Αρχική | Οικονομία | Ελληνική Οικονομία | Σπίρτζης... μαινόμενος εναντίον κατασκευαστικών

Σπίρτζης... μαινόμενος εναντίον κατασκευαστικών

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Σπίρτζης... μαινόμενος εναντίον κατασκευαστικών

Του Αχιλλέα Τόπα

Σφοδρή επίθεση, επιστρατεύοντας ασυνήθιστα σκληρούς χαρακτηρισμούς, εξαπέλυσε σε στελέχη των πέντε μεγαλύτερων κατασκευαστικών ομίλων ο Χρήστος Σπίρτζης, με αφορμή τις παρατηρήσεις τους για την έλλειψη ώριμων έργων και για το ζήτημα των αυξήσεων στα διόδια της Αττικής Οδού.

Μιλώντας στο τρίτο συνέδριο υποδομών και μεταφορών ο υπουργός Υποδομών εμφανώς εκνευρισμένος κατηγόρησε τις εταιρείες Άκτωρ Παραχωρήσεις και Άβαξ, οι οποίες είναι οι μέτοχοι της Αττικής Οδού, για πολιτική παρέμβαση που λαμβάνει χώρα προεκλογικά.

«Η υπόθεση της Αττικής Οδού αποτελεί απόδειξη πως κάποιοι προσπαθούν να παρέμβουν και πολιτικά και να κατοχυρώσουν τη λογική της αρπαχτής προεκλογικά», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών.

«Δε θα γίνουν ανεκτές τέτοιες πρακτικές από εδώ και πέρα, θα χοντρύνει πολύ, είναι μήνυμα αυτό» είπε ο κ. Σπίρτζης απευθυνόμενος σε στελέχη των μεγαλύτερων κατασκευαστικών ομίλων, οι οποίοι τον παρακολουθούσαν εμβρόντητοι.

Πρόσθεσε πως οι αυξήσεις στα διόδια της Αττικής Οδού ανακοινώθηκαν διότι η κυβέρνηση δεν ενέδωσε στις απαιτήσεις των τεχνικών εταιρειών την τελευταία τετραετία, παραλείποντας ωστόσο να αναφέρει πως μέχρι πρόσφατα ο ίδιος συμμετείχε σε διαπραγματεύσεις με τους μετόχους της Αττικής Οδού για την παράταση της σύμβασης παραχώρησης κατά δύο έτη, έως το 2026.

Ο κ. Σπίρτζης κλιμάκωσε την επίθεσή του όταν κατηγόρησε τις μεγαλύτερες κατασκευαστικές εταιρείες (Άκτωρ, ΤΕΡΝΑ, Άβαξ, Intrakat και ΜΕΤΚΑ) ότι ευθύνονται για τις καθυστερήσεις στους διαγωνισμούς έργων, υποστηρίζοντας ταυτόχρονα πως η εικόνα που εκπέμπουν στο εξωτερικό δεν είναι ικανοποιητική.

ΝΔ: Παράλογες αυξήσεις διοδίων

Στο ίδιο συνέδριο μίλησε και ο τομεάρχης υποδομών της Νέας Δημοκρατίας, Κώστας Καραμανλής, ο οποίος κατηγόρησε την κυβέρνηση για παραλογισμό και εμπαιγμό με αφορμή το ζήτημα της Αττικής Οδού.

«Από το κίνημα δεν πληρώνω, περάσαμε στο παραμύθι με τα ηλεκτρονικά διόδια για να φτάσουμε στις παράλογες αυξήσεις διοδίων», τόνισε ο κ. Καραμανλής ο οποίος πρόσθεσε πως πριν από ένα έτος η κυβέρνηση υποστήριζε πως διαπραγματεύεται τη μείωση του αντιτίμου των διοδίων.

Ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας δεν παρέλειψε να στείλει και μήνυμα στους μετόχους της Αττικής Οδού υποστηρίζοντας πως οι ανακοινώσεις για τις επικείμενες αυξήσεις στα διόδια δε θα λειτουργήσουν ως μοχλός πίεσης για τις επόμενες κυβερνήσεις.

Πηγές από το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης διατείνονται πως ακόμα και τα ανώτατα κλιμάκια της ιεραρχίας στην οδό Πειραιώς δεν είχαν την παραμικρή ενημέρωση για την πρόθεση της Αττικής Οδού να αυξήσει τα διόδια.

Απαντήσεις για το θέμα των διοδίων έδωσε ο αντιπρόεδρος της Αττικής Οδού και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Άβαξ, Κωνσταντίνος Μιτζάλης, ο οποίος ανέφερε πως επί 13 έτη η τιμή των διοδίων παρέμεινε σταθερή για κοινωνικούς λόγους.

Ο κ. Μιτζάλης πρόσθεσε πως η απόδοση των κεφαλαίων που επένδυσαν οι μέτοχοι της εταιρείας δεν υπερβαίνει το 8% τώρα, ενώ δύναται να φτάσει σε 11,6% βάσει της σύμβασης παραχώρησης.

Τα προβλήματα στα μεγάλα έργα

Σύμφωνα με τα στελέχη των μεγαλύτερων κατασκευαστικών εταιρειών, η εικόνα που επικρατεί σε ό,τι αφορά τη δημοπράτηση μεγάλων έργων εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά ζοφερή.

Ενδεικτικό είναι η αναφορά του διευθύνοντος συμβούλου της Άκτωρ, Αλέξανδρου Εξάρχου, ο οποίος υποστήριξε πως το μόνο ώριμο μεγάλο έργο αυτή τη στιγμή είναι η γραμμή 4 του μετρό.

Το μέλος του διοικητικού συμβουλίου του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περδικάρης, παρουσίασε στοιχεία σύμφωνα με τα οποία το ετήσιο χρηματοδοτικό κενό στην κατασκευαστική δραστηριότητα στην Ελλάδα σε σχέση με το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης ανέρχεται σε 12,6 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως. Το κενό δημιουργήθηκε τη δεκαετία 2009-2018 δεδομένου πως το ποσοστό του ΑΕΠ που επενδύεται ετησίως στις δημόσιες υποδομές μειώθηκε από το 3% στο 1,4%.

Ο κ. Περδικάρης έθιξε και το θέμα των μεγάλων καθυστερήσεων που σημειώνονται στην υλοποίηση επενδύσεων. Όπως τόνισε απαιτούνται κατά μέσο όρο 15 έτη για την υλοποίηση μίας επένδυσης στην Ελλάδα. Στη φάση του σχεδιασμού ενός έργου, ο μέσος όρος της καθυστέρησης ανέρχεται σε 20 μήνες και σε 28 μήνες στη φάση κατασκευής.

Στο ακανθώδες ζήτημα του πολύ μικρού αριθμού νέων έργων που είναι υπό δημοπράτηση αναφέρθηκε και ο διευθύνων σύμβουλος της Intrakat, Πέτρος Σουρέτης. Ο κ. Σουρέτης τόνισε πως είναι αναγκαίο να γίνουν βελτιώσεις στο νόμο 4412 που διέπει τις δημόσιες συμβάσεις έργων αλλά και να δοθούν νέα κίνητρα για την ενίσχυση της κατασκευαστικής δραστηριότητας.

Πηγή: www.economistas.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text