Αρχική | Εταιρίες | Εισηγμένες Εταιρίες | Θετικό σινιάλο για Φουρλή από την εγχώρια αγορά

Θετικό σινιάλο για Φουρλή από την εγχώρια αγορά

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Θετικό σινιάλο για Φουρλή από την εγχώρια αγορά

Βελτίωση της ζήτησης τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τα concepts ΙΚΕΑ και Intersport διακρίνει η διοίκηση του ομίλου Φουρλή, βασιζόμενη τόσο στα δημοσιευμένα αποτελέσματα του β' τριμήνου 2019 όσο και στην τάση που διατρέχει το γ' τρίμηνο της χρονιάς. Κατά τον Α. Πεταλά, CEO του ομίλου, η πρόβλεψη είναι αισιόδοξη όσον αφορά την εξέλιξη της χρήσης, δεδομένης της μεταστροφής της αδύναμης κατανάλωσης στην Ελλάδα και της διατήρησης του θετικού momentum στις αγορές του εξωτερικού.

Στο πλαίσιο της τηλεδιάσκεψης ενημέρωσης των αναλυτών για τα αποτελέσματα α' εξαμήνου του ομίλου, ο κ. Πεταλάς σημείωσε πως η άνοδος πωλήσεων του ομίλου κατά 2,6% υπερβαίνει την επίδοση των κλάδων (βάσει στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ), γεγονός που υποστηρίζει την αύξηση των μεριδίων αγοράς που κατέχουν πλέον τα εμπορικά concepts της ΦουρλήςΦΡΛΚ +0,75%.

Ο CFO του ομίλου Γ. Αλεβίζος, αναφερόμενος στα δεδομένα του α' εξαμήνου, υπογράμμισε την επίπτωση από το IFRS 16, η οποία ανήλθε στο 1,6 εκατ. ευρώ σε επίπεδο καθαρής κερδοφορίας. Εξήγησε επιπλέον πως η αύξηση του καθαρού δανεισμού στα 126 εκατ. ευρώ από 116 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα πέρυσι αποδίδεται στην αλλαγή της εμπορικής πολιτικής προς την InterIKEA (καθώς το 2019 επανήλθε στα προ κρίσης επίπεδα).

Σημείωσε πως η συνολική επιβάρυνση στο κεφάλαιο κίνηση τους ομίλου πλησιάζει τα 20 εκατ. ευρώ, ωστόσο ο όμιλος βελτίωσε τις ταμειακές του ροές, μειώνοντας έτσι την επίπτωση στο σύνολο του δανεισμού του. Εκτίμησε δε πως στο τέλος της χρήσης, ο καθαρός δανεισμός θα διαμορφωθεί στα 103 εκατ. ευρώ από 95 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2018. Αναφέρθηκε επίσης στη βελτίωση του περιθωρίου μεικτού κέρδους της ΙΚΕΑ, εκτιμώντας πως η βελτίωση αυτή θα διαμορφωθεί στο τέλος του 2019 μεταξύ 0,30%-0,50%.

Σε ό,τι αφορά την εμπορική ανάπτυξη, ο όμιλος σήμερα πραγματοποιεί το 59,2% του κύκλου εργασιών του εγχωρίως ενώ το 40,8% σε Κύπρο, Βουλγαρία, Ρουμανία και Τουρκία.

Κατά τον κ. Πεταλά, σημαντικός παράγοντας ανάπτυξης των πωλήσεων της ΙΚΕΑ αποτέλεσε το ψηφιακό κανάλι πωλήσεων, από το οποίο εκπορεύτηκε στο α' εξάμηνο του 2019 το 11% του τζίρου. Μετά τη δημιουργία τριών pick up points, o όμιλος σχεδιάζει τη δημιουργία νέων σημείων ΙΚΕΑ, βασισμένος στο νέο concept των καταστημάτων «πόλης». Στο πλαίσιο αυτό εστιάζει στις αγορές του Ηρακλείου Κρήτης, της Πάτρας και της Βάρνας στη Βουλγαρία.

Σύμφωνα με τον κ. Πεταλά, το πρώτο κατάστημα εμβαδού 6.000-7.000 τ.μ. ΙΚΕΑ αναμένεται να δημιουργηθεί στη Βάρνα, με ορίζοντα λειτουργίας το προσεχές δωδεκάμηνο. Σημειώνεται ότι στο α’ εξάμηνο του 2019 ο όμιλος υλοποίησε επενδύσεις 6,6 εκατ. ευρώ (νέα σημεία ΙΚΕΑ, Intersport και Athlete’s Foot και ανακαινίσεις), ενώ εκτιμά ότι έως το τέλος της χρήσης, οι επενδύσεις θα ανέλθουν σε 15 εκατ. ευρώ.

Η διοίκηση του ομίλου αναφέρθηκε και στη σύσταση της Trade Estate, επαναλαμβάνοντας ότι έως το τέλος του χρόνου θα έχει ολοκληρώσει τις τεχνικές, νομικές και διαδικαστικές λεπτομέρειες, ώστε η εταιρεία να λάβει την έγκριση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς.

Πέννυ Κούτρα

Πηγή: www.euro2day.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text