Το 45% των Ελλήνων χρηστών του Internet αγοράζει ηλεκτρονικά
Αύξηση 25% μέσα σε πέντε χρόνια σημείωσε το ποσοστό των Ελλήνων που πραγματοποιούν αγορές μέσω του Διαδικτύου, γεγονός που ωθεί την τελευταία διετία ολοένα και περισσότερες παραδοσιακές επιχειρήσεις να προχωρούν στην ίδρυση ηλεκτρονικών καταστημάτων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, το ποσοστό των Ελλήνων, επί του συνόλου των χρηστών Internet, που ψωνίζει από το Διαδίκτυο ανήλθε το 2017 σε 45% έναντι 36% το 2012. Το ποσοστό και επί του συνόλου του πληθυσμού κάθε άλλο παρά αμελητέο είναι, δεδομένου ότι, σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, επτά στους δέκα Ελληνες χρησιμοποιούν το Internet. Το υψηλότερο ποσοστό πραγματοποίησης ηλεκτρονικών αγορών συναντάται στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου το 86% των χρηστών Internet πραγματοποίησε αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα εντός του 2017. Ακολουθεί η Σουηδία με 84%, η Δανία, η Γερμανία, το Λουξεμβούργο και η Ολλανδία με 82%. Οπως χαρακτηριστικά επισημαίνει και η Eurostat, το ηλεκτρονικό εμπόριο αποσπά μεγαλύτερα μερίδια στον ευρωπαϊκό Βορρά σε σύγκριση με τον ευρωπαϊκό Νότο. Τα χαμηλότερα ποσοστά εντοπίζονται στη Ρουμανία (23%), στη Βουλγαρία (27%) και στην Κύπρο (39%). Ο μέσος όρος σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ενωσης διαμορφώθηκε το 2017 σε 68% έναντι 57% το 2012.
Οι αγορές που κάνουν οι καταναλωτές από ηλεκτρονικά καταστήματα είναι κατά βάση μέσης αξίας και λίγοι είναι αυτοί που επιλέγουν να δώσουν πάνω από 1.000 ευρώ. Ειδικότερα, από τα στοιχεία της Eurostat προκύπτει ότι το μεγαλύτερο ποσοστό, 40%, κάνει αγορές από 100 έως 500 ευρώ. Το 21% κάνει αγορές από 50 έως 100 ευρώ, ενώ, από την άλλη, αγορές άνω των 1.000 ευρώ πραγματοποίησε το 9%.
Η συχνότητα των αγορών από το Διαδίκτυο για κάθε καταναλωτή παραμένει σε σχετικά χαμηλά επίπεδα ακόμη, ενώ σε μεγάλο βαθμό εξαρτάται από την ηλικία των καταναλωτών. Στον γενικό πληθυσμό και πάντα σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ενωσης, το 35% πραγματοποίησε αγορές από το Διαδίκτυο 1-2 φορές τους προηγούμενους 12 μήνες, ενώ 35% είναι επίσης το ποσοστό όσων έκαναν αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα από 3 έως 5 φορές μέσα στον χρόνο. Εξι έως δέκα φορές έκανε αγορές το 16%, ενώ πάνω από δέκα φορές το 14%. Σε ό,τι αφορά το προφίλ των καταναλωτών, είναι κυρίως 25 - 44 ετών, υψηλού εκπαιδευτικού επιπέδου και μισθωτοί ή αυτοαπασχολούμενοι.
Οι πέντε κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών που προτίμησαν κυρίως οι Ευρωπαίοι καταναλωτές να αγοράσουν από το Διαδίκτυο το 2017 ήταν ρούχα και αθλητικά είδη (64%), ταξίδια και κρατήσεις για μεταφορά και διαμονή (53%), έπιπλα (46%), εισιτήρια για θεάματα (39%), βιβλία - Τύπος (34%).
Πηγή: kathimerini.gr
24
- Συγκεντρωτικός πίνακας αποτελεσμάτων χρήσης 2023 - Προβλέψεων χρήσης 2024
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Κίνα: Αύξηση κατέγραψαν οι τιμές των περισσότερων κεφαλαιακών αγαθών στα τέλη Ιανουαρίου
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- Συγκεντρωτικός πίνακας αποτελεσμάτων χρήσης 2023 - Προβλέψεων χρήσης 2024
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Κίνα: Αύξηση κατέγραψαν οι τιμές των περισσότερων κεφαλαιακών αγαθών στα τέλη Ιανουαρίου
Σχόλια (0)
Σχολιάστε το άρθρο