Αρχική | Εταιρίες | Εισηγμένες Εταιρίες | Ευτ. Βασιλάκης: Πώς πετύχαμε να αυξήσουμε τα μεγέθη του α' εξαμήνου

Ευτ. Βασιλάκης: Πώς πετύχαμε να αυξήσουμε τα μεγέθη του α' εξαμήνου

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Ευτ. Βασιλάκης: Πώς πετύχαμε να αυξήσουμε τα μεγέθη του α' εξαμήνου

Του Δημήτρη Δελεβέγκου

Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, κατά βάση το διάστημα Απριλίου-Μαΐου, η αύξηση των διαθέσιμων χιλιομετρικών θέσεων κατά 12% και η καλύτερη αξιοποίηση του στόλου, οδήγησαν στην αύξηση των εσόδων της Aegean, κατά το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς, όπως ανέφερε, ο πρόεδρος της αεροπορικής, στην χθεσινή τηλεδιάσκεψη αναλυτών για τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου.

Η βελτίωση των μεγεθών ήλθε, όπως είπε, παρότι κατά τους πρώτους έξι μήνες της χρονιάς, ο αερομεταφορέας επιβαρύνθηκε με επιπρόσθετο κόστος, που συνδέεται με την αυξημένη τιμή καυσίμου (12 εκατ. δολ.), την πρώτη εφαρμογή του λογιστικού προτύπου IFRS 16 (4 εκατ. δολ.) και τους τόκους (2 εκατ. ευρώ) που συνδέονται με την ομολογιακή έκδοση ύψους 200 εκατ. ευρώ. Τα παραπάνω είχαν ως "φόντο” την κάμψη που εμφάνισε, φέτος, ο ελληνικός τουρισμός και την ισχυροποίηση του ανταγωνισμού, με αύξηση της προσφερόμενης χωρητικότητας. Ο κ. Βασιλάκης χαρακτήρισε το 2019 ως μεταβατικό έτος, λόγω της σταδιακής παραλαβής, από το 2020, των αεροσκαφών νέας γενιάς της οικογένειας Airbus A320neo.

Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου-η έναρξη, δηλαδή, πτήσεων από τον Απρίλιο και όχι μέσα Ιουνίου, ως συνήθως- αναμένεται να έχει επίδραση και στα μεγέθη του τρίτου τριμήνου, αλλά ο ρυθμός αύξησης της προσφερόμενης χωρητικότητας και των διαθέσιμων χιλιομετρικών θέσεων (ASK) θα είναι χαμηλότερος. Κι αυτό επειδή, όπως εξήγησε ο κ. Βασιλάκης, η αύξηση των μεγεθών προήλθε, κατά το β’ τρίμηνο, όχι από την αύξηση του στόλου, αλλά από την αξιοποίηση του, που υπήρξε η βέλτιστη δυνατή το καλοκαίρι.

Το τρίτο τρίμηνο, όπως ανέφερε ο επικεφαλής της Aegean, δεν θα καταγραφεί πτώση της χωρητικότητας, ενώ θα συνεχιστεί ο θετικός αριθμός αύξησης των εσόδων, που θα είναι όμως, χαμηλότερος, σε ονομαστικούς όρους.

Σε κάθε περίπτωση, η ταμειακή ρευστότητα (cash flow) είναι καλύτερη από ποτέ-γεγονός που σημαίνει ότι η μερισματική πολιτική της εισηγμένης θα διατηρηθεί ως έχει- ενώ το ομόλογο των 200 εκατ. ευρώ ενίσχυσε την διαπραγματευτική θέση της εταιρείας με τους χρηματοδοτικούς εταίρους της, όπως σημείωσε ο κ. Βασιλάκης.

Το "hedging” και οι χρεώσεις των αεροδρομίων

Σε σχέση με την αναμενόμενη αύξηση της τιμής του πετρελαίου λόγω των γεγονότων στη Σαουδική Αραβία https://www.capital.gr/agores/3382558/to-alma-tou-petrelaiou-ektroxiazei-to-rali-tou-dow, η αεροπορική, έως το τέλος της χρονιάς, έχει καλύψει (hedge) περίπου το 80% των αναγκών της σε καύσιμο, ενώ "δεν θα τρέξουμε να αυξήσουμε το hedging στο 100%, καθώς εκτιμούμε ότι δεν είναι συνετό να ξεπεράσουμε το 80%” σημείωσε ο κ. Βασιλάκης.

Για το 2020, η εταιρεία έχει κάνει "hedging” για το 55% των αναγκών της, ενώ, κατά πάγια πρακτική, προμηθεύεται καύσιμα, όταν η αγορά είναι σταθεροποιημένη και δεν βρίσκεται αντιμέτωπη με μεγάλες αυξήσεις τιμών. "Δεν πρόκειται να αυξήσουμε τη θέση μας για το επόμενο έτος μέχρι οι αγορές να ηρεμήσουν” σημείωσε ο κ. Βασιλάκης και πρόσθεσε πως οι τιμές των καυσίμων απασχολούν λιγότερο τις αεροπορικές, συγκριτικά με ζητήματα που σχετίζονται με την αύξηση της ζήτησης ή την κλιματική αλλαγή.

Σχετικά με τη χρηματοδότηση της παραγγελίας, ύψους 5 δισ. δολ. (σε τιμές καταλόγου), o κ. Βασιλάκης ανέφερε πως σε πληρωμές πριν από την παραλαβή (pre-delivery payment) αντιστοιχούν 68 εκατ. ευρώ και 45 εκατ. για τα έτη 2019 και 2020, αντίστοιχα.  Η παραλαβή του πρώτου αεροσκάφους τοποθετείται το 2020.

Για τα τέλη των αεροδρομίων, ο πρόεδρος της Aegean ανέφερε ότι δεν αναμένεται αύξησή τους για τα επόμενα χρόνια, σημειώνοντας ότι η επέκταση της σύμβασης παραχώρησης δεν έφερε σημαντική μείωση των χρεώσεων, όπως, αρχικά, αναμενόταν. Ανέφερε ότι υποχώρησαν σε ποσοστό 4%, μόνο, τα τέλη στάθμευσης των αεροσκαφών, μείωση που αντισταθμίστηκε από περιορισμένη αύξηση των χρεώσεων στα περιφερειακά αεροδρόμια, που έχουν ιδιωτικοποιηθεί.

Όσον αφορά τις καθυστερήσεις των πτήσεων, αποτέλεσαν το "μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετώπισε η εταιρεία” φέτος. Ωστόσο, όπως εξήγησε ο κ. Βασιλάκης, η αιτία δεν σχετίζεται με τον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο, αλλά με τον περιορισμό της χωρητικότητας της ελληνικής εναέριας κυκλοφορίας, οδηγώντας σε καθυστερήσεις των εισερχόμενων πτήσεων, κυρίως από τις 12 μέχρι τις 16:00, το διάστημα από τα μέσα Ιουνίου έως τις αρχές του Αυγούστου.

Η κατάσταση αυτή αποδίδεται, σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, σε οργανωτικά προβλήματα του Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας, όπως και σε "αρρυθμίες" που προκλήθηκαν λόγω της αλλαγής της κυβέρνησης. Πάντως, όπως σημείωσε, πλέον, δρομολογούνται προσλήψεις ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, όπως και νέες επενδύσεις σε απαραίτητο εξοπλισμό.

Οι καθυστερήσεις προκάλεσαν κόστος ορισμένων εκατομμυρίων στην εταιρεία, αλλά αυτό είναι το έλασσον, σε σχέση με τα συνολικά προβλήματα που δημιούργησαν, μεταξύ των οποίων η κούραση του προσωπικού και η ταλαιπωρία πελατών, με την ικανοποίηση των επιβατών να "αποτελεί τη βάση της εταιρείας από την πρώτη ημέρα λειτουργίας της” ανέφερε ο κ. Βασιλάκης.

Πηγή: www.capital.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text