Αναλαμπή της βιομηχανικής παραγωγής στη Γερμανία
Επειτα από δύο μήνες υποχώρησης, η απροσδόκητη αύξηση της βιομηχανικής παραγωγής στη Γερμανία ανακούφισε προσωρινά τον κλάδο της μεταποίησης, ο οποίος συνεισφέρει περίπου 23% στο ΑΕΠ της χώρας. Ωστόσο, η αύξηση της βιομηχανικής παραγωγής τον Αύγουστο δεν αρκεί ώστε να καταπραΰνει πλήρως τους φόβους των επενδυτών για τη Γερμανία και για ολόκληρη την Ε.Ε., διότι το γενικότερο κλίμα παραμένει δυσμενές.
Διαψεύδοντας τις προβλέψεις για συρρίκνωση της βιομηχανικής παραγωγής κατά 0,1% τον Αύγουστο, σημειώθηκε αύξηση της τάξης του 0,3% σε σχέση με τον Ιούλιο, παρά τη μεγάλη υποχώρηση στον τομέα της ενέργειας. Η άνοδος αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση κεφαλαιουχικών και βασικών αγαθών, καθώς και στην ενίσχυση της παραγωγής οχημάτων. Παρ’ όλα αυτά, φαίνεται πως η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρωζώνης εξακολουθεί να οδεύει προς ύφεση –βρίσκεται ήδη σε τεχνική ύφεση–, παρασύροντας την υπόλοιπη Ευρωζώνη και δημιουργώντας πονοκεφάλους για την ΕΚΤ. Σε ετήσια βάση, η βιομηχανική παραγωγή έχει συρρικνωθεί κατά 4%, ενώ οι παραγγελίες των εργοστασίων μειώνονται συνεχώς. Δεδομένου ότι η Γερμανία βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στις εξαγωγές της, η ζημία που έχει υποστεί ο μεταποιητικός κλάδος εξαπλώνεται και στους υπόλοιπους πυλώνες της γερμανικής οικονομίας. Το γερμανικό εμπορικό επιμελητήριο (BGA) αναθεώρησε επί τα χείρω τις προβλέψεις του για ανάπτυξη της γερμανικής οικονομίας, αναμένοντας για το 2019 ρυθμό ανάπτυξης στο 0,5%, δηλαδή στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2013.
Οι παγκόσμιες εμπορικές εντάσεις, η αναιμική επιχειρηματική εμπιστοσύνη και το επικείμενο Brexit επιβαρύνουν περαιτέρω τη γερμανική οικονομία. Επιπλέον, την επόμενη εβδομάδα οι ΗΠΑ πρόκειται να επιβάλουν δασμούς στις εισαγωγές ευρωπαϊκών προϊόντων αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων. Στο περιβάλλον αυτό, η θετική ανατροπή που σημειώθηκε τον Αύγουστο στη βιομηχανική παραγωγή δεν αναμένεται ούτε να συνεχιστεί, αλλά ούτε και να έχει αξιοσημείωτη επίπτωση στη γερμανική οικονομία. Το κλίμα δεν αναμένεται να γίνει –τουλάχιστον όχι σύντομα– ευνοϊκότερο, αφού Κινέζοι αξιωματούχοι προειδοποίησαν ότι δεν πρόκειται να υπογράψουν την ευρεία εμπορική συμφωνία που απαιτούν οι ΗΠΑ, ενώ το ενδεχόμενο επίτευξης μιας συμφωνίας εξόδου της Βρετανίας από την Ε.Ε. συνεχώς απομακρύνεται. «Η κύρια πηγή ανησυχιών, δηλαδή η μεγάλη αβεβαιότητα σχετικά με το εμπόριο και τη μείωση των επενδύσεων παγκοσμίως, θα συνεχίσει να υπάρχει», όπως σχολίασε στο Bloomberg ο Τζέιμι Ρας, επικεφαλής οικονομολόγος στο Bloomberg Economics στο Λονδίνο.
Πηγή: www.kathimerini.gr
- Δημοσιονομικοί κανόνες: Προς τελική συμφωνία στο Ευρωκοινοβούλιο – Οι όροι για την Ελλάδα, τα ψιλά γράμματα
- ΕΚΤ: Κράτησε αμετάβλητα τα επιτόκια- Πληθαίνουν οι ενδείξεις για πρώτη μείωση τον Ιούνιο
- ING: Έρχεται ανάκαμψη στην Ευρωζώνη με Ελλάδα και Νότο σε θέση οδηγού - Ξεκινά μειώσεις η ΕΚΤ τον Ιούνιο
- ΕΚΤ: Οι αξιωματούχοι διαμηνύουν ότι τον Ιούνιο θα γίνει η πρώτη μείωση επιτοκίων – Πότε θα γίνει η επόμενη;
- Ευρωζώνη: Νέα τάξη πραγμάτων – Κινείται σε 2 ταχύτητες με «ατμομηχανή» την Ελλάδα και τις PIGS και «συρμό» τη Γερμανία
- H EKT κλείνει το μάτι για μείωση των επιτοκίων τον Ιούνιο - Μεγάλος άγνωστος Χ οι τιμές πετρελαίου
- Κρίσιμος μήνας ο Μάρτιος για τη μείωση των επιτοκίων
- Πλαστικά Θράκης: Το 2023 ήταν μία "κανονική" χρονιά για την εταιρία - Ανάλογη αναμένεται να είναι και το 2024
- Το επενδυτικό σχόλιο του κ. Γιάννη Σιάτρα, θα δημοσιευθεί, αύριο το πρωί, στις 9:00 πμ.
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- Πλαστικά Θράκης: Το 2023 ήταν μία "κανονική" χρονιά για την εταιρία - Ανάλογη αναμένεται να είναι και το 2024
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
Σχόλια (0)
Σχολιάστε το άρθρο