Αρχική | Οικονομία | Ελλάδα | Η μάχη της φθηνότερης ενέργειας

Η μάχη της φθηνότερης ενέργειας

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Η μάχη της φθηνότερης ενέργειας

Φουντώνει η μάχη για τα μερίδια αγοράς που διεκδικούν οι ιδιώτες προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας, γεγονός που δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την καλύτερη εξυπηρέτηση του καταναλωτή στο άμεσο μέλλον και κυρίως για να απολαμβάνει ο τελευταίος φθηνότερα τιμολόγια.

Η δέσμευση της Ελλάδας απέναντι στην Ευρωπαϊκή Ενωση να περιορίσει το μερίδιο αγοράς της ΔΕΗ στην προμήθεια ηλεκτρικού ρεύματος - και όχι μόνο - αναπτύσσει  ένα νέο πεδίο επιχειρηματικής δράσης τόσο για υφιστάμενα σχήματα όσο και για νέους επίδοξους παίκτες.

Μπορεί η δικαστική περιπέτεια των Εnerga - Hellas Power να αποτέλεσε πλήγμα για τον κλάδο και να οδήγησε πίσω στη ΔΕΗ χιλιάδες πελάτες, αλλά πλέον η αξιοπιστία των εταιρειών ή των κοινοπραξιών που διεκδικούν μερίδιο από την πίτα της προμήθειας ηλεκτρικού ρεύματος δεν αμφισβητείται από κανέναν.

Τα μερίδια αγοράς

Ηδη οι εταιρείες που ανταγωνίζονται τη ΔΕΗ έχουν μπει δυναμικά στην αγορά και με προωθητικές ενέργειες έχουν καταφέρει το τελευταίο διάστημα να αποσπάσουν περίπου 30.000 πελάτες από τον leader της αγοράς.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Σεπτεμβρίου, το μερίδιο αγοράς της ΔΕΗ έχει πέσει στο 94%, με τους τρεις μεγαλύτερους ιδιώτες παρόχους να φτάνουν σχεδόν στο 5%.

Το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στην προμήθεια ρεύματος μετά τη ΔΕΗ έχει η Ηρων με περίπου 1,9%.

Η Ηρων είναι κοινοπραξία της ελληνικής ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, της γαλλικής Gdf Suez και της Qatar  Petroleum. Ακολουθεί η Elpedison, η κοινή εταιρεία των Ελληνικών Πετρελαίων, της ιταλικής Edison και του ομίλου Ελλάκτωρ, με μερίδιο 1,6%.

Την πρώτη τριάδα συμπληρώνει η Protergia του ομίλου Μυτιληναίου με 1,2%. Με άλλο 1% συνολικά δραστηριοποιούνται στον χώρο οι εταιρείες Watt+Volt, Green και Voltera.

Το πελατολόγιο των παραπάνω εταιρειών αφορά συνδέσεις μέσης και χαμηλής τάσης. Στην αρχή τα συμβόλαια που είχαν εξασφαλίσει αφορούσαν επιχειρήσεις όπως π.χ. τράπεζες και σουπερμάρκετ, αλλά τώρα μέσα από ένα ισχυρό διαφημιστικό πρόγραμμα επιχειρούν το μεγάλο άνοιγμα στον απλό καταναλωτή.

Σημειώνεται ότι τα τιμολόγια των ιδιωτών του ρεύματος είναι αυτή τη στιγμή χαμηλότερα της ΔΕΗ κατά 8%-12%, ανάλογα με την εταιρεία.

Νέοι μεγάλοι παίκτες

Εν τω μεταξύ η πρόσφατη πρωτοβουλία των ΕΛΤΑ, τα οποία κατέθεσαν αίτηση για την απόκτηση άδειας προμηθευτή στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) ώστε να δραστηριοποιηθούν στην πώληση πακέτων ηλεκτρισμού σε συνεργασία με κάποιον από τους υφιστάμενους παρόχους, τάραξε τα νερά στον κλάδο. Και αυτό γιατί εταιρείες σαν τα ΕΛΤΑ  μπορεί ως σήμερα να μην έχουν άμεση σχέση με τον χώρο του ηλεκτρισμού, διαθέτουν ωστόσο σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως εκτεταμένο δίκτυο λιανικής και εμπειρία στην εξυπηρέτηση πελατών.

Δεν είναι τυχαίο ότι το παράδειγμα των ΕΛΤΑ ακούγεται πως θα ακολουθήσουν και άλλες εταιρείες όπως ο ΟΤΕ και η Forthnet στο πλαίσιο της απελευθέρωσης της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας.

Υπενθυμίζεται ότι η Ελλάδα έχει υποχρέωση να λάβει πρωτοβουλίες ώστε να περιορίσει  το μερίδιο της ΔΕΗ κατά 25% ως το 2018 και στο 50% ως το 2020.


Πηγή: tovima.gr

18

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text