Η Cosco ζητά την επίσπευση μεταβίβασης του 16% του ΟΛΠ
Του Χάρη Φλουδόπουλου
Το ποσοστό 16% του ΟΛΠ που επρόκειτο να μεταβιβαστεί στην Cosco το 2021 με την ολοκλήρωση των υποχρεωτικών επενδύσεων που προβλέπονταν στο πλαίσιο της αποκρατικοποίησης του Οργανισμού, ζητεί να δοθεί άμεσα με επιστολή του προς το ΤΑΙΠΕΔ ο Κινέζος μέτοχος. Στην επιστολή της η Cosco επικαλείται τις καθυστερήσεις στην αδειοδότηση των επενδύσεων με υπαιτιότητα του Δημοσίου και για αυτόν τον λόγο γνωστοποιεί την πρόθεσή της να ξεκινήσει συζητήσεις για την άμεση μεταβίβαση, αφού ακριβώς εξαιτίας των καθυστερήσεων αυτών είναι ανέφικτη η υλοποίηση των έργων εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος.
Το συνολικό ύψος των επίμαχων επενδύσεων, που βρέθηκαν στο επίκεντρο της δημοσιότητας μετά τις καθυστερήσεις και την απόρριψη ενός σημαντικού μέρους των έργων από το υπουργείο Ναυτιλίας (Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων) και το ΚΑΣ, ανέρχεται σε 612 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι πέραν των υποχρεωτικών επενδύσεων της αποκρατικοποίησης, το master plan του ΟΛΠ περιλαμβάνει επιπλέον επενδύσεις ύψους 318 εκατ. ευρώ, που θεωρούνται ενιαίες και απαραίτητες για την ανάπτυξη των εμπορικών δραστηριοτήτων του λιμανιού του Πειραιά.
Σημειώνεται ότι για το επιπλέον ποσοστό 16% η Cosco έχει ήδη καταθέσει το προβλεπόμενο τίμημα ύψους 88 εκατ. ευρώ, το οποίο ωστόσο δεν έχει εισπραχθεί από το δημόσιο και παραμένει σε λογαριασμό μεσεγγύσης.
Η πλευρά του ΟΛΠ είχε προειδοποιήσει για την εξέλιξη αυτή, που εκδηλώθηκε επίσημα με την επιστολή της προς το ΤΑΙΠΕΔ. Και αυτό διότι το master plan των επενδύσεων είχε κατατεθεί και παρουσιαστεί από τον οργανισμό εγκαίρως, ωστόσο η ανταπόκριση των αρχών υπήρξε απελπιστικά αργή και πλέον η ολοκλήρωση των έργων είναι ανέφικτη εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος.
Για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η επένδυση της Cosco στον Πειραιά έχουν υπάρξει διαμαρτυρίες σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο και από την πλευρά της κινεζικής κυβέρνησης, ενώ δεν αποκλείεται σε περίπτωση που η ελληνική κυβέρνηση απαντήσει απορριπτικά στο αίτημα της Cosco το θέμα να λυθεί διά της δικαστικής οδού ή μέσω διεθνούς διαιτησίας.
Πηγή: www.capital.gr
- Απόβλητα: ΤΕΡΝΑ vs ΗΛΕΚΤΩΡ – Μεσόγειος για τη μονάδα 242 εκατ. ευρώ στην Κ. Μακεδονία
- Mytilineos: Με «σφραγίδα» ΥΠΑΝ η ταχεία αδειοδότηση στρατηγικής επένδυσης σε φωτοβολταϊκά
- ΟΛΘ: Αύξηση όλων των επιδόσεων το 2023 - Προτεινόμενο μέρισμα €1,3/μετοχή
- Revoil: Στα 2,1 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη το 2023 - Στα 844,44 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις
- Lamda Development: Ιστορικό ρεκόρ λειτουργικής κερδοφορίας – Πότε ολοκληρώνονται τα έργα στο Ελληνικό
- Παπουτσάνης: Κλείνει νέες παραγγελίες και επεκτείνεται στην Αφρική
- Jumbo: Αλμα κερδοφορίας 21,88% το 2023 – Στα 303 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη
- LAMDA Development: Εμφάνιση κερδών, μετά από την αναπροσαρμογή της αξίας των ακινήτων - Η ασάφεια των οικονομικών μεγεθών
- Το επενδυτικό σχόλιο του κ. Γιάννη Σιάτρα, θα δημοσιευθεί, αύριο το πρωί, στις 9:00 πμ.
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- LAMDA Development: Εμφάνιση κερδών, μετά από την αναπροσαρμογή της αξίας των ακινήτων - Η ασάφεια των οικονομικών μεγεθών
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
Σχόλια (0)
Σχολιάστε το άρθρο