Αρχική | Εταιρίες | Τέλος παιχνιδιού για την Toys «R» Us στις ΗΠΑ

Τέλος παιχνιδιού για την Toys «R» Us στις ΗΠΑ

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Τέλος παιχνιδιού για την Toys «R» Us στις ΗΠΑ

Η εμβληματική αμερικανική αλυσίδα καταστημάτων πώλησης παιχνιδιών Toys «R» Us ανακοίνωσε χθες ότι χρεοκοπεί. Τον περασμένο Σεπτέμβριο, η διοίκηση της επιχείρησης είχε καταθέσει αίτημα προστασίας από τους πιστωτές, ωστόσο οι πωλήσεις την περίοδο των γιορτών ήταν απογοητευτικές. Την Τετάρτη η εταιρεία αποφάσισε να κλείσει ή να πουλήσει τα εναπομείναντα καταστήματα. Είχε προηγηθεί ολοήμερη συνάντηση με αντιπροσώπους των πιστωτών της Toys «R» Us που έστειλαν το μήνυμα πως τους συμφέρει περισσότερο η εκκαθάριση της εταιρείας, παρά η παραμονή της εν ζωή με την ελπίδα πως θα καταφέρει να εξυπηρετήσει το χρέος της. Περισσότερες από 30.000 θέσεις εργασίας στις ΗΠΑ μένουν μετέωρες καθώς κλείνει η εταιρεία. Είχε ξεκινήσει το 1948 από ένα μικρό κατάστημα στην Ουάσιγκτον που πουλούσε είδη μπεμπέ και στο απόγειό της η αλυσίδα διέθετε περισσότερα από δύο χιλιάδες καταστήματα με μεγάλο εύρος προϊόντων. Ομως, η Toys «R» Us μπήκε στην εποχή των διαδικτυακών πωλήσεων με ένα απαρχαιωμένο μοντέλο πωλήσεων και δεν κατάφερε να ανταγωνιστεί την Amazon και τη Walmart. Παράλληλα, η Toys «R» Us επιβαρυνόταν και από χρέος 5 δισ. δολ., κληρονομιά της μοχλευμένης εξαγοράς της το 2005. Τότε είχαν εξαγοράσει την αλυσίδα οι επενδυτικές εταιρείες ιδιωτικού κεφαλαίου Bain Capital, Kohlberg Kravis Roberts και η εταιρεία επενδύσεων σε ακίνητα Vornado Realty Trust. Εξαιτίας του χρέους που της είχαν φορτώσει αυτές οι εταιρείες , η Toys «R» Us δεν επένδυσε επαρκώς στα γηρασμένα καταστήματά της ούτε στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Αδυνατώντας να ανταγωνιστεί άλλες εταιρείες λιανικών πωλήσεων παιχνιδιών άρχισε να χάνει μερίδιο αγοράς.

Ανταγωνιστές

Για πολλούς αναλυτές, η κατάρρευση της Toys «R» Us αποτελεί κλασικό παράδειγμα εταιρείας που βρέθηκε στο περιθώριο λόγω της παρουσίας των ιντερνετικών ανταγωνιστών της. Μια γιγάντια εταιρεία που θεωρούνταν κάποτε ανίκητη, που όμως έχασε το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα, καθώς οι καταναλωτές στρέφονταν όλο και περισσότερο στο Ιντερνετ, όπου τα καταστήματα προσφέρουν περισσότερες επιλογές, χαμηλότερες τιμές και την ευκολία να ψωνίζει κανείς μόνο με ένα κλικ. Η παγκόσμια βιομηχανία παιχνιδιών δίνει μάχη οπισθοφυλακών για το ενδιαφέρον των παιδιών που πλέον έχουν εμμονή με τα κινητά τηλέφωνα και τα τάμπλετ. Παγκοσμίως, οι πωλήσεις παιχνιδιών αυξάνονται, αλλά με πιο αργό ρυθμό απ’ ό,τι οι πωλήσεις ηλεκτρονικών και βιντεοπαιχνιδιών. Επιπλέον, οι διαδικτυακές πωλήσεις παιχνιδιών έχουν αυξηθεί στις ΗΠΑ κατά περισσότερο από 55%, στα 17 δισ. δολάρια. Τα έσοδα από την ηλεκτρονική πώληση παιχνιδιών είναι πλέον υψηλότερα σε ορισμένες χώρες της Ευρώπης απ’ ό,τι στα παραδοσιακά καταστήματα παιχνιδιών. Το 2016 το μερίδιο αγοράς της Toys «R» Us είχε υποχωρήσει στις ΗΠΑ στο 13,6%, ενώ της Walmart ήταν 29,4%, της Amazon 16,3% και της GameStop 13,9%.


Πηγή: kathimerini.gr

24

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text