Αρχική | Οικονομία | Η κρίση του χρέους | «Κόκκινα» δάνεια, το μεγάλο στοίχημα

«Κόκκινα» δάνεια, το μεγάλο στοίχημα

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
«Κόκκινα» δάνεια, το μεγάλο στοίχημα

Από τον Γιάννη Παπαδογιάννη, την Ευγενία Τζώρτζη και τον Γιώργο Μαντέλα.   Σε κολυμβήθρα του Σιλωάμ κινδυνεύει να μετατραπεί το μεγάλο εγχείρημα της αναδιάρθρωσης υπερχρεωμένων επιχειρήσεων, αναβαπτίζοντας αμαρτίες σε αρετές, δίνοντας συγχωροχάρτι σε στρατηγικούς κακοπληρωτές και οδηγώντας προβληματικές επιχειρήσεις σε «φίλιες» δυνάμεις.

Οι περισσότερες επιχειρήσεις από τις πιο μεγάλες μέχρι τις πιο μικρές είτε δεν εξυπηρετούν τις υποχρεώσεις τους είτε βρίσκονται στο όριο της υπερχρέωσης. Το επόμενο διάστημα εκατοντάδες μεγάλες και χιλιάδες μικρότερες επιχειρήσεις θα πρέπει να κριθούν αν είναι ή όχι βιώσιμες και οι βιώσιμες να ενισχυθούν με νέα κεφάλαια και να αλλάξουν χέρια, ενώ οι μη βιώσιμες θα τεθούν σε εκκαθάριση - ρευστοποίηση. Και όλα αυτά θα πρέπει να γίνουν σε χρόνο-ρεκόρ, καθώς τα «κόκκινα» δάνεια πρέπει απαραιτήτως να μειωθούν δραστικά τους επόμενους μήνες. Eτσι δημιουργείται μια ιστορική ευκαιρία αναδιανομής, μεταβίβασης και αρπαγής α λα ελληνικά, παραγωγικών δομών και επιχειρηματικής δύναμης αλλά και ενίσχυσης «φιλικών» επιχειρηματικών δυνάμεων.

Ο απόλυτος έλεγχος

Δεν είναι τυχαίο ότι η κυβέρνηση επιδιώκει να διατηρήσει τον απόλυτο έλεγχο της διαδικασίας παροχής νομικής κάλυψης σε τραπεζικά στελέχη, προωθώντας διάταξη με την οποία ο υπουργός Οικονομικών, δηλαδή η κυβέρνηση, θα αποφασίζει αν θα ασκηθεί ή όχι δίωξη σε τραπεζικά στελέχη που συμμετείχαν σε αναδιαρθρώσεις επιχειρήσεων!

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της κυβέρνησης, ο υπουργός Οικονομικών θα αποφασίζει έπειτα από εισήγηση της Τράπεζας της Ελλάδος, εισήγηση που θα έχει μόνον γνωμοδοτικό χαρακτήρα. Ακόμα περισσότερο, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», η σχετική διάταξη προβλέπει ότι η κυβέρνηση θα ορίζει τη διεύθυνση της ΤτΕ που θα πραγματοποιεί τις σχετικές εισηγήσεις! Τα παραπάνω έχουν προκαλέσει την έντονη αντίδραση όχι μόνο των τραπεζών αλλά και των θεσμών που επιδιώκουν μια τυποποιημένη, με ξεκάθαρους τραπεζικούς κανόνες, διαδικασία μακριά από πολιτικές ή άλλες επιρροές.

Οι διώξεις τραπεζικών στελεχών, που σε πολλές περιπτώσεις στερούνται οικονομικής λογικής, έχουν χρησιμοποιηθεί κατά κόρον ως αφορμή για την εκδίωξη ορισμένων από θέσεις ευθύνης προκειμένου οι κυβερνήσεις να προωθήσουν άλλα πιο φιλικά σε αυτές στελέχη ή και για να ασκούν πίεση στις διοικήσεις προκειμένου να ικανοποιούν διάφορα αιτήματα. Η θέσπιση της ασυλίας των τραπεζικών στελεχών για τις αναδιαρθρώσεις κρίθηκε απαραίτητη, καθώς υπό τη διαρκή απειλή διώξεων οι περισσότεροι αρνούνται να υπογράψουν σχετικές συμφωνίες.

Μεγάλο «πάρτι»

Ομως ακόμα και αν οι μαξιμαλιστικές επιδιώξεις της κυβέρνησης δεν ευοδωθούν και η διαδικασία της ασυλίας «τρέξει» με καθαρά τραπεζικά κριτήρια, οι συνθήκες για ένα μεγάλο πάρτι στα αποκαΐδια των χρεοκοπημένων επιχειρήσεων είναι κάτι παραπάνω από ιδανικές. Οι τράπεζες θα πρέπει απαραιτήτως να πετύχουν τους στόχους μείωσης των «κόκκινων» δανείων όπως έχουν δεσμευτεί στον Ενιαίο Εποπτικό Μηχανισμό (SSM), καθώς σε περίπτωση αποτυχίας θα αντιμετωπίσουν εκ νέου θέμα κεφαλαιακής επάρκειας. Σύμφωνα με τους νέους πανευρωπαϊκούς κανόνες, αν μια τράπεζα βρεθεί σε αδιέξοδο και ανακεφαλαιοποιηθεί τότε στο κόστος διάσωσης μετέχουν και οι καταθέτες της τράπεζας, δηλαδή πραγματοποιείται «κούρεμα» καταθέσεων.

Οι τράπεζες θα πρέπει να μειώσουν, πάση θυσία, τα προβληματικά δάνεια από 104,8 δισ. ευρώ σήμερα (Δεκ. 2016) στα 66,7 δισ. ευρώ μέχρι το τέλος του 2019. Ωστόσο στην πραγματικότητα τα χρονικά περιθώρια είναι πολύ πιο περιορισμένα: αν το 2017, που δεν ξεκίνησε καθόλου καλά, κλείσει με μεγάλη απόκλιση τότε είναι βέβαιο ότι οι τράπεζες θα βρεθούν σε πολύ δύσκολη θέση ενόψει του νέου stress test που θα διενεργηθεί από την ΕΚΤ στις αρχές του 2018. Ετσι σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα οι τράπεζες θα πρέπει να κάνουν πάρα, πάρα πολλά. Οσα δεν έγιναν τα τελευταία 7 χρόνια. Οπότε; Οπότε οι ανορθόδοξες συνθήκες επιβάλλουν ανορθόδοξες λύσεις, καθώς δεν υπάρχει πια η χρονική πολυτέλεια ούτε για μακροπρόθεσμες στρατηγικές, ούτε για εις βάθος αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων, ούτε για τον εντοπισμό στρατηγικών κακοπληρωτών.

Το παράδειγμα

Ετσι, αν για παράδειγμα ένας στρατηγικά χρεοκοπημένος επιχειρηματίας, που είχε μετασχηματίσει εταιρικά δάνεια εκατομμυρίων σε προσωπικές καταθέσεις στο εξωτερικό, επιστρέψει κάποια εκατομμύρια ως κεφαλαιακή ενίσχυση στην επιχείρηση τότε ίσως και να πετύχει τη διαγραφή μέρους των εταιρικών δανείων. Ή αντίστοιχα ένας κακός επιχειρηματίας που διατηρεί στη ζωή μια επιχείρηση αποκλειστικά και μόνο χρωστώντας παντού και καταστρατηγώντας κάθε κανόνα ανταγωνισμού (και όχι μόνο), μπορεί να κερδίσει μια δεύτερη ευκαιρία, μέσα στην αναμπουμπούλα.

Στις περιπτώσεις μεταβίβασης επιχειρήσεων σε νέους μετόχους, όπως αναφέρθηκε, η συγκυρία είναι ιδανική για να ασκηθούν πιέσεις στις τράπεζες ώστε να οδηγήσουν τις εταιρείες, χωρίς πολλά πολλά, σε συγκεκριμένους επιχειρηματικούς ομίλους. Οι δικαιολογίες άφθονες: η ανάγκη να διασωθούν επιχειρήσεις και θέσεις εργασίας, να επιτευχθούν οι στόχοι μείωσης των «κόκκινων» δανείων κ.ά.

Αλλωστε η χώρα έχει μακρά παράδοση παροχής... απέραντης κατανόησης και εύνοιας σε κάθε είδους παραβατική συμπεριφορά: καταπατήσεις δημόσιας γης, νομιμοποιήσεις αυθαιρέτων, οριζόντιες ρυθμίσεις προστασίας κακοπληρωτών (όπως ο νόμος Κατσέλη), προνομιακή πρόσβαση σε χρηματοδότηση βαριά προβληματικών επιχειρήσεων, διασπάθιση επιδοτήσεων και πολλά άλλα.

Τραπεζικά στελέχη υπογραμμίζουν στην «Κ» ότι το μεγάλο στοίχημα όχι μόνο για τις τράπεζες αλλά ευρύτερα για την οικονομία είναι να γίνει γρήγορα διαχωρισμός των βιώσιμων από τις μη βιώσιμες επιχειρήσεις, με τυποποιημένα και αντικειμενικά κριτήρια. Κατόπιν με επίσης τυποποιημένα τραπεζικά κριτήρια να πραγματοποιείται η εξυγίανση (π.χ. «κούρεμα» δανείων να πραγματοποιείται μόνον όταν οι παλαιοί μέτοχοι τίθενται εκτός εταιρείας και οι νέοι τοποθετήσουν κεφάλαια), ενώ οι μη βιώσιμες να τεθούν σε εκκαθάριση και να ρευστοποιηθούν τα περιουσιακά τους στοιχεία.

Τα βήματα

Για να γίνει μια εξυγίανση η τράπεζα θα πρέπει να ακολουθεί συγκεκριμένα βήματα και κριτήρια που θα οριστούν από την ΤτΕ αλλά και τους κανόνες εταιρικής διακυβέρνησης και μόνον στις περιπτώσεις που κάποια στελέχη παραβαίνουν ή παρακάμπτουν τους συγκεκριμένους κανόνες θα πρέπει να διώκονται. Πέραν της ασυλίας και άλλα κρίσιμα εργαλεία όπως ο εξωδικαστικός ή οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί δεν έχουν ακόμα θεσπιστεί και είναι αβέβαιο αν θα λειτουργήσουν αποτελεσματικά στην ώρα τους. Δίχως αυτά οι τράπεζες δεν μπορούν να κάνουν και πολλά για τα «κόκκινα».

Αυτό που δεν φαίνεται να έχει γίνει κατανοητό στους διαμορφωτές πολιτικής είναι ότι ο χρόνος μετρά ήδη αντίστροφα για τις τράπεζες και την οικονομία. Κάθε μέρα που χάνεται αυξάνονται οι πιθανότητες μη επίτευξης των στόχων για τα «κόκκινα». Ενδεχόμενη νέα ανακεφαλαιοποίηση θα γίνει με εξαιρετικά δυσμενείς όρους: πιθανότατα θα οδηγήσει σε νέες συγχωνεύσεις, με τελικό αποτέλεσμα τα προβληματικά δάνεια –σχεδόν όλη η ελληνική οικονομία– να περάσουν σε ξένα χέρια και μάλιστα έναντι πινακίου φακής. Ηδη hedge funds και άλλοι επενδυτές-αρπακτικά φαίνεται ότι πιστεύουν ότι οι καθυστερήσεις είναι τέτοιες που η μάχη των «κόκκινων» δανείων για τις τράπεζες δεν μπορεί να κερδηθεί και προετοιμάζονται για την επόμενη ημέρα.


Πώς θα ασκείται ποινική δίωξη

Επειτα από γνωμοδότηση της Τράπεζας της Ελλάδος, που θα ζητείται από επιτροπή την οποία θα συγκροτούν ανώτατοι δικαστικοί, θα ασκείται ποινική δίωξη σε τραπεζικά στελέχη που προχωρούν σε διαγραφές δανείων στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης επιχειρήσεων ή ρύθμισης χρεών ιδιωτών. Αυτό προβλέπει διάταξη που στόχο έχει να ξεμπλοκάρει πρωτοβουλίες αναδιάρθρωσης όχι μόνο μεμονωμένων επιχειρήσεων που πρέπει να εξυγιανθούν, αλλά και ευρύτερων ρυθμίσεων, όπως είναι ο πτωχευτικός νόμος ή ο εξωδικαστικός μηχανισμός, η λογική του οποίου βασίζεται σε γενικευμένες διαγραφές οφειλών.

Να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο της δέσμευσης για μείωση των μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων κατά 38%, δηλαδή κατά 40 δισ. ευρώ, έως τα τέλη του 2019, οι τράπεζες θα πρέπει να ανακτήσουν πάνω από 30 δισ. μέσα από επιτυχείς ρυθμίσεις δανείων, δηλαδή την αποκατάσταση της τακτικής εξυπηρέτησης δανείων που βρίσκονται σήμερα σε καθυστέρηση, ενώ άλλα περίπου 14 δισ. προβλέπεται να είναι οι διαγραφές.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η σχετική διάταξη έχει τη σύμφωνη γνώμη των θεσμών, που είχαν αντιταχθεί στο σχέδιο της κυβέρνησης να «πολιτικοποιήσει» το θέμα, προωθώντας διάταξη που ανέθετε την απόφαση για την άσκηση ποινικής δίωξης στον υπουργό Οικονομικών. Ετσι η νέα διάταξη θα προβλέπει ότι ποινική δίωξη θα ασκείται από επιτροπή ανώτατων δικαστικών κατόπιν γνωμοδότησης της ΤτΕ.

Η προστασία παρέχεται βάσει αντικειμενικών κριτηρίων και προβλέπει ότι «όσοι από τον νόμο ή από δικαιοπραξία έχουν την επιμέλεια ή με οποιοδήποτε τρόπο διαχείριση περιουσίας πιστωτικού ή χρηματοδοτικού ιδρύματος δεν υπέχουν ποινική και αστική ευθύνη για πράξεις ή παραλείψεις τις οποίες τέλεσαν για την εξυπηρέτηση της αναδιάρθρωσης ή διαγραφής δανείων, οφειλών ή χρεών, κατά τα οριζόμενα στον Πτωχευτικό Κώδικα ή στον ν. 4469/2017 ή στο ν. 3869/2010 ή στο πλαίσιο της ειδικής εκκαθάρισης του ν. 4261/2014 ή στο ν. 4354/2015, εφόσον αυτές ήταν σύμφωνες με τους προβλεπόμενους στους παραπάνω νόμους και τις σχετικές εγκυκλίους, κανόνες και διαδικασίες, τα οριζόμενα στους εσωτερικούς κανονισμούς και τα καταστατικά των νομικών προσώπων που εκπροσωπούσαν και τη νομοθεσία που διέπει τη λειτουργία τους». Αναγκαίο είναι επίσης να συντρέχουν οι εξής προϋποθέσεις:

1. Οι πράξεις ή παραλείψεις να τελούνται με σκοπό είτε την είσπραξη μέρους τουλάχιστον της απαίτησης είτε, αν πρόκειται για επιχειρηματικά δάνεια, τη συνέχιση της δραστηριότητας της επιχείρησης με βάση τη συμφωνία εξυγίανσης ή το σχέδιο αναδιοργάνωσης και διάσωσής της και αποβλέπουν, μέσω αυτής, στην εξασφάλιση είσπραξης τουλάχιστον μέρους της απαίτησης.

2. Κατά την εξυπηρέτηση της αναδιάρθρωσης ή διαγραφής των δανείων, οφειλών ή χρεών, δεν έχουν παραβιαστεί οι σχετικές κανονιστικές πράξεις της ΤτΕ για τη διαχείριση οφειλών σε καθυστέρηση και τη διαχείριση μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων και έχουν τηρηθεί οι κανόνες που προβλέπονται στην εγκεκριμένη πολιτική αναδιαρθρώσεων των πιστωτικών ιδρυμάτων.

3. Υφίστανται αποφάσεις των θεσμοθετημένων εγκριτικών επιτροπών ή οργάνων του πιστωτικού ή χρηματοδοτικού ιδρύματος ή της Επιτροπής Ειδικών Εκκαθαρίσεων προκειμένου για ειδικούς εκκαθαριστές.

4. Δεν οδηγούν σε χειροτέρευση της πραγματικής οικονομικής θέσης του νομικού προσώπου του δανειστή από αυτή που θα επερχόταν αν ο οφειλέτης, η οφειλή του οποίου αναδιαρθρώνεται ή διαγράφεται, ετίθετο άμεσα σε εκκαθάριση ή ρευστοποίηση του ενεργητικού του σε περίπτωση αναγκαστικής εκτέλεσης.

Τα παραπάνω ισχύουν και για την αναδιάρθρωση ή διαγραφή δανείων, οφειλών ή χρεών από διμερείς συμφωνίες μεταξύ πιστωτικού ιδρύματος και οφειλέτη, που αποβλέπουν στην εφαρμογή της εσωτερικής εγκεκριμένης πολιτικής διαχείρισης μη εξυπηρετούμενων δανείων, είτε επιχειρήσεων είτε ιδιωτών, στο πλαίσιο εφαρμογής του κώδικα δεοντολογίας. Με τον τρόπο αυτό η προστασία επεκτείνεται και στις διαγραφές που γίνονται με στόχο τη ρύθμιση χρεών φυσικών προσώπων.

Αντίστοιχη προστασία παρέχεται για τους δημόσιους λειτουργούς που συμμετέχουν σε διαδικασίες αναδιαρθρώσεων ή διαγραφής δανείων, οφειλών ή χρεών, για τους οποίους ποινική δίωξη θα ασκείται μόνο κατόπιν αίτησης του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, όπου θα τεκμηριώνεται ειδικά και εμπεριστατωμένα ότι οι ανωτέρω πράξεις και παραλείψεις τελέστηκαν κατά παράβαση των προϋποθέσεων που ορίζουν οι νόμοι.

Οπως ορίζει η νέα διάταξη, ποινική δίωξη θα ασκείται κατόπιν γνωμοδότησης της Τράπεζας της Ελλάδος.


Γελούν ή κλαίνε οι τραπεζίτες;

Χαίρονται ή κλαίνε οι τραπεζίτες με τις προωθούμενες μεγάλες ρυθμίσεις «κόκκινων» επιχειρηματικών δανείων; Οποιος απαντήσει το πρώτο ή το δεύτερο, θα βιαστεί. Κι αυτό, γιατί η ιστορία έχει μεγάλη και ενδιαφέρουσα ουρά. Προσέξτε:

Υπό κανονικές συνθήκες και με τη ρύθμιση για τη νομική προστασία τους –έναντι πιθανών μελλοντικών αστικών και ποινικών ευθυνών– να αργεί, οι τραπεζίτες θα πρέπει λογικά να κλαίνε. Κι αυτό, γιατί δεν αποκλείεται όποιος βάλει (ή έβαλε ήδη) την υπογραφή του κάτω από σύμβαση που προβλέπει μεγάλη ρύθμιση μετά «κουρέματος», αύριο-μεθαύριο να βρεθεί ενώπιον της Δικαιοσύνης, έχων και αστικές ευθύνες: Δηλαδή, να καλύψει το «κούρεμα» με την προσωπική του περιουσία. Πέραν των άλλων πιθανών εμπλοκών που θα έχει.

Γιατί θα συμβεί αυτό; Διότι στις τέσσερις συστημικές τράπεζες, μετά τις ανακεφαλαιοποιήσεις που έγιναν, έχουν μπει χρήματα του Δημοσίου. Οπότε, μπορεί κανείς να κατηγορηθεί για απιστία έναντι του Δημοσίου και να μπλέξει από τη στιγμή που θα υπογράψει για τη «διαγραφή» αυτών των κεφαλαίων...

Η άλλη όψη

Ομως, υπάρχει και η άλλη όψη του νομίσματος. Τι λέει; Οτι κανείς τραπεζίτης, λογικά, δεν θα πρέπει να έχει κανένα πρόβλημα να υπογράψει μια αναδιάρθρωση, πάντα μετά «κουρέματος», από τη στιγμή που για τα περισσότερα από αυτά τα δάνεια υπάρχουν προβλέψεις έως και 100% έναντι πιθανών επισφαλειών. Δηλαδή, θεωρούνται –λίγο ώς πολύ– ξεγραμμένα. Οπότε, από τη στιγμή που μέσω της αναδιάρθρωσης θα εισπραχθεί ένα μεγάλο μέρος του «ξεγραμμένου» ποσού, η τράπεζα μόνο κέρδος θα έχει. Κατ’ επέκταση και το Δημόσιο. Γιατί λοιπόν να μην προχωρήσει στο «κούρεμα»;

Θεωρητικά και οι δύο απόψεις, με μια πρώτη ματιά, δείχνουν να είναι σωστές. Ομως, πρακτικά, κάτι τέτοιο είναι αδύνατο. Οπότε, όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις, απαιτείται και δεύτερη ανάγνωση. Για παράδειγμα, τι θα γίνει στην περίπτωση που ο ωφελημένος από το «κούρεμα» αποδειχθεί ότι ήταν «στρατηγικός κακοπληρωτής» ή αλλιώς «μπαταχτσής»; Δηλαδή, μπορούσε να πληρώσει το δάνειό του –με βάση τα πραγματικά περιουσιακά του στοιχεία– αλλά προτιμούσε να μην το κάνει, προσδοκώντας ακριβώς σε αυτό το «κούρεμα»; Και τι απαντάς, σε αυτή την περίπτωση, σε όλους εκείνους που αποπλήρωναν, κυριολεκτικά με τα χίλια ζόρια, τα δικά τους δάνεια όλο αυτό τον καιρό της μεγάλης κρίσης;

Δύσκολη ερώτηση, που ζητεί ωστόσο άμεσα απαντήσεις. Μία απ’ αυτές υποστηρίζει ότι «κατ’ αρχάς το φαινόμενο των “στρατηγικών κακοπληρωτών” δεν είναι τόσο διευρυμένο όσο λέγεται και γράφεται τον τελευταίο καιρό (σ.σ. ένας στους επτά ή ακόμα και ένας στους πέντε), ενώ και τα κριτήρια αναγνώρισής τους είναι δυσδιάκριτα».

Δηλαδή, υπάρχουν όντως οι... συνειδητοί μπαταχτσήδες, αλλά υπάρχουν και εκείνοι που δεν βρίσκονται στα όρια της ανέχειας, ωστόσο, για λόγους τακτικής επιλέγουν να καλύψουν άλλες ανάγκες (όπως για παράδειγμα τις ανελαστικές οικογενειακές), από το να πληρώσουν το δάνειο ή την εισφορά στο Ταμείο. Δηλαδή, έχουν κάποια χρήματα, αλλά ιεραρχώντας τις υποχρεώσεις δεν τοποθετούν στην κορυφή τους την τράπεζα. «Αυτούς, λοιπόν, πώς τους αντιμετωπίζεις, ως στρατηγικούς κακοπληρωτές;» είναι το κρίσιμο ερώτημα.

Κατά περίπτωση

Το συμπέρασμα απ’ όλο αυτό το ιδιότυπο πινγκ πονγκ επιχειρημάτων και αντεπιχειρημάτων ως προς το δύσκολο θέμα που μας απασχολεί; Οτι οι γραμμές είναι δυσδιάκριτες, αλλά όχι πάντα και για το σύνολο των περιπτώσεων. Υπάρχουν και κάποιες που δύσκολα κρύβονται πίσω από κριτήρια και μπορούν να είναι πιο εύκολα διακριτές. Το αν είναι πολλές ή λίγες μένει να το αποδείξουν οι ίδιες οι τράπεζες, κατόπιν σχετικού ελέγχου.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, κάτι θα πρέπει να γίνει άμεσα, για να μπορέσει κάποια στιγμή η επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα να ξαναπάρει μπρος. Και οι τράπεζες με τον έναν ή τον άλλον τρόπο θα συμβάλλουν αποφασιστικά σε αυτή την εξέλιξη, λειτουργώντας κατά τρόπο ορθολογιστικό και ενισχύοντας τον υγιή ανταγωνισμό, επιφυλάσσοντας για όλους τους ίδιους όρους παιχνιδιού.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, τίποτα δεν μπορεί να προαχθεί σε μια χώρα, όταν οι ίδιοι οι τραπεζίτες παραδέχονται ότι «αν βρεθεί κάποιος σήμερα που μπορεί να βάζει υπογραφές κάτω από τέτοιου είδους αναδιαρθρώσεις, θα πρέπει να είναι πολύ γενναίος...».

Ουδείς τραπεζίτης επιθυμεί να βρεθεί ενώπιον της Δικαιοσύνης για μια υπογραφή του.

Επίσης αντλήθηκαν πληροφορίες από: 
http://www.kathimerini.gr/909525/article/epikairothta/politikh/geloyn-h-klaine-oi-trapezites

http://www.kathimerini.gr/909524/article/epikairothta/politikh/pws-8a-askeitai-poinikh-diw3h

 

Πηγή: kathimerini.gr

22

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text