Αρχική | Εταιρίες | Ελληνικές Εταιρίες | Αλ. Χατζηελευθερίου στην «Κ»: Η φήμη προέχει του γρήγορου κέρδους

Αλ. Χατζηελευθερίου στην «Κ»: Η φήμη προέχει του γρήγορου κέρδους

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Αλ. Χατζηελευθερίου στην «Κ»: Η φήμη προέχει του γρήγορου κέρδους

Του Γίαννη Παλαιολόγου

Ο Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του ως σύμβουλος επιχειρήσεων στη McKinsey και στη συνέχεια εργάστηκε στο τμήμα στρατηγικής της Samsung. Στα οκτώ αυτά χρόνια, λέει στην «Κ», «έμεινα σε 12 διαφορετικές πόλεις – σε κάποιες για τρεις εβδομάδες ή ένα μήνα, σε μία περίπτωση ώς και εννιά μήνες». Η διαμονή στο ξενοδοχείο δεν τον ικανοποιούσε –«δεν είχα αρκετό χώρο και ήθελα κάτι που να θυμίζει περισσότερο το σπίτι μου»– και κόστιζε μεγάλα ποσά στον εργοδότη του. Η εξεύρεση διαμερίσματος για τόσο σύντομα χρονικά διαστήματα, με τον μπελά που συνεπάγεται, δεν ήταν μία βολική εναλλακτική.

Κάπως έτσι, «ως side-project», γεννήθηκε η ιδέα για την Blue-ground, την ελληνική startup που την εβδομάδα που μας πέρασε ανακοίνωσε νέο γύρο χρηματοδότησης ύψους 50 εκατ. δολαρίων, με βασικούς επενδυτές το αμερικανικό fund West Cap και το ευρωπαϊκό Prime Ventures. Το σκεπτικό όταν ιδρύθηκε η εταιρεία το 2013, εξηγεί ο κ. Χατζηελευθερίου, που είναι συνιδρυτής και CEO, ήταν «να φτιάξουμε μία υπηρεσία που θα ήταν χαμηλότερου κόστους και θα παρείχε μια καλύτερη εμπειρία στον ταξιδιώτη».

Το ξεκίνημα

H Blueground μισθώνει διαμερίσματα μακροπρόθεσμα από ιδιοκτήτες και τα νοικιάζει, πλήρως επιπλωμένα και παρέχοντας μία σειρά από επιπρόσθετες υπηρεσίες, κυρίως σε επαγγελματικά στελέχη, για διαστήματα από έναν μήνα ώς ένα χρόνο (με τη δυνατότητα παράτασης). Ξεκινώντας από την Αθήνα, επεκτάθηκε αρχικά στην Κωνσταντινούπολη, την οποία γνώριζε καλά ο κ. Χατζηελευθερίου από τις μέρες του στη McKinsey και στο Ντουμπάι, με τα υψηλά ενοίκια και την ανεπτυγμένη κτηματαγορά. Πέρυσι έκανε το μεγάλο άλμα προς τις ΗΠΑ, ξεκινώντας από τη Νέα Υόρκη και φτάνοντας ώς τη Δυτική Ακτή (στις τέσσερις πρώτες πόλεις όπου δραστηριοποιήθηκε είναι ήδη κερδοφόρος). Η ανακοίνωση του νέου γύρου χρηματοδότησης περιελάμβανε και την αποκάλυψη ότι ανοίγεται σε τρεις νέες αγορές: Λονδίνο, Παρίσι και Σιάτλ. Ηδη, διαθέτει 2.800 διαμερίσματα σε 12 πόλεις, ενώ φέτος συμπλήρωσε το ένα εκατομμύριο διανυκτερεύσεις. To προσωπικό της ήδη έχει φτάσει τα 400 άτομα, εκ των οποίων τα 200 στην Αθήνα – όπου προγραμματίζει να προσθέσει άλλους 150 εργαζομένους ώς το τέλος του 2020. Είκοσι από τα στελέχη στα γραφεία της Αθήνας έχουν επιστρέψει από καριέρες στο εξωτερικό.

«Βλέπουμε ότι για ένα μέρος του κόσμου η έννοια του σπιτιού αλλάζει», παρατηρεί ο κ. Χατζηελευθερίου. «Δεν είναι πια μια μακροπρόθεσμη, σταθερή δέσμευση, αλλά κάτι πιο ευέλικτο. Οι άνθρωποι αυτοί δεν επιθυμούν να έχουν δικά τους έπιπλα, τα βλέπουν ως περιορισμό – είναι η ίδια τάση που βλέπουμε και με τα αυτοκίνητα. Εγώ είμαι ένα καλό παράδειγμα – είμαι 39 χρόνων και δεν έχω αγοράσει ποτέ έπιπλα».

Πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η τεχνολογία στις υπηρεσίες που παρέχει η Blueground; «Είμαστε εξίσου μια εταιρεία τεχνολογίας και μια εταιρεία διαχείρισης ακινήτων. Εμείς έχουμε αυτή τη στιγμή 50 άτομα που εστιάζουν στην τεχνολογική πλευρά. Ασχολούνται με την εφαρμογή που διαθέτουμε στους πελάτες μας, με το εσωτερικό λογισμικό που μας βοηθάει να οργανώνουμε καλύτερη τη λειτουργία της εταιρεία μας ανά τον κόσμο, με την επεξεργασία δεδομένων που μας βοηθάει να κάνουμε δυναμική τιμολόγηση και να αξιολογούμε ποια ακίνητα και ποιες περιοχές είναι οι πιο προσοδοφόρες». Ο κ. Χατζηελευθερίου, πάντως, δείχνει να έχει υπόψη του την αρνητική δημοσιότητα που εισέπραξαν τεχνολογικοί κολοσσοί οι οποίοι έδειξαν να αδιαφορούν για τις ανάγκες των πελατών ή των εργαζομένων τους: «Εχουμε κάποιες σταθερές στο τι θέλουμε να χρεώνουμε και δεν ξεφεύγουμε από αυτό. Χτίζουμε ένα μεγάλο brand, παγκοσμίως η φήμη είναι πιο σημαντική από τα βραχυπρόθεσμα κέρδη».

Παρότι περισσότερα από ένα στα πέντε διαμερίσματα της Blueground βρίσκονται στην Αθήνα, ο CEΟ της εταιρείας παραδέχεται ότι δεν ήταν λογική επιλογή ως πόλη εκκίνησης. «Σε μία λίστα που φτιάξαμε με τις 100 καλύτερες πόλεις για την εταιρεία, η Αθήνα βγήκε 85η», λέει. Ωστόσο, οι ελληνικές καταβολές της Blueground «αποτελούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Προσλαμβάνουμε ικανότατους ανθρώπους εδώ, με κόστος που σε κάποιες περιπτώσεις είναι και τέσσερις φορές χαμηλότερο από το αντίστοιχο στις ΗΠΑ». Αναγνωρίζει, ωστόσο, ότι καθώς η εταιρεία μεγαλώνει, θα αντιμετωπίσει δυσκολίες «σε κάποιους τομείς» να βρει επαρκή αριθμό στελεχών στην Ελλάδα.

Φορολογικά, η μητρική εταιρεία συμμετοχών έχει έδρα το Λονδίνο, ενώ σε κάθε χώρα όπου δραστηριοποιείται έχουν ιδρυθεί θυγατρικές. Αυτό για το οποίο είναι περήφανος ο Χατζηελευθερίου είναι ότι η εταιρεία είναι «πραγματικά παγκοσμιοποιημένη»: κάνει το branding στη Νέα Υόρκη, την εσωτερική διακόσμηση στο Σαν Φρανσίσκο, τη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας στην Τουρκία κ.ο.κ. Οι νέες προσλήψεις στην Αθήνα, λέει, θα αφορούν τα πάντα από προγραμματιστές και μηχανικούς δεδομένων ώς λογιστές και υπεύθυνους πωλήσεων και εξυπηρέτησης πελατών.

Πώς κρίνει την εξέλιξη του ελληνικού οικοσυστήματος τεχνολογικής επιχειρηματικότητας; «Εχουν γίνει πολλά θετικά βήματα», λέει. «Αυτό που χρειάζεται είναι 2-3 exits με πολύ υψηλές αποτιμήσεις, όπου όλοι θα βγάλουν πολλά χρήματα, τα οποία μετά θα επανεπενδύσουν στο οικοσύστημα». Ισως έτσι αλλάξει και η πρόσληψη της επιχειρηματικότητας στην κοινή γνώμη, σημειώνει, αμβλύνοντας την καχυποψία που εξακολουθεί να υπάρχει σήμερα.

Στον χώρο όπου δραστηριοποιείται η Blueground υπάρχουν πλέον και άλλες εταιρείες, που επιχειρούν να καλύψουν το ίδιο κενό στην αγορά. Πώς βλέπει αυτόν τον αναδυόμενο ανταγωνισμό; Πώς θα επηρεάσει τη στρατηγική του; «Νομίζω ότι η αγορά αυτή θα κινηθεί όπως ο κλάδος των ξενοδοχείων. Πριν από 50-60 χρόνια δεν υπήρχαν οι μεγάλες αλυσίδες ξενοδοχείων, η αγορά ήταν κατακερματισμένη· σήμερα υπάρχουν λίγοι μεγάλοι παίκτες που έχουν ισχυρή θέση διεθνώς. Ετσι και στη δική μας αγορά, θα υπάρξουν κάποιοι “νικητές” – κι εμείς θα είμαστε ένας από αυτούς. Ο ανταγωνισμός μάς βοηθάει να επαγρυπνούμε, να μαθαίνουμε από τους άλλους και να βελτιώνουμε το δικό μας προϊόν, αλλά δεν θα μας οδηγήσει σε βεβιασμένες κινήσεις με μια λογική μηδενικού αθροίσματος».

Πόσο ανθεκτική είναι η εταιρεία απέναντι στο ενδεχόμενο μιας διεθνούς ύφεσης; «Το θετικό είναι ότι έχουμε πρότερη εμπειρία, στην Κωνσταντινούπολη –ειδικά μετά το πραξικόπημα– και στο Ντουμπάι, το οποίο είναι αγορά ακινήτων με τη μεγαλύτερη μεταβλητότητα στον κόσμο. Στο Ντουμπάι για παράδειγμα δεν μισθώνουμε διαμερίσματα από τους ιδιοκτήτες για περιόδους άνω του ενός έτους, ώστε να μπορούμε να προσαρμοστούμε στα σκαμπανεβάσματα τις αγοράς».

Μεσοπρόθεσμες φιλοδοξίες

Πώς βλέπει την εταιρεία σε βάθος χρόνου; «Είναι πολύ σημαντικό για εμένα να φτιάξουμε έναν οργανισμό που επιδιώκει την αριστεία, οι εργαζόμενοι στον οποίο απολαμβάνουν τη δουλειά τους και μαθαίνουν συνεχώς. Σχετικά με το προϊόν θέλουμε διαρκώς να το βελτιώνουμε. Ποσοτικά, στοχεύουμε ώς το 2023 να φτάσουμε τις 50.000 διαμερίσματα σε 50 πόλεις. Προς το παρόν, είμαστε πολύ επιλεκτικοί στις περιοχές όπου πηγαίνουμε, καθώς εξυπηρετούμε μία συγκεκριμένη μερίδα τoυ πληθυσμού. Πρόκειται για επισκέπτες κυρίως μέσων προς υψηλών ή υψηλών εισοδημάτων, που δίνουν μεγάλη αξία στην εξοικονόμηση χρόνου και στην ευελιξία. Σε πέντε χρόνια, αν έχουμε διασφαλίσει ότι το βασικό μας προϊόν λειτουργεί καλά, ίσως επεκταθούμε σε άλλα, πιο χαμηλής τιμής».

Πηγή: www.kathimerini.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text