Αρχική | Εταιρίες | Εισηγμένες Εταιρίες | Τι έχασε και τι κέρδισε η Coca Cola στο 6μηνο

Τι έχασε και τι κέρδισε η Coca Cola στο 6μηνο

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Τι έχασε και τι κέρδισε η Coca Cola στο 6μηνο

Tης Αλεξάνδρας Γκίτση

Ένα κιβώτιο μη αλκοολούχων αναψυκτικών αντιστοιχεί σε περίπου 5,678 λίτρα ή 24 μερίδες. Η Coca Cola HBC, που δραστηριοποιείται σε 28 χώρες, πούλησε το πρώτο εξάμηνο ένα δισεκατομμύριο ενενήντα εκατομμύρια τετρακόσιες χιλιάδες κιβώτια - 1.090.400.000- (στις ποσότητες αυτές περιλαμβάνονται και 1,2 εκατ. κιβώτια premium σημάτων ποτών που πούλησε). Δηλαδή 23 εκατομμύρια κιβώτια περισσότερα από τα κιβώτια που πούλησε το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν.

Με πιο απλά λόγια. Ο όγκος πωλήσεών της αυξήθηκε 2,2% (σ.σ. +2,4% στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών), οι πωλήσεις της σε αξία, σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση ενισχύθηκαν κατά 3,4%, ξεπερνώντας τα 3,352 δις. ευρώ, ενώ τα έσοδα ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, σημείωσαν άνοδο 1,2% λόγω και της αύξησης των τιμών.

Σημαντική συμβολή πάντως στα αποτελέσματα είχαν οι νέες κυκλοφορίες προϊόντων. Όπως η Coca-Cola Energy που κυκλοφόρησε σε Ουγγαρία, Ιρλανδία και Ρουμανία και η Coca-Cola Plus Coffee που κυκλοφόρησε σε έξι αγορές περιλαμβανομένης της Ιταλίας, της Ελλάδας και της Τσεχικής Δημοκρατίας. Η εταιρεία πούλησε 49 εκατομμύρια κιβώτια καινοτόμων προϊόντων, γεύσεων και συσκευασιών και 4,5 ποσοστιαίες μονάδες της αύξησης του όγκου πωλήσεών οφειλόταν σε αυτές τις νέες κυκλοφορίες.

Συνολικά ο όγκος πωλήσεων στις αναπτυγμένες αγορές αυξήθηκε 0,4%, με την Ιταλία, την Ιρλανδία και την Ελλάδα να καταγράφουν αύξηση, ενώ οι όγκοι πωλήσεων σε Αυστρία και Ελβετία υποχώρησαν. Στις αναπτυσσόμενες αγορές σημειώθηκε αύξηση 1,4% και στις αναδυόμενες αγορές αύξηση 3,4%.

Το πρώτο εξάμηνο η Coca Cola HBC προχώρησε και σε αναδιάρθρωση συνολικού κόστους 30 εκατ. ευρώ –σ.σ. εκτιμά ότι από αυτή την αναδιάρθρωση θα έχει ετησιοποιημένα οφέλη 19 εκατ. ευρώ από το 2020 και εξής- που αφορούν στο κόστος μισθοδοσίας και στις απομειώσεις ενσώματων παγίων στοιχείων που περιλαμβάνονται στα λειτουργικά έξοδα.

Την ίδια περίοδο ο όμιλος -ο μέσος όρος των με πλήρη απασχόληση εργαζομένων του ήταν 28.212 άτομα από 28.957 άτομα το πρώτο εξάμηνο του 2018- προχώρησε σε κεφαλαιουχικές δαπάνες 195,7 εκατ. ευρώ, 9,7% υψηλότερες σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν, το 54% αφορούσαν επενδύσεις σε εξοπλισμό παραγωγής και εγκαταστάσεις και το 29% στην απόκτηση εξοπλισμού μάρκετινγκ.

Και η αγωγή από ανταγωνιστή

Σχετικά με τον εν εξελίξει έλεγχο της Ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού που ξεκίνησε στις 6 Σεπτεμβρίου του 2016 αναφορικά με κάποιες εμπορικές πρακτικές της Coca-Cola 3Ε Ελλάδας Α.Β.Ε.Ε. στις κατηγορίες των ανθρακούχων αναψυκτικών, των χυμών και των εμφιαλωμένων νερών, η Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού κοινοποίησε στις 29 Μαΐου 2019 εισήγηση προς την εταιρεία και προς κάποιους πρώην και υφιστάμενους εργαζομένους της, επικαλούμενη παρακώλυση της επιτόπιας έρευνας. Η ακρόαση της υπόθεσης πραγματοποιήθηκε στις 24 Ιουλίου 2019 και η εταιρεία αναμένει την απόφαση το τρίτο τρίμηνο του έτους.

Το τρίτο τρίμηνο και συγκεκριμένα έως τις 29 Οκτωβρίου η εταιρεία αλλά και ανταγωνιστής της που έχει καταθέσει αγωγή κατά της εταιρείας διεκδικώντας αποζημίωση 10,1 εκατ. ευρώ, πρέπει να καταθέσουν τις προτάσεις τους στο Δικαστήριο.

Η συγκεκριμένη διαμάχη έχει μακρά ιστορία. Όπως αναφέρει στις οικονομικές της καταστάσεις η Coca Cola HBC, ένας ανταγωνιστής της Coca Cola 3E κατέθεσε αγωγή εναντίον της αξιώνοντας την καταβολή αποζημίωσης ύψους 7,7 εκατ. ευρώ. Το Πρωτοδικείο εκδίκασε την υπόθεση στις 21 Ιανουαρίου του 2009 και απέρριψε την αγωγή. Εν συνεχεία, ο ενάγων άσκησε έφεση κατά της απόφασης και στις 9 Δεκεμβρίου 2013 το Εφετείο Αθηνών απέρριψε την αίτηση.

Ένα χρόνο μετά και συγκεκριμένα στις 19 Απριλίου του 2014, ο ίδιος ενάγων κατέθεσε νέα αγωγή κατά της Coca-Cola Ελληνική Εταιρεία Εμφιάλωσης Α.Ε. διεκδικώντας αποζημίωση 7,5 εκατ. ευρώ για τη ζημία και την ηθική βλάβη που υπέστη λόγω της φερόμενης διάπραξης εκ μέρους της Coca-Cola Ελληνικής Εταιρείας Εμφιάλωσης Α.Ε. αθέμιτων προς τον ανταγωνισμό εμπορικών πρακτικών την περίοδο 1994-2013.

Η νέα αγωγή επρόκειτο να εκδικαστεί στις 17 Ιανουαρίου 2019. Στις 21 Δεκεμβρίου 2018 ο ενάγων απέσυρε την αγωγή. Ωστόσο, στις 20 Ιουνίου 2019, ο ίδιος ενάγων κατέθεσε νέα αγωγή κατά της Coca-Cola 3Ε Ελλάδας Α.Β.Ε.Ε. διεκδικώντας αποζημίωση 10,1 εκατ. ευρώ.

Πηγή: www.capital.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text