Αρχική | Εταιρίες | Ελληνικές Εταιρίες | Πόσα έσοδα συγκέντρωσε το Δημόσιο από την πώληση "ασημικών"

Πόσα έσοδα συγκέντρωσε το Δημόσιο από την πώληση "ασημικών"

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font

Του Δημήτρη Δελεβέγκου

Καθαρά έσοδα, ύψους 4,3 δισεκατομμυρίων ευρώ, συγκέντρωσε το Δημόσιο, από το 2011 έως και τον Ιούνιο του 2017 για 31 έργα ιδιωτικοποιήσεων που έχουν αξία 7,5 δισ. ευρώ, σύμφωνα με την απολογιστική έκθεση της Κομισιόν για την πορεία των δύο πρώτων αξιολογήσεων του τρίτου προγράμματος. 

Το ίδιο διάστημα, υπεβλήθησαν προσφορές για 37 έργα, ενώ από τα συνολικά συγκεντρωθέντα έσοδα (από τα οποία εξαιρούνται οι δόσεις και οι τόκοι), η μερίδα του λέοντος αυτών εκτείνεται έως το 2016. Κι αυτό επειδή, σύμφωνα με την ίδια έκθεση, το 2017 συγκεντρώθηκαν 900 εκατ. ευρώ.

Πάντως, οι πρόσοδοι από ιδιωτικοποιήσεις είναι μικρότερες σε σχέση με όσα προέβλεπε (6,4 δισ.) το μνημόνιο του Αυγούστου 2015, στόχος, ο οποίος, στη συνέχεια, αναδιαμορφώθηκε καθοδικά, σε 5,2 εκατ. ευρώ.  Η συγκεκριμένη απόκλιση σχετίζεται με τις συνθήκες που επικρατούσαν στην αγορά:  για παράδειγμα, η κεφαλαιοποίηση εισηγμένων εταιρειών, από τα μέσα του 2015 μέχρι τα μέσα του 2017, υποχώρησε.
 

Από τι εξαρτάται ο στόχος για έσοδα €1,9 δισ.

Σύμφωνα με την έκθεση της Κομισιόν, ο στόχος για έσοδα ύψους 1,9 δισ. ευρώ που προβλέπει το επικαιροποιημένο μνημόνιο που υπογράφηκε τον Ιούλιο του 2017 σχετίζεται με το οικονομικό κλείσιμο της πώλησης των μετοχών του λιμανιού Θεσσαλονίκης και του ΟΤΕ, διαδικασία που ενδέχεται να μετατεθεί για το 2018 λόγω καθυστερήσεων.

Οι εκκρεμείς αποκρατικοποιήσεις

Η αξιοποίηση του Ελληνικού βρίσκεται, διαρκώς αντιμέτωπη με εμπόδια, όπως αναφέρει η έκθεση, την ώρα που η έναρξη του έργου θα οδηγήσει σε επενδύσει ύψους 6 δισ. ευρώ (άνω του 3% του GDP) τα επόμενα χρόνια. Από αυτά 1,25 δισ. ευρώ αντιστοιχεί σε δαπάνες για την υλοποίηση των απαιτούμενων υποδομών στο μητροπολιτικό πάρκο Ελληνικού.

Η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού ξεκίνησε ύστερα από απόφαση του δ.σ. του ΤΑΙΠΕΔ στις 6 Οκτωβρίου 2016, με τη διαδικασία να προβλέπεται ότι θα οδηγήσει στην εκδήλωση ενδιαφέροντος το 2017. Ταυτόχρονα, προαπαιτούμενο για την εκκίνηση της ιδιωτικοποίησης είναι η εγκατάσταση σταθμών διοδίων. Η Κομισιόν αναφέρει ότι υπάρχουν συνεχείς καθυστερήσεις που σχετίζονται και με το κατά πόσο η κυβέρνηση διαθέτει την πολιτική βούληση να προχωρήσει την αποκρατικοποίηση.

Καθυστερήσεις που σχετίζονται με δυσκολίες που ανέκυψαν ως προς την ολοκλήρωση της συμφωνίας  παραχώρησης έχουν επιβραδύνει την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Πλέον ο στόχος που τίθεται είναι οι επόμενες πέντε εβδομάδες.


Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text