Αρχική | Εταιρίες | Βουλιάζουν τα κέρδη των εμπορικών κέντρων - Πτώση 79% στο έσοδο ανά επισκέπτη στα χρόνια της κρίσης

Βουλιάζουν τα κέρδη των εμπορικών κέντρων - Πτώση 79% στο έσοδο ανά επισκέπτη στα χρόνια της κρίσης

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Βουλιάζουν τα κέρδη των εμπορικών κέντρων - Πτώση 79% στο έσοδο ανά επισκέπτη στα χρόνια της κρίσης

Τα εμπορικά κέντρα που κατασκευάζονται

Στα 21 ευρώ ανά επισκέπτη έχει υποχωρήσει πλέον η μέση δαπάνη ανά επίσκεψη σε εμπορικό κέντρο, όταν προ κρίσης, το αντίστοιχο ποσό ξεπερνούσε τα 100 ευρώ.

Όπως υποστηρίζουν στελέχη της αγοράς, η κρίση στο λιανεμπόριο τα τελευταία χρόνια δεν έχει αφήσει ανεπηρέαστα και τα εμπορικά κέντρα της χώρας τα οποία μέχρι πρώτινος αποτελούσαν ισχυρό πόλο αντίστασης.

«Η αύξηση της επισκεψιμότητας που καταγράφεται στα εμπορικά κέντρα, προέρχεται κυρίως από τη νεολαία η οποία επισκέπτεται τα μεγάλα εμπορικά κέντρα της Αθήνας για φαγητό, ποτό και σινεμά.

Τις καθημερινές δεν υπάρχει αγοραστική κίνηση στα καταστήματα, ενώ ακόμη και τα Σαββατοκύριακα, ο τζίρος είναι αισθητά μειωμένος σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν», υποστηρίζει στέλεχος γνωστής αλυσίδας.

Είναι ενδεικτικό ότι σε έρευνα που είχε πραγματοποιηθεί το 2009 από την Ρalmos Αnalysis για λογαριασμό του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, η μέση δαπάνη ανά επίσκεψη σε εμπορικό κέντρο έφτανε τα 108 ευρώ, ενώ πλέον το ποσό αυτό, σύμφωνα με τον διευθύνων σύμβουλο της Lamda Development Οδ. Αθανασίου έχει υποχωρήσει στα 21 ευρώ και εκτιμάται ότι θα αυξηθεί στα 25 ευρώ στο μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο που θα κατασκευαστεί στην Ελλάδα, στο Ελληνικό μέσα στην επόμενη πενταετία.

Τα εμπορικά κέντρα που κατασκευάζονται

Η Ελλάδα παρά την άνθιση που έχουν γνωρίσει τα τελευταία χρόνια τα εμπορικά κέντρα, υστερεί ακόμη σημαντικά στον τομέα αυτό σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Είναι ενδεικτικό ότι στην Ελλάδα αντιστοιχούν 60 τετραγωνικά μέτρα εμπορικών χώρων ανά κάτοικο, όταν στην Ευρώπη το αντίστοιχο ποσοστό φτάνει τα 300 τ.μ. ανά κάτοικο και στην Νορβηγία τα 900 τ.μ ανά κάτοικο.

Έξι νέα malls και 3 επεκτάσεις υφιστάμενων εμπορικών κέντρων αναμένεται να κατασκευαστούν μέσα στο επόμενο διάστημα στην Αττική, προκαλώντας σημαντικές ανακατατάξεις στο χάρτη του λιανεμπορίου.

Οι νέες επενδύσεις είναι συνολικής επιφάνειας άνω των 400.000 τετραγωνικών μέτρων και θα έρθουν να προστεθούν στα περίπου 40 εμπορικά κέντρα συνολικής επιφάνειας 860.000 τετραγωνικών μέτρων που λειτουργούν σήμερα στη χώρα μας.

Το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο που ετοιμάζεται να κατασκευαστεί στην χώρα μας είναι αυτό στο Ελληνικό, συνολικής επιφάνειας 70.000 τ.μ περίπου.

Εμπορικό κέντρο συνολικής έκτασης 40.000 τετραγωνικών μέτρων και προϋπολογισμού 70 εκατ. ευρώ δρομολογείται στον σταθμό του ΟΣΕ στον Πειραιά, από την ΓΑΙΟΣΕ.

Tο έργο της κατασκευής του νέου εμπορικού κέντρο θα έχει προϋπολογισμό περί τα 70 εκατ. ευρώ και αφορά την ανάπτυξη χώρων έκτασης περίπου 40.000 τετραγωνικών μέτρων, πάνω από τον προαστιακό του Πειραιά και σύμφωνα με τα σχέδια θα περιλαμβάνονται εμπορικές χρήσεις, χώροι στάθμευσης, πολυχώρος αναψυχής, κεντρική αγορά τροφίμων και άλλα ενώ ο ανάδοχος (ήδη υπάρχει ενδιαφέρον από δύο funds) αναμένεται να αναλάβει και τη διαχείριση του έργου για διάστημα 50 ετών.

Στα χέρια της αμερικανικής Hines πέρασε στα τέλη του 2018 η έκταση όπου στεγαζόταν στο παρελθόν η Κλωστοϋφαντουργία Μουζάκη στην Ακαδημία Πλάτωνος. Πρόκειται για το ακίνητο που μέχρι πρότινος ανήκε στην επίσης αμερικανική Blackrock, η οποία επιθυμούσε την απεμπλοκή της από την επένδυση αυτή, θεωρώντας το επενδυτικό ρίσκο της χώρας εξαιρετικά υψηλό.

Στην αξιοποίηση του ημιτελούς εμπορικού κέντρου της Μπ. Βωβός στο Βοτανικό προχωρά η Hines που έχει υπογράψει προσύμφωνο με την ιδιοκτήτρια Alpha Bank.

Στόχος είναι η δημιουργία ενός εμπορικού κέντρου με συνολική εκμισθώσιμη επιφάνεια της τάξεως των 50.000 τ.μ.

Στο πλαίσιο αυτό, προβλέπεται να διατηρηθούν τα υπόγεια που έχουν δημιουργηθεί, όπως επίσης το πρώτο και το δεύτερο επίπεδο.

Το υπόλοιπο τμήμα που έχει ανεγερθεί θα κατεδαφιστεί.

Στην κατασκευή ενός σύνθετου project με την στα πρώην κτήματα Καμπά, προσανατολίζεται η διοίκηση της Reds.

Tο ύψος της επένδυσης αναμένεται να ανέλθει στα 220 εκατ. ευρώ.

Το νέο εμπορικό κέντρο θα προσφέρει οικοδομήσιμη επιφάνεια 89.000 τ.μ., εκ των οποίων 79.700 τ.μ. αφορούν τα νέα κτίρια και 9.300 τ.μ. αφορούν τα υφιστάμενα κτίσματα.

Σύμφωνα με το επενδυτικό σχέδιο, στόχος της REDS είναι το νέο κέντρο να αποτελέσει τον υπ’ αριθμόν ένα εμπορικό και τουριστικό προορισμό της χώρας, με επισκεψιμότητα 12 εκατ. καταναλωτών ετησίως.

Ένα νέο εμπορικό κέντρο ετοιμάζεται και στην Λυκόβρυση, συνολικής επένδυσης 100 εκατ. ευρώ, από τον όμιλο του ομογενή επιχειρηματία Παν. Κωνσταντίνου, που ελέγχει και το εμπορικό κέντρο Athens Metro Mall.

Σε διαδικασία επέκτασης βρίσκονται τέλος και άλλα τρία ακόμη υφιστάμενα εμπορικά κέντρα.

Πρόκειται για το Golden Hall της Lamda Development, το Smart Park της Reds αλλά και το River West της Viohalco.

Ειδικότερα σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαδικασίες επέκτασης του εμπορικού κέντρου Golden Hall της Lamda Development, μία επένδυση της τάξης των 25 εκατ. ευρώ.

Οι εργασίες αφορούν το πρώην κέντρο ραδιοτηλεόρασης (IBC) που θα λειτουργήσει ως επέκταση του εμπορικού κέντρου προσθέτοντας 11.500 τμ εκμισθώσιμης επιφάνειας και νέες θέσεις παρκινγκ.

Ακόμη θα λειτουργήσουν εστιατόρια και καφέ επιφάνειας 3.650 τ.μ., ενώ θα προστεθούν και 1.566 τ.μ. καταστημάτων.

Εντός της επέκτασης θα λειτουργεί και το Μουσείο Ολυμπιακών Αγώνων που θα εκτείνεται σε έκταση 3.250 τ.μ.

Μέχρι το Νοέμβριο του 2019 αναμένεται να ολοκληρωθεί η επέκταση του εμπορικού κέντρου Smart Park της Reds στα Σπάτα.

Πρόκειται για έργο συνολικού ύψους περίπου 26 εκατ. ευρώ, το οποίο θα επεκτείνει κατά 15.500 τμ την μισθώσιμη επιφάνεια του εμπορικού πάρκου.

Ήδη η εταιρεία έχει ήδη υπογράψει δεσμευτικές συμφωνίες με αλυσίδες λιανικής όπως η Decathlon, η Marks and Spencer και η Διάφανη για την εκμίσθωση καταστημάτων στην επέκταση.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της REDS, μέσω των σχετικών προσυμφώνων έχει εκμισθωθεί επιφάνεια περίπου 7.250 τμ που αντιστοιχεί σε ποσοστό πληρότητας της μισθωτικής επιφάνειας του νέου κτιρίου περίπου 55%, ενώ αξίζει η πληρότητα στον όροφο του κτηρίου ανέρχεται στο 87%.

Σε επέκταση του εμπορικού κέντρου River West προχωρά η Noval Property, θυγατρική του οµίλου Viohalco.

H επέκταση αφορά σε παρακείμενο οικόπεδο, όπου θα κατασκευαστούν επιπλέον 8.000 τετραγωνικά μέτρα.

To River West άνοιξε τις πόρτες του τον Μάιο του 2011.

Πηγή: www.bankingnews.gr


Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text