Αρχική | Εταιρίες | Νέα πρόσωπα, νέες στρατηγικές στον κλάδο τροφίμων και ποτών

Νέα πρόσωπα, νέες στρατηγικές στον κλάδο τροφίμων και ποτών

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Νέα πρόσωπα, νέες στρατηγικές στον κλάδο τροφίμων και ποτών

Νέα πρόσωπα τοποθετούνται επικεφαλής των διεθνών ομίλων του κλάδου τροφίμων και ποτών, για να ανταποκριθούν στις καινούργιες καταναλωτικές συνήθειες και στον ανταγωνισμό από μικρότερες και πιο ευέλικτες εταιρείες.

Πρόσφατα ανακοινώθηκε η αποχώρηση στις αρχές Οκτωβρίου της Ιντρα Νούι από την PepsiCo. Στη θέση της τοποθετήθηκε ο Ραμόν Λαγουάρτα, μέχρι πρότινος πρόεδρος της εταιρείας, με εμπειρία στις αγορές της Ευρώπης και της Αφρικής. Στη Νestlé τοποθετήθηκε πέρυσι ως διευθύνων σύμβουλος ο Μαρκ Σνάιντερ. Από τις δέκα μεγαλύτερες εταιρείες τροφίμων σε όλο τον κόσμο, οι έξι έχουν προχωρήσει σε διοικητικές αλλαγές. Μεταξύ αυτών συγκαταλέγονται οι Nestlé, Mondelez, PepsiCo, Kellogg’s, Campbell και Hain Celestial.

Δυσκίνητοι όμιλοι

Στον κλάδο των τροφίμων και ποτών κυριαρχούν επιχειρηματικοί τιτάνες, οι οποίοι όμως είναι δυσκίνητοι. Μικρότερες και λιγότερο παραδοσιακές εταιρείες πωλούν ευκολότερα και γρηγορότερα τα είδη τους μέσω Διαδικτύου, έχοντας πιάσει τον σφυγμό των 20άρηδων και των 30άρηδων. Είναι παρούσες στα κοινωνικά δίκτυα, προωθούν τα προϊόντα τους σε αυτά και βρίσκονται σε συνεχή και ανοικτή επικοινωνία με τους καταναλωτές τους. Συν τοις άλλοις, οι παραδοσιακοί κολοσσοί στα τρόφιμα και ποτά δέχονται ισχυρότατες πιέσεις να γίνουν περισσότερο αποδοτικοί. Τα διοικητικά συμβούλια, λοιπόν, επιλέγουν σχετικά νέους ανθρώπους, οι οποίοι αφενός μπορούν να αντιληφθούν και να αναλύσουν τα νέα δεδομένα και αφετέρου να μπορούν να μειώνουν τα κόστη, σαν να ήταν επενδυτές ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων. «Χρειαζόμαστε νέο τρόπο σκέψης», παρατηρεί ο Ολιβερ Ράιτ, επικεφαλής του βραχίονα καταναλωτικών ειδών και υπηρεσιών για καταναλωτές στην Accenture Strategy. «Ακούω τους ανθρώπους να λένε για πρώτη φορά ότι θέλουν να προσλάβουν διευθυντή μάρκετινγκ με προϋπηρεσία στην ανάλυση δεδομένων».

Ο Μαρκ Σνάιντερ στη Nestlé, τη μεγαλύτερη εταιρεία τροφίμων διεθνώς, ανέλαβε τα ηνία της χωρίς να προέρχεται από τους κόλπους της. Είχε μακρά εμπειρία στον κλάδο της υγείας και είναι κατά δέκα χρόνια μικρότερος του προκατόχου του. Επιτάχυνε τις εξαγορές εταιρειών, αναδιοργάνωσε τμήματα του ομίλου και διέκοψε ζημιογόνες δραστηριότητες. Ο συνομήλικός του Σον Κόνελι στην Conagra Brands ανέλαβε το 2015, προχώρησε σε δραστικές περικοπές, λάνσαρε νέα προϊόντα που απευθύνονταν στις νεότερες γενιές και αποφάσισε να αγοράσει την ανταγωνίστρια Pinnacle Foods. Σύμφωνα με την εταιρεία πρόσληψης στελεχών Spencer Stuart, όσοι είναι 50 και κάτι θεωρούνται σχετικά νέοι. Ο μέσος όρος ηλικίας των διευθυνόντων συμβούλων στις επιχειρήσεις του δείκτη S&P 500 είναι 57,4 έτη.

Πολλοί είναι αυτοί που διερωτώνται τι θα συμβεί στην Pepsi με την τοποθέτηση του 54χρονου Ραμόν Λαγουάρτα, ο οποίος μιλάει τέσσερις γλώσσες. Λέγεται ότι θα πρέπει να αποδείξει αν συμφωνεί με την αυτονόμηση των βραχιόνων του ομίλου. Για παράδειγμα, μια λύση θα ήταν να διαχωρίσει τις δραστηριότητες εμφιάλωσης από τις άλλες ή να φτιάξει δύο και τρεις διαφορετικές Pespi. Ο Ραμόν Λαγουάρτα είχε προϋπηρεσία 22 ετών στην Pepsi.

Πηγή: kathimerini.gr

26

Έντυπη

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text