Αρχική | Χρηματιστήριο | Διεθνείς Αγορές | Τα social media έχουν περιορίσει τις διακυμάνσεις στις αγορές

Τα social media έχουν περιορίσει τις διακυμάνσεις στις αγορές

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Τα social media έχουν περιορίσει τις διακυμάνσεις στις αγορές

Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στις ψευδείς ειδήσεις που διασπείρουν αποδίδει ο Μαρκ Μόμπιους, πρόεδρος της Templeton Emerging Markets, την απάθεια που επιδεικνύουν οι αγορές, δηλαδή ότι τελευταία παρουσιάζουν εξαιρετικά περιορισμένες αναταράξεις ακόμη και σε μείζονα γεγονότα.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στη διάρκεια επίσκεψής του στο Τόκιο, ο Μαρκ Μόμπιους έλαβε αφορμή από την υποτονική αντίδραση των αγορών στην απόλυση του επικεφαλής του FBΙ Τζέιμς Κόουμι και μίλησε για «τον τεράστιο αντίκτυπο» που έχουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στις αντιδράσεις των ανθρώπων και κατ’ επέκτασιν των χρηματιστηρίων. Οπως υπογράμμισε, ο παγκόσμιος δείκτης MSCI World Index υποχώρησε την Τρίτη λιγότερο από 0,1%, για να ενισχυθεί, τελικά, κατά 0,1%. Αυτή η ισχνή αντίδραση κατεγράφη ενώ ο Αμερικανός πρόεδρος απέλυε τον επικεφαλής του FBI, σε μια στιγμή που η ομοσπονδιακή αστυνομία διερευνά αν υπήρξε ανάμειξη της Ρωσίας στις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ. Οπως τόνισε ο Μόμπιους, οι αγορές επιφύλαξαν σε αυτήν την ενέργεια του Αμερικανού προέδρου παρόμοια αντιμετώπιση με άλλα σημαντικά γεγονότα, εν ολίγοις δεν της έδωσαν σημασία.

Τις εκτιμήσεις του Μόμπιους αντανακλά ο δείκτης αναταράξεων των αμερικανικών μετοχών, που είναι γνωστός και ως «δείκτης φόβου» VIX, ο οποίος έχει υποχωρήσει από τις αρχές της εβδομάδας στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 24 ετών, επειδή οι αναταράξεις είναι σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα στα χρηματιστήρια. Η τελευταία εξέλιξη που προκάλεσε μεγαλύτερη ηρεμία στις αγορές ήταν η ήττα της Μαρίν Λεπέν στις προεδρικές εκλογές της Γαλλίας. Σύμφωνα, πάντως, με την αναλύτρια Εμιλι Στιούαρτ, που αρθρογραφεί στην ιστοσελίδα thestreet, δεν είναι πρωτοφανής η απάθεια που επιδεικνύουν οι αγορές μέσα στο 2017. Ο δείκτης VIX βρισκόταν σε αναλόγως χαμηλά επίπεδα σε δύο περιόδους της πρόσφατης ιστορίας: στα μέσα της δεκαετίας του 1990 και στα χρόνια πριν από την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση του 2008.

Σύμφωνα με τον Μόμπιους, βέβαια, η εκτεταμένη παραπληροφόρηση από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης «καλλιεργεί σύγχυση» με τις ψευδείς ειδήσεις, και το αποτέλεσμα είναι ότι ο κόσμος δεν αξιολογεί ως σημαντικές πολλές πληροφορίες, «γιατί υποψιάζεται ότι αρκετές από αυτές δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα». Ο ίδιος εκτιμά ότι στοιχείο αυτής της νέας κατάστασης παραπληροφόρησης και υποτονικής αντίδρασης των αγορών είναι και το γεγονός ότι είναι εξαιρετικά αμφιλεγόμενο πρόσωπο ο νέος πρόεδρος των ΗΠΑ. «Γίνονται τόσο πολλές και έντονες αντιπαραθέσεις για τον Τραμπ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης». Σημειωτέον ότι ο Μαρκ Μόμπιους έχει ανοίξει λογαριασμό στο Twitter, με τον οποίο, όμως, δεν ασχολείται ο ίδιος.

Ο 80χρονος επενδυτής και διαχειριστής κεφαλαίων πρόσθεσε ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όχι μόνον ενσπείρουν αμφιβολίες για την αξιοπιστία των ειδήσεων που μεταδίδουν, αλλά, παράλληλα με τον καταιγισμό πληροφοριών που διακινούν, πείθουν τους ανθρώπους να μη δίνουν σημασία σε καμία από αυτές. Εχοντας παρακολουθήσει τις αγορές επί δεκαετίες, ο Μαρκ Μόμπιους επισήμανε, επίσης, πως τα hedge funds έχουν τη δυνατότητα να πληρώνουν αναλυτές για να αξιολογήσουν την ακρίβεια των πληροφοριών που διακινούν τα μέσα μαζικής δικτύωσης, αλλά ο περισσότερος κόσμος δεν έχει αυτή τη δυνατότητα και αναγκάζεται να αγνοεί πληροφορίες για τις οποίες διατηρεί επιφυλάξεις. «Ειρωνεία της τύχης», λέει ο Μόμπιους και υπογραμμίζει ότι «όταν έχεις τόσες πληροφορίες που σου προκαλούν σύγχυση και δεν ξέρεις ποια ευσταθεί και ποια είναι ψευδής, τότε λες εντάξει, ας πάει στο καλό, δεν κάνω τίποτε».

Τις απόψεις του Μόμπιους δεν συμμερίζονται, όμως, όλοι οι αναλυτές. Σύμφωνα με τον Τζ. Κινάναν, αναλυτή της TD Ameritrade: «Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένας από τους μυριάδες παράγοντες, όχι όμως ο κύριος. Το πραγματικό ζήτημα είναι πως δεν έχει υπάρξει ένα τόσο σημαντικό γεγονός που να εξωθήσει τις αγορές προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση».


Πηγή : kathimerini.gr

23

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text