Αρχική | Οικονομία | Ελληνική Οικονομία | Βελτίωση οικονομικού κλίματος, καταναλωτικής εμπιστοσύνης

Βελτίωση οικονομικού κλίματος, καταναλωτικής εμπιστοσύνης

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Βελτίωση οικονομικού κλίματος, καταναλωτικής εμπιστοσύνης

Του Προκόπη Χατζηνικολάου

Σε ανοδική πορεία επανέρχεται ο Δείκτης Οικονομικού Κλίματος τον Ιούλιο διαπιστώνει το ΙΟΒΕ, μετά την πτώση που παρουσίασε τον προηγούμενο μήνα (σ.σ. τον Ιούνιο).

Συγκεκριμένα, ο Δείκτης διαμορφώθηκε στις 105,3 (από 102,5) μονάδες, επίδοση που είναι η υψηλότερη από τον Ιούλιο του 2014. Ωστόσο, το Ιδρυμα επισημαίνει ότι η έρευνα κατά ένα πολύ μεγάλο μέρος ολοκληρώθηκε πριν από τα πρόσφατα τραγικά γεγονότα στην Αττική και ενδεχόμενες επιδράσεις δεν έχουν ενσωματωθεί ως τάση στα στοιχεία του Ιουλίου.

Η γενικότερη δυναμική του δείκτη τους τελευταίους μήνες είναι συνεπής με τις μακροοικονομικές εξελίξεις και βραχυχρόνιους δείκτες σε διάφορους κλάδους, που οι τάσεις είναι ανοδικές, αναφέρει το ΙΟΒΕ. Παράλληλα, σημειώνει ότι η ολοκλήρωση του τρίτου προγράμματος προσαρμογής χωρίς εκπλήξεις και οι αποφάσεις για το μεταμνημονιακό πλαίσιο εποπτείας συμβάλλουν στη σταθεροποίηση του οικονομικού πλαισίου και επιτρέπουν τη βελτίωση των προσδοκιών σε τμήματα της οικονομίας. Ακόμη και αν δεν δημιουργείται ισχυρή αναπτυξιακή δυναμική, και η έξοδος στις διεθνείς αγορές φαίνεται πως γίνεται με πολλές επιφυλάξεις και περιορισμούς, οι αποφάσεις αφενός για μείωση της επιβάρυνσης από την εξυπηρέτηση του δημόσιου χρέους και αφετέρου η δέσμευση της οικονομικής πολιτικής εντός ενός αυστηρού δημοσιονομικού πλαισίου μειώνουν τους κινδύνους εκτροχιασμού της οικονομίας. Οι επιμέρους δείκτες διαμορφώνονται ως εξής:

• Στη βιομηχανία το ισοζύγιο των εκτιμήσεων για τις παραγγελίες και τη ζήτηση βελτιώνεται, με το ισοζύγιο στις εκτιμήσεις για τα αποθέματα και τις προβλέψεις για την παραγωγή τους προσεχείς μήνες να παραμένουν αμετάβλητα.

• Στις κατασκευές οι προβλέψεις για το πρόγραμμα εργασιών των επιχειρήσεων επιδεινώνονται, ενώ εκείνες για την απασχόληση κινούνται στα ίδια επίπεδα.

• Στο λιανικό εμπόριο οι θετικές εκτιμήσεις για τις τρέχουσες πωλήσεις διευρύνονται, όπως και οι προβλέψεις για τη βραχυπρόθεσμη εξέλιξή τους, με τον δείκτη του ύψους των αποθεμάτων να κλιμακώνεται ελαφρώς.

• Στις υπηρεσίες οι θετικές εκτιμήσεις για την τρέχουσα κατάσταση των επιχειρήσεων επιδεινώνονται ελαφρά, όπως και οι αντίστοιχες για την τρέχουσα ζήτηση, αλλά και οι προβλέψεις για τη βραχυπρόθεσμη εξέλιξή της.

• Στην καταναλωτική εμπιστοσύνη οι προβλέψεις για την οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών επιδεινώνονται οριακά, ενώ οι αντίστοιχες για την οικονομική κατάσταση της χώρας, οι προβλέψεις για την πορεία της ανεργίας, αλλά και η πρόθεση για αποταμίευση βελτιώνονται.

Στο μεταξύ, στα ίδια επίπεδα κινήθηκε με τον Ιούνιο ο δείκτης υπευθύνων προμηθειών στη μεταποίηση, ο δείκτης PMI που καταρτίζει η IHS Markit, (53,5 μονάδες). Ο Αλεξ Γκιλ, ο οποίος καταρτίζει την έρευνα του ελληνικού δείκτη, ανέφερε ότι: «Η ανάπτυξη του μεταποιητικού τομέα στην Ελλάδα παρέμεινε έντονη κατά τη διάρκεια του Ιουλίου, καθώς ο κύριος δείκτης κατέγραψε τιμή αμετάβλητη από τις 53,5 μονάδες του Ιουνίου. Οι ρυθμοί ανάπτυξης της παραγωγής και των νέων παραγγελιών εξασθένησαν αντικατοπτρίζοντας εν μέρει την ασθενέστερη αύξηση των νέων παραγγελιών εξαγωγών. Οπως προκύπτει από την ανάλυση των στοιχείων οι Ελληνες κατασκευαστές κατέγραψαν αύξηση της παραγωγής κατά τη διάρκεια του Ιουλίου, επεκτείνοντας με αυτόν τον τρόπο την περίοδο συνεχούς ανάπτυξης σε 14 μήνες. Ανεπιβεβαίωτα στοιχεία υπέδειξαν ότι η παραγωγή ενισχύθηκε από την έντονη άφιξη τουριστών.

Πηγή: kathimerini.gr

26

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text