Αρχική | Εταιρίες | Ελληνικές Εταιρίες | Το κράτος βάζει διαρκώς εμπόδια αντί να βοηθάει τις επιχειρήσεις

Το κράτος βάζει διαρκώς εμπόδια αντί να βοηθάει τις επιχειρήσεις

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Το κράτος βάζει διαρκώς εμπόδια αντί να βοηθάει τις επιχειρήσεις

Της Δήμητρας Μανιφάβα

«Η βιώσιμη ανάπτυξη θα εξαρτηθεί από το πολιτικό προσωπικό της χώρας. Εάν αυτό θα βοηθήσει τις επιχειρήσεις ή θα συνεχίσει να τους φέρνει εμπόδια. Στις άλλες χώρες κάθονται σε ένα τραπέζι για να βρουν λύσεις για τα προβλήματα. Εδώ δεν υπάρχει καν διάλογος με τις επιχειρήσεις». Σε αυτές τις φράσεις ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας κ. Ζωούλλης Μηνά, ο οποίος την 1η Φεβρουαρίου 2018 «παραδίδει τη σκυτάλη» στον Αλέξανδρο Δανιηλίδη, συνόψισε ουσιαστικά την πικρή εμπειρία του των πέντε και πλέον χρόνων στην Ελλάδα από το πώς το ελληνικό κράτος αντιμετωπίζει τις επιχειρήσεις και εν γένει την επιχειρηματικότητα.

Από τα πλέον χαρακτηριστικά παραδείγματα εμποδίων, το ζήτημα του μηλίτη. «Εχουμε κάνει επενδύσεις ύψους 1 εκατ. ευρώ προκειμένου να παράγουμε μηλίτη στην Ελλάδα αντί να τον εισάγουμε, αλλά αντιμετωπίζουμε τεράστιο πρόβλημα στη λήψη των απαιτούμενων αδειών», ανέφερε ο κ. Μηνά. Υπενθυμίζεται ότι μόλις τον περασμένο Ιούνιο καταργήθηκε διάταξη του νόμου 2963/1922 με την οποία απαγορευόταν η παραγωγή μπίρας από τη ζύμωση φρούτων, απαγορευόταν δηλαδή η παραγωγή μηλίτη. Με τον νόμο 4474/2017 καταργήθηκε η επίμαχη αναχρονιστική διάταξη. Ωστόσο, τα εμπόδια δεν σταμάτησαν, καθώς οι προδιαγραφές που θέτει το Γενικό Χημείο του Κράτους θεωρούνται από τον κλάδο της ζυθοποιίας εξαιρετικά περιοριστικές. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Ελληνική Ενωση Ζυθοποιών απευθύνθηκε στα αρμόδια κοινοτικά όργανα, εκφράζοντας τη διαφωνία της για τις προδιαγραφές που καθόρισε το Γενικό Χημείο του Κράτους και τώρα αναμένεται η έκδοση νέων. Βάσει των προδιαγραφών αυτών επιχειρήθηκε να μεταφερθεί στην Ελλάδα το γαλλικό μοντέλο παραγωγής μηλίτη και μάλιστα επί το αυστηρότερον, την ώρα που, όπως επισημαίνουν παράγοντες του κλάδου, το πλέον κατάλληλο μοντέλο είναι το αγγλικό, καθώς άλλωστε η Μεγάλη Βρετανία αποτελεί και την κυριότερη στον κόσμο αγορά για το εν λόγω προϊόν.

Ο κ. Μηνά δεν παρέλειψε να αντιπαραβάλει την περίπτωση της Ελλάδας με αυτή των άλλων ευρωπαϊκών χωρών που πέρασαν από τη μέγγενη του μνημονίου. «Μιλώ με συναδέλφους μου στην Πορτογαλία, μια χώρα που βρέθηκε σε παρόμοια κατάσταση με την Ελλάδα. Εκεί όμως τα πράγματα βελτιώθηκαν γρηγορότερα, διότι συμφώνησαν οι πολιτικές δυνάμεις, το πολιτικό προσωπικό για το τι πρέπει να γίνει», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Αλλο παράδειγμα «εχθρικής» συμπεριφοράς προς τις επιχειρήσεις είναι, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, η φορολογία, τόσο ως προς το ύψος αυτής όσο και σε ό,τι αφορά τις συνεχείς αλλαγές της. Ας σημειωθεί ότι μετά και την τελευταία αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στην μπίρα τον Ιούνιο του 2016, αυτός ανέρχεται πλέον σε 5,10 ευρώ ανά λίτρο.

Πέραν πάντως των πικρών εμπειριών από το κράτος, ο κ. Μηνά στο αποχαιρετιστήριο δείπνο προς τους δημοσιογράφους υποστήριξε ότι «η Ελλάδα έχει τεράστιες δυνατότητες και οι άνθρωποι μεγάλες ικανότητες να πάνε τη χώρα μπροστά». Προσέθεσε, δε, χαρακτηριστικά: «Μου είπαν όταν ανέλαβα το 2012 τη διοίκηση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας ότι έρχομαι στην Ελλάδα σε δύσκολες στιγμές. Αυτές, όμως, μας κάνουν πιο δυνατούς, πιο ισχυρούς». Επόμενος σταθμός του κ. Ζ. Μηνά είναι η Σλοβενία, όπου θα αναλάβει το τιμόνι της ζυθοποιίας Pivovarna Lasko Union, επίσης θυγατρικής του ομίλου Heineken.



Πήγη: kathimerini.gr

25

Έντυπη

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text