Αρχική | Εταιρίες | Εισηγμένες Εταιρίες | Προς ναυάγιο το ντιλ της MIG με τη Farallon και την Οak

Προς ναυάγιο το ντιλ της MIG με τη Farallon και την Οak

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Προς ναυάγιο το ντιλ της MIG με τη Farallon και την Οak

Του Ηλία Μπέλλου

Ελάχιστες πιθανότητες έχει να ολοκληρωθεί το deal αναχρηματοδότησης δανεισμού της τάξης των 230 εκατ. ευρώ της Marfin Investment Group (MIG) από την κοινοπραξία των επενδυτικών κεφαλαίων Farallon Capital Europe και Oak Hill Advisors, εξαιτίας των αξιώσεών τους για επιτόκιο 11%, υπερδιπλάσιου δηλαδή του υφισταμένου. Με τη συμφωνία να θεωρείται από πολλές πλευρές ουσιαστικά νεκρή, οι εν λόγω υποχρεώσεις της MIG προς τη Fortress (142 εκατ.) και την Τράπεζα Πειραιώς (86 εκατ.) θα αναχρηματοδοτηθούν τελικά, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», από την ίδια την Πειραιώς με ελκυστικό κόστος αλλά και ιδιαίτερα επαρκείς εξασφαλίσεις.

Εξασφαλίσεις που κατά πάσα βεβαιότητα θα απαρτίζονται από την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου των θυγατρικών της MIG, Vivartia και Attica Group. Η σχετική συμφωνία βρίσκεται στα τελικά στάδια των διαπραγματεύσεων και δεν έχει ακόμα υπογραφεί.

Εν τω μεταξύ επιστρέφει στο προσκήνιο και η Emma Capital, συμφερόντων του γνωστού και από τη συμμετοχή του στον ΟΠΑΠ, Jiri Smejc, η οποία έχει καταθέσει μη δεσμευτική προσφορά που αποτιμά τη Vivartia στα επίπεδα των 600 εκατομμυρίων, δηλώνοντας παράλληλα ανοικτή στην αρχιτεκτονική της συμφωνίας προκειμένου να ικανοποιήσει όλους τους εμπλεκομένους. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», η Emma επανακατέθεσε την πρότασή της στην MIG, ενώ παράλληλα αναμένεται να αποστείλει και πληρέστερη αναθεωρημένη οικονομική πρόταση εντός της τρέχουσας εβδομάδας.

Αν και η αναχρηματοδότηση της MIG δεν συνδέεται ευθέως με την απόφαση να πουλήσει ή όχι τη Vivartia, η επιμονή της Emma δημιουργεί, σύμφωνα με τραπεζικές πηγές, δύο δεδομένα: πρώτον, αποδεικνύει την ύπαρξη σημαντικής αξίας στο ενεργητικό της MIG και δεύτερον, δίνει τη δυνατότητα στην Πειραιώς να περιορίσει σημαντικά την έκθεσή της στην MIG, αφού τα δάνεια της Vivartia της τάξης των 400 εκατ. ευρώ δύναται να εξασφαλιστούν από την Emma. Η αναχρηματοδότηση της MIG από την Πειραιώς σημαίνει πάντως την αύξηση του δανεισμού της δεύτερης προς την πρώτη.

Παράλληλα φαίνεται πως ολοκληρώνεται η διαδικασία πώλησης της τρίτης θυγατρικής της MIG, της Singular, σε σχήμα συμφερόντων του επιχειρηματία Θεόφιλου Πριόβολου, γνωστού στην αγορά και από το ενδιαφέρον του για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Η συμφωνία φαίνεται να αφορά ανάληψη χρεών ύψους 52 εκατομμυρίων ευρώ της Singular, τα οποία και συζητείται με τις πιστώτριες τράπεζες να απομειωθούν κατά σημαντικό ποσοστό, της τάξης του 70%-80%, ενώ η MIG θα λάβει συμβολικά ένα ευρώ.

Στις οικονομικές καταστάσεις του πρώτου φετινού εξαμήνου της MIG που δημοσιεύτηκαν πριν από μερικές ημέρες καταγράφεται αύξηση του κύκλου εργασιών (+9,6%), εξαιτίας και της ενοποίησης του τζίρου της Hellenic Seaways (που εξαγοράστηκε από την Attica Group) και για τους έξι μήνες έναντι μόλις ενός μήνα πέρυσι. Το καθαρό αποτέλεσμα σε ενοποιημένο επίπεδο της MIG (μετά από φόρους και μη ελέγχουσες συμμετοχές) παραμένει ζημιογόνο και κατά 33,8 εκατ. στο φετινό αντίστοιχο διάστημα. Τα δε ενοποιημένα EBITDA (συνεχιζόμενες δραστηριότητες) του ομίλου διαμορφώθηκαν στα 35,9 εκατ. αλλά στην αντίστοιχη περυσινή περίοδο ήταν ενισχυμένα από την πώληση ενός πλοίου και ούτως η φετινή επίδοση σηματοδοτεί βελτίωση.

Κύκλοι της MIG υπογραμμίζουν πως σημειώνεται σημαντική πρόοδος στο επιχειρησιακό κομμάτι που θα φανεί ιδιαίτερα κατά την επόμενη χρήση, και η οποία εκτιμάται πως θα της παράσχει τον απαραίτητο χώρο λειτουργικών κερδών για την εξυπηρέτηση του δανεισμού της και την αναστροφή των ζημιών της. Ο λόγος γίνεται για τις αναμενόμενες συνέργειες από την αναδιοργάνωση των εργοστασίων της ΔΕΛΤΑ αλλά και άλλες κινήσεις περιορισμού του κόστους της, όπως και από την ορθολογικότερη τοποθέτηση του βραχίονα της εστίασης σε περιοχές με ισχυρή τουριστική κίνηση. Πίεση αντιθέτως αναμένεται από την αγορά να εκδηλωθεί ενδεχομένως στα EBITDA της Attica Group εξαιτίας των προβλεπόμενων αυξήσεων στις τιμές των νέων ναυτιλιακών καυσίμων χαμηλού θείου.

Πηγή: www.kathimerini.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text