Αρχική | Χρηματιστήριο | Εισηγμένες Εταιρίες | Στην επόμενη κυβέρνηση το master plan της Cosco

Στην επόμενη κυβέρνηση το master plan της Cosco

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Στην επόμενη κυβέρνηση το master plan της Cosco

Στην επόμενη κυβέρνηση μετατίθεται η ευθύνη της έγκρισης των επενδύσεων της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) «αποδέχθηκε», υπό πολλούς όρους, αλλά δεν ενέκρινε το master plan του ΟΛΠ. Επιπλέον, ζητεί να υποβληθεί εκ νέου με ενσωματωμένες τις παρατηρήσεις της το master plan, για να λάβει την τελική έγκριση. Παράλληλα, δεν «αποδέχθηκε» την επένδυση σε αμιγώς ναυπηγική δραστηριότητα, ούτε το ανοικτό στο ευρύ κοινό εμπορικό κέντρο, ενώ για όλες τις επενδύσεις θέτει ως αρμόδιο το υπουργείο Πολιτισμού για τις επιμέρους εγκρίσεις. Καθίσταται σαφές πως δεν υπήρξε καμία καθαρή λύση και, παρά τη θετική διάθεση πολλών εκ των εκπροσώπων των υπουργείων στην ΕΣΑΛ να δοθεί η έγκριση, τελικά η συνεδρίαση ήταν επί της ουσίας άκαρπη, παρά τις περί του αντιθέτου πληροφορίες που δίδει το υπουργείο Ναυτιλίας.

Υπενθυμίζεται πως οι συνολικές επενδύσεις της Cosco στον ΟΛΠ, που προβλέπει το master plan, ανέρχονται σε 612 εκατ. ευρώ. Τα 293,7 εκατ. ευρώ εξ αυτών αφορούν τις λεγόμενες υποχρεωτικές επενδύσεις, οι οποίες πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2021 προκειμένου να μεταβιβαστεί στην Cosco και το υπόλοιπο 16% των μετοχών του ΟΛΠ, πέραν του 51% που απέκτησε τον Αύγουστο του 2016 έναντι 293,7 εκατ. ευρώ. Για την απόκτηση αυτού του επιπλέον ποσοστού, δηλαδή του 16%, έχουν από το 2016 κατατεθεί σε λογαριασμό μεσεγγύησης (escrow account) 88 εκατ. ευρώ, τα οποία δεν μπορεί να εισπράξει το Δημόσιο πριν «κλείσει» η μεταβίβαση. Η Cosco έχει προσθέσει στο δεσμευτικό επενδυτικό πρόγραμμα και επιπλέον επενδύσεις 318 εκατ. ευρώ, με τη διοίκηση του ΟΛΠ να επισημαίνει πως το master plan είναι ενιαίο και αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την εταιρεία συμβούλων McKinsey. Ηδη με επιστολή της προς το ΤΑΙΠΕΔ η Cosco διεκδικεί την απόδοση σε αυτή αυτού του 16% επειδή το Δημόσιο δεν έχει εδώ και τρία έτη δώσει τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις.

Η ΕΣΑΛ συνεδρίασε τη Δευτέρα παρουσία των εκπροσώπων του ΟΛΠ και του ΤΑΙΠΕΔ. Σημειώνεται πως στην ΕΣΑΛ μετέχουν ο γενικός γραμματέας Ναυτιλιακών Επενδύσεων και Υποδομών (ΓΓΝΕΥ) ως πρόεδρος, δύο διευθυντές του υπουργείου Ναυτιλίας, ένας γενικός διευθυντής του υπουργείου Οικονομικών, ένας γενικός του ΥΠΕΚΑ, δύο γενικοί του Ανάπτυξης, ένας διευθυντής του Πολιτισμού, ένας ανώτατος αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού, καθώς και ο πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (ΡΑΛ). Εξ αυτών, αρνητική γνώμη έχουν διατυπώσει τουλάχιστον δύο υπουργεία.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο εκπρόσωπος του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών ήρε τις αντιρρήσεις για το νέο κέντρο logistics στον χώρο του πρώην ΟΔΔΗΧ, έκτασης περί των 90 στρεμμάτων, που έχει ενταχθεί τη ζώνη παραχώρησης του ΟΛΠ και πρόκειται να ενοποιηθεί με τον κύριο χώρο στο ύψος του car terminal.

Επίσης, η ΕΣΑΛ αποδέχθηκε κατά πληροφορίες τη λειτουργία των υπαρχόντων ναυπηγείων στη χερσόνησο της Κυνόσουρας μέχρι την απομάκρυνσή τους κατά τη λήξη της σύμβασής τους με τον ΟΛΠ το 2052, χωρίς όμως καμία επέκταση.

Πηγή: www.kathimerini.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text