Αρχική | Πολιτική | Κοινωνία | Δοκιμαστικά δρομολόγια Τιθορέα - Λιανοκλάδι

Δοκιμαστικά δρομολόγια Τιθορέα - Λιανοκλάδι

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Δοκιμαστικά δρομολόγια Τιθορέα - Λιανοκλάδι

Παραδόθηκε χθες σε δοκιμαστική λειτουργία η νέα σιδηροδρομική γραμμή Τιθορέα - Λιανοκλάδι, που διέρχεται από τη νέα σήραγγα του Καλλιδρόμου. Η ίδια η σήραγγα αποτελεί «πονεμένη ιστορία» τόσο για την ΕΡΓΟΣΕ όσο και για τον ΟΣΕ, καθώς είναι έργο που έχει ξεκινήσει εδώ και πάνω από 20 χρόνια. Η νέα δίδυμη σήραγγα Καλλιδρόμου έχει μήκος 9 χλμ. και αποτελεί τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα της χώρας αλλά και των Βαλκανίων. Τόσο η διάνοιξη όσο η κατασκευή της σήραγγας αλλά και της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής αποτελούν τεχνικό επίτευγμα ολοκληρώνοντας προσπάθειες πολλών ετών. Η δοκιμαστική λειτουργία της γραμμής μεταξύ Τιθορέας και Λιανοκλαδίου πραγματοποιήθηκε επιτυχώς χθες παρουσία του υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη. Ωστόσο, από την 1η Φεβρουαρίου πρόκειται να τεθούν εκτός λειτουργίας οι σταθμοί Αμφίκλεια, Λιλαία και Μπράλος λόγω αναβάθμισης της γραμμής. Το τμήμα Τιθορέα - Λιανοκλάδι αναμένεται να δοθεί σε εμπορική χρήση έως τον Φεβρουάριο, αλλά μόνο για ντιλεζοκίνητα τρένα. Η ηλεκτροκίνηση θα παραδοθεί τους επόμενους δύο μήνες, ενώ το σύνολο του τμήματος έως τον Δομοκό δεν αναμένεται να παραδοθεί προς εμπορική εκμετάλλευση πριν από το καλοκαίρι του 2018, σηματοδοτώντας την ολοκλήρωση του άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη, με διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή.

Το τμήμα Τιθορέα - Λιανοκλάδι εντάσσεται το τμήμα Τιθορέα - Λιανοκλάδι - Δομοκός, μήκους 106 χλμ., στο οποίο ολοκληρώνεται σταδιακά η κατασκευή της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων (ΣΓΥΤ), η οποία θα είναι εξοπλισμένη με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, ΕΤCS-level1, τηλεπικοινωνίες και ηλεκτροκίνηση. Πρόκειται να αντικαταστήσει την υφιστάμενη μονή γραμμή, φτωχών γεωμετρικών χαρακτηριστικών, μήκους 122 χλμ.

Με την ολοκλήρωση του τμήματος Τιθορέα - Λιανοκλάδι - Δομοκός, το καλοκαίρι του 2018, παρέχεται η δυνατότητα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ να δρομολογεί ηλεκτροκίνητα τρένα από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη σε περίπου 3,5 ώρες. Εάν δεν ολοκληρωθεί, ωστόσο, το σύνολο της φωτοσήμανσης και της τηλεδιοίκησης, οι ίδιοι οι σιδηροδρομικοί εκτιμούν ότι το ταξίδι δεν θα μπορεί να διεξάγεται σε λιγότερο από τέσσερις ώρες.


Πηγή: kathimerini.gr

24

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text