Αρχική | Εταιρίες | Ελληνικές Εταιρίες | Frigoglass: Η επόμενη ημέρα μετά την ανακεφαλαιοποίηση

Frigoglass: Η επόμενη ημέρα μετά την ανακεφαλαιοποίηση

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Frigoglass: Η επόμενη ημέρα μετά την ανακεφαλαιοποίηση

Χρειάστηκαν κάτι λιγότερο από 20 μήνες για να ολοκληρωθεί ένα από τα πιο σύνθετα εγχειρήματα ανακεφαλαιοποίησης ελληνικής εταιρείας. Η Frigoglass μέσω μιας περίπλοκης διαδικασίας που περιελάμβανε, μεταξύ άλλων, την αναδιάρθρωση δανεισμού 251 εκατ. ευρώ, τη χορήγηση νέου δανεισμού και την υλοποίηση αύξησης κεφαλαίου, αλλάζει πλέον σελίδα.

Επισήμως, τον περασμένο Απρίλιο υπεγράφη η δεσμευτική συμφωνία (lock up agreement) για τους δεσμευτικούς όρους της αναδιάρθρωσης του δανεισμού του ομίλου. Ωστόσο, η διαδικασία είχε ξεκινήσει αρκετά νωρίτερα, μετά τη ματαίωση της συμφωνίας ύψους 225 εκατε. υρώ με τη GZI για την πώληση του κλάδου υαλουργίας του ομίλου.

Εν τέλει, η ολοκλήρωση της Συμφωνίας Αναδιάρθρωσης για την οποία απαιτήθηκε εργώδης προσπάθεια, οδήγησε σε σημαντική μείωση του δανεισμού (κατά περίπου 138 εκατ. ευρώ) και του χρηματοοικονομικού κόστους του ομίλου, βελτίωσε τη ρευστότητα μέσω εισφοράς νέων κεφαλαίων (κατά 70 εκατ. ευρώ) και παρέτεινε τη λήξη των δανειακών συμβάσεων, κατά περίπου 4,5 έτη.

Ο δανεισμός της Frigoglass ακόμη και μετά την ανακεφαλαιοποίηση παραμένει υψηλός, ωστόσο παίρνει σημαντική ανάσα από τα δάνεια 384 εκατ. ευρώ που βάρυναν τον όμιλο στο τέλος του 2016. Παράλληλα, ως αναμενόταν,  το ποσοστό των μετόχων μειοψηφίας συρρικνώνεται αισθητά, καθώς η αύξηση κεφαλαίου καλύφθηκε σε ποσοστό 46,08%, με τη βασική μέτοχο Boval να καταβάλει στο σύνολό του το ποσό για το οποίο είχε δεσμευτεί (60 εκατ. ευρώ).

Τα ζητήματα που αντιμετώπιζε η Frigoglass έχουν αποτυπωθεί στην πορεία της στο Χ.Α., με τη μετοχή να υποχωρεί ακόμη και στα 0,13 ευρώ (27/9/17). Χθες ο τίτλος έκλεισε στα 0,258 ευρώ και η αποτίμηση διαμορφώθηκε στα 102 εκατ. ευρώ.

Οι προτεραιότητες

Πλέον, η διοίκηση της Frigoglass επικεντρώνεται στην επόμενη ημέρα που απαιτεί εξίσου μεγάλη προσπάθεια προκειμένου να ανακτηθεί η δυναμική του ομίλου. Ήδη "τρέχει” ένα Business plan που έχει ως κύρια και βασική προτεραιότητα τη βελτίωση της αποδοτικότητας, με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση της μακροπρόθεσμης κερδοφορίας και τη δημιουργία ταμειακών ροών.

Τέσσερις είναι οι βασικοί άξονες του business plan: η μείωση του κόστους μέσω της απλοποίησης του χαρτοφυλακίου προϊόντων της εταιρείας, η μείωση των αποθεμάτων, η εφαρμογή ενός μοντέλου "λιτής παραγωγής”, παράλληλα με βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων και η δημιουργία αξίας από τις στρατηγικές επενδύσεις.

Ήδη έχουν ληφθεί καίριες αποφάσεις με στόχο τη λειτουργική και παραγωγική "ευθυγράμμιση” του ομίλου. Προ τριετίας διεκόπη η παραγωγή στη μονάδα της Νότιας Καρολίνας των ΗΠΑ, ακολούθησε η ενσωμάτωση του όγκου παραγωγής του εργοστασίου στο Σιλιβρί της Τουρκίας, στη μονάδα της Τιμισοάρα στη Ρουμανία, ενώ διεκόπη η παραγωγική δραστηριότητα στην Κίνα. Πλέον, το εργοστάσιο στην Ρουμανία, κοντά στην Τιμισοάρα, αποτελεί σήμερα την παραγωγική "ναυαρχίδα” της Frigoglass.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης, όπως αναφέρονται στην οικονομική έκθεση εξαμήνου, το 2017 στον κλάδο Επαγγελματικής Ψύξης η εταιρεία θα εστιάσει στην περαιτέρω αξιοποίηση της σειράς ψυγείων ICOOL στους εμφιαλωτές της Coca-Cola στην Ευρώπη καθώς και στην αύξηση των πωλήσεων στην περιοχή για το υπόλοιπο του έτους. Στις επιμέρους αγορές, αναμένεται ανάπτυξη λόγω των παραγγελιών από τους εμφιαλωτές της Coca-Cola σε Ρωσία, Γερμανία και Γαλλία, ενώ στη Ρωσία οι επενδύσεις σε επαγγελματικά ψυγεία από βασικούς πελάτες του κλάδου των ζυθοποιών αναμένεται να βελτιωθούν στο δεύτερο μισό του έτους.

Στην Αφρική, η εισηγμένη αναμένει θετική συνεισφορά στο δεύτερο μισό του έτους λόγω παραγγελιών που μετακύλησαν από το πρώτο εξάμηνο εξαιτίας της χαμηλής παραγωγής στο εργοστάσιο της Νοτίου Αφρικής. Στην Ασία, η εστίαση είναι στο να μετριαστούν οι επιπτώσεις από τη διακοπή της παραγωγής του εργοστασίου της Κίνας, μέσω του λανσαρίσματος μίας νέας οικονομικά ανταγωνιστικής σειράς ψυγείων. Τέλος, στον κλάδο Υαλουργίας, έγιναν αυξήσεις στις τιμές ώστε να απορροφηθεί το αυξημένο κόστος μετά την υποτίμηση του Νάιρα Νιγηρίας.

Η διοίκηση εκτιμά ότι με βάση το Επιχειρησιακό Σχέδιο που έχει εκπονηθεί, η εταιρεία για την περίοδο 2017 – 2020 θα καταγράψει στον κλάδο Επαγγελματικής Ψύξης μέση ετήσια αύξηση πωλήσεων κατά 3,5%, βελτιωμένο περιθώριο EBITDA, ενώ οι συνολικές κεφαλαιουχικές δαπάνες θα διαμορφωθούν στα επίπεδα των 50-55 εκατ. ευρω για το 2017-2020.


Πηγή : capital.gr

23

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text