Αρχική | Πολιτική | Διεθνής Πολιτική | Αγορά μαχητικών F-35B για αεροπλανοφόρο εξετάζει η Αγκυρα

Αγορά μαχητικών F-35B για αεροπλανοφόρο εξετάζει η Αγκυρα

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Αγορά μαχητικών F-35B για αεροπλανοφόρο εξετάζει η Αγκυρα

ΑΓΚΥΡΑ. Την αγορά υπερσύγχρονων μαχητικών αεροσκαφών F-35B εξετάζει η τουρκική αεροπορία, ενόψει της ναυπήγησης αεροπλανοφόρου μέσα στην ερχόμενη 15ετία.

Η ικανότητα των F-35B για κάθετη απογείωση και προσγείωση καθιστά τα αεροσκάφη αυτά ιδανικά για επάνδρωση του μεγάλου πλοίου αμφίβιων αποστολών της Τουρκίας, που θα αναλάβει υπηρεσία εντός του 2021. Το νέο σκάφος θα ονομαστεί «TCG Aνατολή», σύμφωνα με χθεσινό δημοσίευμα της εφημερίδας Hurriyet.

Η τουρκική πολεμική αεροπορία σχεδιάζει έτσι να εκσυγχρονίσει τον στόλο αεροσκαφών της, συμμετέχοντας στο πρόγραμμα κατασκευής του F-35B, στο οποίο συνεργάζονται εκτός των ΗΠΑ, και άλλα νατοϊκά κράτη όπως η Ολλανδία, η Βρετανία και η Ιταλία.

F-35A

Η Αγκυρα έχει ήδη συμφωνήσει στην αγορά αεροσκαφών F-35Α, τα οποία απογειώνονται και προσγειώνονται σε συμβατικούς διαδρόμους. Το ενδιαφέρον του τουρκικού πολεμικού ναυτικού για νέα σκάφη αμφίβιων αποστολών και αεροπλανοφόρο καθιστά μονόδρομο την αγορά του F-35B. Την ίδια στιγμή, η τουρκική ναυτική ισχύς πολλαπλασιάζεται, με την αξιοποίηση ναυστάθμων σε χώρες όπως η Σομαλία και το Κατάρ.

Σε επίσκεψη δημοσιογράφων της Hurriyet στον ναύσταθμο του Πατάξεντ στο Μέριλαντ, τόπο δοκιμών του F-35, τα νέα αεροσκάφη αποδεικνύονται ιδανικά για χρήση σε αεροπλανοφόρα. Ο επικεφαλής αεροναυπηγός του F-35, Αντριου Μακ, είπε μιλώντας στην τουρκική εφημερίδα: «Τα αεροσκάφη αυτά είναι πολύ ασφαλή. Είναι επίσης πολύ εύκολα στον χειρισμό, χάρη στις υψηλής ευκρίνειας απεικονίσεις, τις οποίες διαθέτει ο χειριστής. Οι χειριστές F-16 χρειάζονται τέσσερις εβδομάδες θεωρητικών μαθημάτων και δύο εβδομάδες πρακτικής. Το F-35 απαιτεί μόνο μισή ώρα στον προσομοιωτή για να μάθει κάποιος να το προσγειώνει κάθετα».

Ερωτηθείς για την περυσινή αναστολή του προγράμματος δοκιμών του F-35 μετά την καταγραφή κρουσμάτων λιποθυμίας εν πτήσει μεταξύ των χειριστών του, ο Μακ εξηγεί ότι το πρόβλημα υποξίας, που εμφάνισαν κάποιοι χειριστές αντιμετωπίστηκε με την τοποθέτηση νέων, ισχυρότερων συσκευών παροχής οξυγόνου.

«Το πρόβλημα αυτό επηρέασε αρνητικά το πρόγραμμά μας για μικρό χρονικό διάστημα. Το μυστήριο δεν έχει λυθεί ακόμη εντελώς», λέει ο Μακ.


Πηγή: kathimerini.gr

24

 

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text