Προίκα στον ΟΛΠ η εξαγορά της OOΙL από την Cosco έναντι 6,3 δισ. δολ.
Από τον Ηλία Μπέλλο. Η Cosco Shipping Holdings κατέθεσε προσφορά ύψους 6,3 δισ. δολαρίων για την Orient Overseas International (OOΙL), η οποία, εφόσον ολοκληρωθεί, θα δημιουργήσει την τρίτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.
Η κίνηση αυτή προικίζει εμμέσως πλην σαφώς και τις προοπτικές του Πειραιά, αναφέρουν στην «Κ» κύκλοι της Cosco στην Ελλάδα, σχολιάζοντας την εν εξελίξει νέα αναδιάρθρωση του διεθνούς κλάδου των θαλάσσιων μεταφορών.
Η προσφορά σε μετρητά της Cosco σημαίνει πως, όταν ολοκληρωθεί η συμφωνία, θα ελέγχει ποσοστό 90,1% της εδρεύουσας στο Χονγκ Κονγκ ναυτιλιακής, ενώ η Shanghai Port International Group θα ελέγχει το υπόλοιπο μετοχικό κεφάλαιο. Η συμφωνία, για την οποία υπήρχε έντονη φημολογία τις τελευταίες εβδομάδες, επιβεβαιώθηκε με κοινή δήλωση των δύο ομίλων την Κυριακή.
Με την κίνηση αυτή, η Cosco, που ελέγχει το 51% του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά και θα αποκτήσει άλλο 17% εντός τετραετίας, θα ανεβεί κατά μία θέση στην παγκόσμια κατάταξη ξεπερνώντας την ανταγωνίστριά της στις μεταφορές –αλλά οψίμως και στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης– τη γαλλική CMA CGM.
«Η συγχώνευση είναι εύστοχη, καθώς η Orient Overseas είναι ισχυρότατη στο εμπόριο του Ειρηνικού και εντός της Ασίας και η Cosco έχει ισχυρό μερίδιο στην Κίνα, αλλά και παγκοσμίως», εκτιμά ο Samson Lo, επικεφαλής της μονάδας συγχωνεύσεων και εξαγορών της UBS στην Ασία.
Η συμφωνία μπορεί να δημιουργήσει ένα γίγαντα της βιομηχανίας με περισσότερα από 420 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας άνω των 2,4 εκατ. teu (εμπορευματοκιβώτια 20 ποδών), που θα κατατάσσεται τρίτος παγκοσμίως με μερίδιο 11,6%, πίσω μόνον από τη Maersk Line και τη Mediterranean Shipping Company (MSC). Ο Αντι Τανγκ, διευθύνων σύμβουλος της Orient Overseas, δήλωσε πως οι σχετικές αποφάσεις έχουν εξεταστεί προσεκτικά από τα εμπλεκόμενα μέρη.
Βασικός μέτοχος της OOIL, με ποσοστό άνω του 66% είναι ο πρώην κυβερνήτης του Χονγκ Κονγκ Τανγκ Τσιχουά και η οικογένεια του, που αποδέχθηκαν την πρόταση σε μετρητά της Cosco, η οποία εμπεριέχει υπερτίμημα της τάξης του 31% σε σχέση με την τιμή της μετοχής στο κλείσιμο της Παρασκευής.
Η Cosco προ ενός έτους εξαγόρασε και συγχωνεύθηκε με την ομοεθνή της China Shipping και δεν είναι λίγοι εκείνοι στη διεθνή αγορά που περιμένουν πως σύντομα θα επιχειρήσει να εξαγοράσει και άλλη διεθνή ναυτιλιακή τακτικών γραμμών, επιχειρώντας να εκθρονίσει από την πρώτη και τη δεύτερη θέση, αντίστοιχα, τις Maersk και MSC.
Τόσο η Cosco όσο και η Orient Overseas συμμετέχουν στη διεθνή συμμαχία τακτικών γραμμών «Ocean Alliance» μαζί με την CMA CGM, που έχει εξαγοράσει και τη σιγκαπουριανή NOL και την Evergreen. Οι προσεγγίσεις των παραπάνω εταιρειών τον Πειραιά βαίνουν ήδη αυξανόμενες, σημειώνουν στην «Κ» πηγές του λιμανιού.
Βασικοί ανταγωνιστές της παραπάνω συμπαράταξης είναι η THE Alliance και η 2Μ. Στη THE Alliance συμμετέχουν οι ιαπωνικές Kawasaki Kisen Kaisha, Mitsui OSK, Nippon Yusen KK, η γερμανική Hapag-Lloyd, που έχει εξαγοράσει και την κουβετιανή United Arab Shipping Company, και η ταϊβανέζικη Yang Ming Line. Την 2Μ απαρτίζουν οι δύο μεγαλύτερες ναυτιλιακές του κλάδου, η Maersk και η MSC.
Πηγή: kathimerini.gr
22
- Mastercard: Στα 70 δισ. ευρώ η αξία των ηλεκτρονικών πληρωμών στην Ελλάδα φέτος – Σχεδιάζει κίνητρα για πληρωμές με κάρτα στα ταξί
- Στην ΑΚΤΩΡ το Μητροπολιτικό Πάρκο στο Ελληνικό
- «Απογείωση» του «Ελ. Βενιζέλος» το 2023- Αυξημένη 24% η κίνηση
- Πότε αναμένεται η είσοδος της Noval στο Χρηματιστήριο Αθηνών
- «Ελ. Βενιζέλος»: Επενδύσεις 1,3 δισ. στην 20ετία με στόχο 50 εκατ. επιβάτες
- ΔΑΑ-Βενιζέλος: Μοιράζει μέρισμα και κέρδη προηγούμενων χρήσεων πριν το Χρηματιστήριο
- Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Αυξήθηκαν κατά 43% τα κέρδη του στο 9μηνο, σε 188,6 εκατ.
- Θετική συνεδρίαση, θετικός μήνας, θετικό τρίμηνο. Η αγορά έχει αλλάξει επίπεδο και συμπεριφορά.
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Κίνα: Αύξηση κατέγραψαν οι τιμές των περισσότερων κεφαλαιακών αγαθών στα τέλη Ιανουαρίου
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- Θετική συνεδρίαση, θετικός μήνας, θετικό τρίμηνο. Η αγορά έχει αλλάξει επίπεδο και συμπεριφορά.
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Κίνα: Αύξηση κατέγραψαν οι τιμές των περισσότερων κεφαλαιακών αγαθών στα τέλη Ιανουαρίου
Σχόλια (0)
Σχολιάστε το άρθρο