Αρχική | Οικονομία | Αυξήθηκε 3,4% ο τζίρος των σούπερ μάρκετ το α΄ εξάμηνο του 2019

Αυξήθηκε 3,4% ο τζίρος των σούπερ μάρκετ το α΄ εξάμηνο του 2019

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Αυξήθηκε 3,4% ο τζίρος των σούπερ μάρκετ το α΄ εξάμηνο του 2019

Ενισχυμένος κατά 3,4% ήταν το τζίρος των σούπερ μάρκετ το πρώτο εξάμηνο του 2019 σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2018, αύξηση η οποία οφείλεται στις θετικές επιδόσεις κυρίως των τροφίμων. Μικρότερη ήταν η αύξηση του όγκου πωλήσεων, 2,9%, στο εξεταζόμενο διάστημα, στοιχείο που δείχνει ότι η πραγματική κατανάλωση αφενός δεν έχει αυξηθεί αισθητά, αφετέρου ότι έχει ξεκινήσει ο περιορισμός των προσφορών από την πλευρά των σούπερ μάρκετ, σε μια προσπάθεια να ανακτήσουν τα περιθώρια κέρδους τους.

Εάν, πάντως, συνεχιστεί η τάση αυτή, το έτος θα κλείσει για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ με αύξηση τζίρου μεγαλύτερη από την αρχικώς εκτιμώμενη, που ήταν 1,9%. Βεβαίως, το δεύτερο εξάμηνο περιλαμβάνει μεν τα Χριστούγεννα, περίοδο μεγάλης αύξησης της κατανάλωσης, όμως περιλαμβάνει και τους μήνες εκείνους κατά τους οποίους οι καταναλωτές έχουν αυξημένες φορολογικές υποχρεώσεις, όπως είναι η καταβολή του φόρου εισοδήματος και του ΕΝΦΙΑ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία ερευνών της εταιρείας αγορών IRI, αύξηση αξίας πωλήσεων παρατηρήθηκε στο πρώτο εξάμηνο του 2019 και στις τρεις μεγάλες ομάδες προϊόντων – εξαιρουμένων των χύμα αγαθών που διατίθενται στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Η μεγαλύτερη αύξηση καταγράφεται στην ομάδα τροφίμων, 3,9%, ακολουθεί η ομάδα προϊόντων υγείας και ομορφιάς με την αξία των πωλήσεων να αυξάνεται στο πρώτο εξάμηνο κατά 1,9%, ενώ αύξηση, αλλά μικρότερη, καταγράφηκε και στην ομάδα των προϊόντων σπιτιού (1,3% το διάστημα Ιανουαρίου - Ιουνίου 2019 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018). Διαφορετική είναι η εικόνα σε ό,τι αφορά τον όγκο πωλήσεων: στα τρόφιμα καταγράφεται αύξηση 3,4%, στα προϊόντα υγείας και ομορφιάς αύξηση 1,9%, ενώ στην περίπτωση των προϊόντων σπιτιού καταγράφεται μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 0,8%.

 

Από την ανάλυση των στοιχείων για την εξέλιξη των πωλήσεων στις βασικές κατηγορίες των λεγόμενων ταχυκίνητων αγαθών (αγαθά που καταναλώνονται συχνά και αγοράζονται πιο συχνά από τους καταναλωτές), καταγράφεται σημαντική αύξηση της αξίας και του όγκου πωλήσεων σε δύο κατηγορίες: τα κατεψυγμένα τρόφιμα, τάση που έχει ξεκινήσει από το καλοκαίρι του 2015 και συνεχίζεται από τότε, και στα σνακ, κάτι που οφείλεται στη σταδιακή ανάκαμψη των λεγόμενων «αυθόρμητων» αγορών, καθώς και στην τοποθέτηση πολλών νέων κωδικών από τις εταιρείες, η οποία συχνά συνοδεύεται από προωθητικές ενέργειες. Στα κατεψυγμένα τρόφιμα καταγράφεται αύξηση της αξίας πωλήσεων κατά 8,1% και του όγκου κατά 6,8%, ενώ στα σνακ ενισχύθηκε η αξία πωλήσεων κατά 7,7% και ο όγκος πωλήσεων κατά 8,2%

Στον αντίποδα βρίσκονται τα απορρυπαντικά και εν γένει τα είδη καθαρισμού σπιτιού, με τις πωλήσεις τους να αυξάνονται οριακά στο εξάμηνο κατά 0,2%. Ο όγκος πωλήσεων, μάλιστα, κατέγραψε μείωση κατά 3,1% το πρώτο εξάμηνο του 2019 σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2018.

Τα μικρά (400-1.000 τ.μ.) και τα μεσαίου μεγέθους καταστήματα (1.000-2.500 τ.μ.) είναι αυτά που συμβάλλουν περισσότερο στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, κατά 36,3% και 39% αντιστοίχως. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι καταγράφεται μείωση των πωλήσεων κατά 1,8% στα πολύ μικρά καταστήματα (έως 400 τ.μ.) τα οποία βρίσκονταν σε άνθηση στην εποχή της κρίσης, ενώ από την άλλη επανακάμπτουν τα πολύ μεγάλα καταστήματα, άνω των 2.500 τ.μ., τα οποία ήταν ιδιαιτέρως δημοφιλή προ κρίσης. Οι πωλήσεις τους το πρώτο εξάμηνο του 2019 αυξήθηκαν κατά 7,2% (πρόκειται για τον υψηλότερο ρυθμό που καταγράφεται μεταξύ των διαφόρων τύπων σούπερ μάρκετ) σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2018.

Δήμητρα Μανιφάβα

Πηγή: www.kathimerini.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text