Αρχική | Οικονομία | Ελληνική Οικονομία | Ισχυρή ζήτηση για ενοικίαση καταστημάτων στο κέντρο

Ισχυρή ζήτηση για ενοικίαση καταστημάτων στο κέντρο

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Ισχυρή ζήτηση για ενοικίαση καταστημάτων στο κέντρο

Του Νίκου Ρουσάνογλου


Αυξημένη ζήτηση για ενοικίαση εμπορικών καταστημάτων μικρότερης επιφάνειας στο κέντρο της Αθήνας καταγράφεται κατά τη διάρκεια του τελευταίου χρόνου στο λιανεμπόριο, καθώς η άνοδος του τουρισμού και η όλο και μεγαλύτερη απήχηση του ηλεκτρονικού εμπορίου αλλάζουν σημαντικά και τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων. Παράλληλα, όπως προκύπτει από την τελευταία έρευνα της εταιρείας παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών ακινήτων Arbitrage Real Estate, η ζήτηση που εκδηλώνεται αυτήν την περίοδο αφορά σχεδόν αποκλειστικά ακίνητα πρώτης προβολής, δηλαδή όσα βρίσκονται στα εμπορικότερα και προνομιακά σημεία της κάθε περιοχής. Στον αντίποδα, η εικόνα στις δευτερογενείς αγορές και σε λιγότερο εμπορικά σημεία παραμένει δύσκολη, χωρίς μάλιστα να προκύπτει επί του παρόντος περιθώριο αισιοδοξίας για μελλοντική ανάκαμψη.

Οπως σημειώνει η ανάλυση της Arbitrage, η αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών (ηλεκτρονικό εμπόριο), σε συνδυασμό με την προώθηση προϊόντων λιανικής με τη συνδρομή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, έχει ως αποτέλεσμα την υποχώρηση της ζήτησης για μεγάλους χώρους λιανικής πώλησης, αυξάνοντας όμως παράλληλα την ανάγκη των επιχειρήσεων που λειτουργούν σήμερα μόνο με φυσικά καταστήματα να στραφούν στο ηλεκτρονικό εμπόριο και συνεπώς να αναζητήσουν μικρότερους και πιο ευέλικτους χώρους εντός της πόλης, αλλά με αποθηκευτική δυνατότητα.

Αλλη μία τάση στην αγορά εμπορικών καταστημάτων αφορά τη στροφή προς το κέντρο της πόλης, απόρροια της αύξησης της τουριστικής κίνησης, όπως έχει καταγραφεί τα τελευταία χρόνια. Σύμφωνα με την Arbitrage Real Estate, «στο κέντρο της Αθήνας παρατηρήθηκε αυξημένο ενδιαφέρον για τοποθέτηση υφιστάμενων και νέων εμπορικών σημάτων ή επιχειρήσεων καφεστίασης σε μέρη με υψηλό τουριστικό ενδιαφέρον, όπως στον πεζόδρομο της Διονυσίου Αρεοπαγίτου, αμφίπλευρα ή πολύ κοντά σε κεντρικά ξενοδοχεία ή γύρω από την πλατεία Μοναστηρακίου».

Ειδικότερα, όπως τονίζει η εταιρεία, στην Αθήνα σημειώθηκε ανάκαμψη στη ζήτηση χώρων που βρίσκονται σε παραδοσιακούς δρόμους υψηλής προβολής, στους οποίους παρατηρούνται ποσοστά κενότητας κάτω από 5%, ιδιαίτερα στις κύριες εμπορικές οδούς της κεντρικής Αθήνας και των βορείων και νοτίων προαστίων. Η οδός Ερμού στο κέντρο της Αθήνας διατηρεί το προβάδισμα, με μέσες μηνιαίες τιμές ενοικίασης που φθάνουν τα 100 ευρώ/τ.μ. Παράλληλα, σε ορισμένα από τα καταστήματα της Ερμού, αλλά και σε σημεία υψηλής προβολής του Κολωνακίου και της Γλυφάδας, έχει επιστρέψει πλέον και ο περίφημος «αέρας», καθώς έχουν γίνει πράξεις μίσθωσης με καταβολή «άυλης εμπορικής αξίας», μια πρακτική που φαίνεται να κάνει την επάνοδό της λόγω της έλλειψης κατάλληλων διαθέσιμων ακινήτων σε δημοφιλή σημεία. Η συγκεκριμένη τάση αφορά κυρίως καταστήματα μεσαίου μεγέθους της τάξεως των 40 - 60 τ.μ., αλλά σταδιακά, λόγω και της ζήτησης, η σχετική τάση έχει αρχίσει να εμφανίζεται και σε μεγαλύτερες επιφάνειες της τάξεως των 100 τ.μ.

Παράλληλα, οι ταχέως μεταβαλλόμενες αγοραστικές συνήθειες έχουν επιφέρει αλλαγές και στη στρατηγική πολυεθνικών εταιρειών οι οποίες κατά κανόνα λειτουργούσαν σε μεγάλα καταστήματα, εκτός κέντρου πόλεων, και οι οποίες πλέον στρέφουν το ενδιαφέρον σε μικρότερους χώρους εντός της πόλης. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Leroy Merlin η οποία εγκαινίασε πρόσφατα το νέο της κατάστημα, συνολικής επιφάνειας 6.000 τ.μ. στο κέντρο της Αθήνας, ενώ και η σουηδική ΙΚΕΑ έχει ανακοινώσει ότι αλλάζει τη στρατηγική ανάπτυξη καταστημάτων εκτός πόλεων, καθώς αυξάνονται οι αγορές μέσω του ελληνικού ηλεκτρονικού καταστήματός της.

Πηγή: kathimerini.gr

26

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text