Αρχική | Οικονομία | Ελληνική Οικονομία | Eurobank: Τα δυο στοιχεία που ξεχωρίζουν στον δείκτη οικονομικού κλίματος

Eurobank: Τα δυο στοιχεία που ξεχωρίζουν στον δείκτη οικονομικού κλίματος

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Eurobank: Τα δυο στοιχεία που ξεχωρίζουν στον δείκτη οικονομικού κλίματος

Επειτα από το υψηλό 123 μηνών (10,3 έτη) του Ιουλίου 2018 και τη μεγάλη μηνιαία πτώση του Σεπτεμβρίου 2018 ο συγκεκριμένος δείκτης εμφανίζει σημάδια στασιμότητας, σχολιάζουν οι αναλυτές της τράπεζας.

Ο δείκτης οικονομικού κλίματος στην Ελλάδα παρουσίασε οριακή μηνιαία βελτίωση τον Μάιο 2019, σημειώνει η Eurobank στην εβδομαδιαία ανάλυσή της. Διαμορφώθηκε στις 100,8 μονάδες δείκτη (ΜΔ) από 100,3 ΜΔ τον προηγούμενο μήνα.

Σύμφωνα με την ανάλυση, η εν λόγω αύξηση οφείλεται στην άνοδο των δεικτών εμπιστοσύνης στη βιομηχανία, στις υπηρεσίες και τους καταναλωτές. Στους τομείς του λιανικού εμπορίου και των κατασκευών καταγράφηκε πτώση τον Μάιο 2019.

Ο δείκτης οικονομικού κλίματος στην Ελλάδα, έπειτα από το υψηλό 123 μηνών (10,3 έτη) του Ιουλίου 2018 (104,9 ΜΔ) και τη μεγάλη μηνιαία πτώση του Σεπτεμβρίου 2018 (100,6 ΜΔ), εμφανίζει σημάδια στασιμότητας.

Συγκεκριμένα, καταγράφει μικρές μηνιαίες μεταβολές γύρω από έναν μέσο όρο της τάξης των 100,7 ΜΔ.

Σε ότι αφορά την πορεία των επί μέρους δεικτών εμπιστοσύνης, δύο είναι τα στοιχεία που ξεχωρίζουν:

1ον η σημαντική επιδείνωση, από τον Ιανουάριο 2019 και έπειτα, του δείκτη εμπιστοσύνης στο λιανικό εμπόριο. Αυτό το αποτέλεσμα εμφανίζεται και στα στοιχεία της πραγματικής οικονομίας, με τον δείκτη όγκου στο λιανικό εμπόριο να συρρικνώνεται σε ετήσια βάση κατά -0,4% το 1ο τρίμηνο 2019 από -0,1% το 4ο τρίμηνο 2018. Η εν λόγω αρνητική επίδοση αντανακλάται κυρίως στο δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2019, καθώς σύμφωνα με την τελευταία διαθέσιμη παρατήρηση, ήτοι Μαρτίου 2019, ο δείκτης όγκου στο λιανικό εμπόριο κατέγραψε σημαντική άνοδο, τόσο σε ετήσια (4,0%) όσο και σε μηνιαία βάση (3,9%).

2ον η σταθερή ανοδική πορεία του δείκτη εμπιστοσύνης καταναλωτή. Η τελευταία, εκτός άλλων παραγόντων (π.χ. ενίσχυση του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών), ερμηνεύεται σε έναν βαθμό από τον εκλογικό κύκλο.

Πηγή: www.euro2day.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text