Αρχική | Χρηματιστήριο | Εισηγμένες Εταιρίες | Τονωτική ένεση για «Ακτωρ» τα έργα στη Ρουμανία

Τονωτική ένεση για «Ακτωρ» τα έργα στη Ρουμανία

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Τονωτική ένεση για «Ακτωρ» τα έργα στη Ρουμανία

Του Νίκου Ρουσάνογλου

Σε σημαντικό «όπλο» για την «Ακτωρ» εξελίσσεται η αγορά της Ρουμανίας, όπου η πρόσφατη αποκατάσταση των σχέσεων με τις τοπικές αρχές, ιδίως όσον αφορά την αξιοπιστία του ελληνικού κατασκευαστικού ομίλου, φαίνεται πως αποδίδει καρπούς. Ηδη, εντός περιόδου λίγων μηνών, η εισηγμένη έχει κατορθώσει να ενισχύσει το ανεκτέλεστο υπόλοιπό της κατά το ποσό των 712 εκατ. ευρώ, εξασφαλίζοντας νέες συμβάσεις της τάξεως του 1,38 δισ. ευρώ.

Η τελευταία εξ αυτών αφορά ένα σιδηροδρομικό έργο ύψους 573 εκατ. ευρώ, το οποίο μάλιστα ανατέθηκε στην κοινοπραξία της οποίας ηγείτο η «Ακτωρ», έπειτα από την επιτυχή κατάληξη προσφυγής που έγινε για τον αποκλεισμό του αρχικού αναδόχου, δηλαδή του σχήματος των τουρκικών εταιρειών Alsim Alarko and Makyol. Οπως ανακοίνωσε χθες, η «Ακτωρ» είναι πλέον οριστικός ανάδοχος για το έργο, με τη συμμετοχή της στην κοινοπραξία να ανέρχεται σε 60%, ενώ από 20% διαθέτουν η Alstom και η Arcada.

Το έργο αφορά την αποκατάσταση και την αναβάθμιση του τμήματος Apata - Cata της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov - Simeria, η οποία αποτελεί μέρος του ευρωπαϊκού διαδρόμου μεταφορών Ρήνου - Δούναβη. Ειδικότερα, προβλέπεται η εκτέλεση ενός ευρέος φάσματος σιδηροδρομικών εργασιών αναβάθμισης της γραμμής σε υποδομή και υπερδομή, μεταξύ των οποίων η αποκατάσταση δομικών έργων (σιδηροδροµικές γέφυρες, σταθμοί, οδογέφυρες και αποχετευτικοί αγωγοί), ο εκσυγχρονισμός των τοπικών διασταυρώσεων, η ηλεκτροδότηση, καθώς και η αναβάθµιση των συστηµάτων σηµατοδότησης και επικοινωνιών.

Πρόκειται για το τρίτο τμήμα που αναλαμβάνει η θυγατρική του ομίλου Ελλάκτωρ στη συγκεκριμένη σιδηροδρομική γραμμή, καθώς τον προηγούμενο Ιούνιο αναδείχθηκε ανάδοχος και στο έργο αναβάθμισης των δύο όμορων σιδηροδρομικών τμημάτων Brasov - Apata και Cata - Sighisoara, με συνολικό προϋπολογισμό 627 εκατ. ευρώ. Στο εν λόγω έργο, η συμμετοχή της «Ακτωρ» ήταν 30%, κάτι που σημαίνει ότι η συνεισφορά του στο ανεκτέλεστο υπόλοιπο θα είναι της τάξεως των 188 εκατ. ευρώ.

Επιπροσθέτως, η εταιρεία έχει υπογράψει και σύμβαση ύψους 180 εκατ. ευρώ για το οδικό έργο Lot 3 που αφορά την Περιφερειακή Οδό Βουκουρεστίου, το οποίο, ενώ αρχικά είχε αναληφθεί σε κοινοπραξία (51%-49%) με τη ρουμανική εταιρεία Euro Construct ’98 Srl, εντέλει θα κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου από την «Ακτωρ». Η διοίκηση της ελληνικής εταιρείας, γνωρίζοντας τα οικονομικά προβλήματα της ρουμανικής εταιρείας, τα οποία είχαν ως αποτέλεσμα η «Ακτωρ» να υποστεί ζημίες 80 εκατ. ευρώ μόνο για τη χρήση του 2018, αλλά και να διακινδυνεύσει την παρουσία της συνολικά στη Ρουμανία, έθεσε σε ισχύ τις δικλίδες ασφαλείας που είχε υιοθετήσει προκειμένου να αποφύγει τη δημιουργία νέων ζημιών, ακριβώς λόγω της οικονομικής αφερεγγυότητας της Euro Construct. Ετσι, το συγκεκριμένο οδικό έργο θα υλοποιηθεί πλέον αποκλειστικά από την «Ακτωρ» χωρίς ζημία και απολαμβάνοντας και το 100% των οικονομικών ωφελειών από την εν λόγω σύμβαση.

Εκτός από τα εν λόγω έργα, η «Ακτωρ» διαθέτει ακόμη τέσσερα μεγάλα οδικά και σιδηροδρομικά έργα υπό κατασκευή στη Ρουμανία, μεταξύ των οποίων οι αυτοκινητόδρομοι Baia Mare - Sighetu Marmatiei και Sebes - Turda, καθώς και τα σιδηροδρομικά τμήματα Micasasa - Coslariu και Gurasada - Ilteu 2C.

Πηγή: www.kathimerini.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text