προς δημοπράτηση έργα της ΕΡΓΟΣΕ για το διάστημα έως το 2019 αναμένεται να αγγίξουν τα 500 εκατ. ευρώ, ενώ έως το τέλος της δεκαετίας το ποσόν αυτό εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 800 εκατ. ευρώ.

Μάλιστα, στα παραπάνω, δεν υπολογίζονται πιθανά νέα έργα, που επί του παρόντος βρίσκονται στο στάδιο της προμελέτης, ή έργα των οποίων οι μελέτες δεν έχουν ακόμα ωριμάσει, ώστε να αναζητηθεί στη συνέχεια τρόπος να ενταχθούν σε κάποιο από τα κοινοτικά προγράμματα.

Ενα από τα πλέον φιλόδοξα έργα, η τύχη των οποίων δεν έχει ακόμα αποφασιστεί, είναι η λεγόμενη Σιδηροδρομική Εγνατία. Επί του παρόντος, σε προχωρημένο στάδιο σχεδιασμού και μελετών βρίσκονται η νέα μεσογειακή χάραξη στο τμήμα που αφορά τη σύνδεση Θεσσαλονίκης - Καβάλας - Ξάνθης και η αναβάθμιση του τμήματος Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο. Πρόκειται για έργα της τάξεως των 2 δισ. ευρώ, τα οποία θα συνδέσουν σιδηροδρομικά τα μεγάλα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης.

Αντίστοιχου εμπορικού χαρακτήρα είναι και η γραμμή από το Θριάσιο Πεδίο μέχρι τη Θήβα, γνωστή και ως Παράκαμψη Αττικής.


Πηγή : kathimerini.gr

23

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text