Το επενδυτικό μήνυμα της Cosco
Του Χάρη Φλουδόπουλου
Για τους Κινέζους το ρύζι ως κύριο συστατικό της διατροφής τους, συμβολίζει την ευημερία και την πρόοδο. Την πρόοδο αυτή και την ευημερία δεσμεύτηκε σήμερα ότι θα επιδιώξει για το λιμάνι του Πειραιά η κινεζική διοίκηση του ΟΛΠ στο πλαίσιο της τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων. "Η Cosco είναι μια διεθνής εταιρεία που επενδύει όχι μόνο στον Πειραιά αλλά και αλλού. Όμως εδώ θα συνεχίσουμε να επενδύουμε, θέλουν να έχουμε το δικό μας ρύζι εδώ στον Πειραιά", τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού Captain Fu, απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τις κινήσεις της Cosco σε γειτονικές αγορές όπως αυτή της Ιταλίας.
"Πράγματι υπάρχουν κάποιες φήμες για τη συνεργασία της Cosco με Ιταλικές εταιρείες. Το λιμάνι εκεί είναι μικρής δυναμικότητας με μόλις 1,8 εκατ. teus,. Εδώ για τον Πειραιά έχουμε στόχο να φτάσουμε σε διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων 10 εκατ. teus. Βλέπουμε τον Πειραιά σαν πύλη από την Ασία και την Αφρική προς την Ευρώπη", πρόσθεσε ο ίδιος.
Ταυτόχρονα ο Captain Fu έκανε ειδική μνεία στο επενδυτικό πλάνο και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει αλλά και στις σχέσεις της Cosco με την κυβέρνηση αλλά και τις προσδοκίες για την επόμενη. "Η Cosco ήρθε για να κάνει επενδύσεις στην Ελλάδα και εδώ και 11 χρόνια αυτές προχωρούν με γρήγορο ρυθμό. Περιμένουμε την έγκριση του master plan των επενδύσεων σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ και την κυβέρνηση. Με την έγκρισή του θα αρχίσουμε αμέσως και αυτές οι επενδύσεις θεωρούμε ότι θα φέρουν πιο λαμπερό μέλλον για το λιμάνι."
Αλλά και ο νεοεκλεγείς εκτελεστικός πρόεδρος του ΟΛΠ Yu Zeng Gang σημείωσε ότι λόγω καθυστέρησης και διαδικαστικών θεμάτων το master plan δεν έχει εγκριθεί. "Η νυν κυβέρνηση μας υποστηρίζει θέλουμε να πιστεύουμε ότι και μετά τις εκλογές οι κυβερνήσεις θα μας υποστηρίζουν και προσβλέπουμε ότι το master plan μπορεί να εγκριθεί το γρηγορότερο δυνατό".
Σε ό,τι αφορά την εκκρεμότητα του 16% ο Captain Fu αποκάλυψε ότι η Cosco βρίσκεται σε διαδικασία φιλικού διακανονισμού με το ΤΑΙΠΕΔ και την κυβέρνηση. Πιστεύω ότι μπορούμε να βρούμε λύση που θα ικανοποιεί και τις δύο πλευρές, ανέφερε για τη μεταβίβαση του 16% των μετοχών που προβλέπεται να γίνει μετά από 5 χρόνια με την ολοκλήρωση των υποχρεωτικών επενδύσεων που έχουν καθυστερήσει λόγω των γραφειοκρατικών θεμάτων. Το τίμημα για τις μετοχές αυτές υπενθυμίζεται ότι έχει ήδη καταβληθεί.
Σε ό,τι αφορά τέλος τα θέματα της ημερήσιας διάταξης της ΓΣ εγκρίθηκαν όλα, με σημαντικότερα την επικύρωση της εκλογής του νέου εκτελεστικού προέδρου Yu Zeng Gang αλλά και την έγκριση της διανομής μερίσματος ύψους 10,6 εκατ. ευρώ που αντιστοιχεί στο 40% των κερδών ή αλλιώς σε 0,424 ευρώ ανά μετοχή. Η αποκοπή θα γίνει στις 22 Ιουλίου, ο προσδιορισμός των δικαιούχων στις 23 Ιουλίου, ενώ η έναρξη καταβολής θα γίνει στις 26 Ιουλίου.
Πηγή: www.capital.gr
- Alpha Trust Ανδρομέδα: Εγκρίθηκε μέρισμα €0,30/μετοχή για τη χρήση 2023
- Lamda Development: Πώληση 5 οικοπέδων με 2.000 ευρώ/τ.μ. στο Ελληνικό
- ΟΠΑΠ: Έβδομη περίοδος εκτοκισμού Κοινού Ομολογιακού Δανείου
- Βιομηχανία: Συνωστισμός deal για «πράσινo» ρεύμα - «Λευκός καπνός» ΔΕΗ με Viohalco και ΤΙΤΑΝ
- Epsilon Net: Το πλάνο για τζίρο 150 εκατ. και η συνεργασία με την ΕΤΕ
- Jumbo: Ποια προϊόντα δεν θα μπουν ποτέ στα ράφια της αλυσίδας
- Ελλάκτωρ: Στα 85,2 εκατ. τα καθαρά κέρδη για το 2023
- Συγκεντρωτικός πίνακας αποτελεσμάτων χρήσης 2023 - Προβλέψεων χρήσης 2024
- Το επενδυτικό σχόλιο του κ. Γιάννη Σιάτρα, θα δημοσιευθεί, αύριο το πρωί, στις 9:00 πμ.
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- Συγκεντρωτικός πίνακας αποτελεσμάτων χρήσης 2023 - Προβλέψεων χρήσης 2024
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
Σχόλια (0)
Σχολιάστε το άρθρο