Αρχική | Εταιρίες | Εισηγμένες Εταιρίες | «Βελούδινο» διαζύγιο για Motor Oil και Μυτιληναίο

«Βελούδινο» διαζύγιο για Motor Oil και Μυτιληναίο

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font

Της Χρύσας Λιάγγου

Διαφορετικούς δρόμους στην αγορά του φυσικού αερίου παίρνουν η Motor Oil και η «Μυτιληναίος». Το μερίδιο της Motor Oil στην κοινή εταιρεία M+M, που συστάθηκε το 2010 και άνοιξε την αγορά του φυσικού αερίου στην προμήθεια LNG σπάζοντας πρώτη φορά το μονοπώλιο της ΔΕΠΑ, θα εξαγοραστεί από τη «Μυτιληναίος». Το «βελούδινο» διαζύγιο των δύο εταιρειών αποκάλυψε χθες ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Motor Oil κ. Πέτρος Τζαννετάκης σε συνέντευξη Τύπου της εταιρείας NRG, που ενέταξε προσφάτως στο χαρτοφυλάκιό της η Motor Oil εξαγοράζοντας το 90%, εγκαινιάζοντας έτσι την είσοδό της στη λιανική αγορά ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου. Ο κ. Τζαννετάκης δεν αναφέρθηκε σε λεπτομέρειες για το «σπάσιμο» της συνεργασίας με τη «Μυτιληναίος» στο φυσικό αέριο. Περιορίστηκε να δηλώσει ότι η Μotor Oil έχει διασφαλίσει άδεια προμήθειας φυσικού αερίου από το 2017 και θα κινηθεί αυτόνομα, ενώ διευκρίνισε ότι η συνεργασία με τη «Μυτιληναίος» στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, μέσω της κοινής εταιρείας Korinthos Power (65% Μυτιληναίος και 35% Μotor Oil) θα συνεχισθεί. Αιτία του «βελούδινου» διαζυγίου των δύο ενεργειακών ομίλων φέρεται να είναι η ΔΕΠΑ και οι αποκλίνουσες στρατηγικές στην αγορά φυσικού αερίου. Η «Μυτιληναίος» δεν έχει κρύψει το ενδιαφέρον της για το εμπορικό κομμάτι της ΔΕΠΑ που θα βγει σε διεθνή διαγωνισμό, ενώ ο κ. Τζαννετάκης όταν ρωτήθηκε χθες σχετικά τόνισε ότι η Μotor Oil παρακολουθεί τις εξελίξεις και όταν ωριμάσει το ζήτημα της αποκρατικοποίησης θα αποφασίσει της κινήσεις της.

Οι εκτιμήσεις που θέλουν τους δύο ομίλους να χωρίζουν για τα «μάτια» της ΔΕΠΑ συνδέουν την εξέλιξη αυτή με το γεγονός ότι δεν θα αντιμετώπιζαν, λόγω μεγέθους και κοινής με τη ΔΕΠΑ δραστηριότητας, προβλήματα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού σε περίπτωση που τη διεκδικούσαν από κοινού. Ούτως ή άλλως όμως από τη στιγμή που η Motor Oil απέκτησε άδεια προμήθειας φυσικού αερίου, οι δύο όμιλοι έγιναν ντε φάκτο ανταγωνιστές στη λιανική αγορά φυσικού αερίου, ενώ η είσοδός της και στη λιανική αγορά ηλεκτρισμού στη συνέχεια μέσω της εξαγοράς του 90% της NRG διεύρυνε το μεταξύ τους πεδίο ανταγωνισμού. Σε κάθε περίπτωση το περιβάλλον στην αγορά ενέργειας έχει αλλάξει ριζικά από το 2010 που η Μotor Oil και η «Μυτιληναίος» προχώρησαν στην από κοινού είσοδο στη χονδρική αγορά του φυσικού αερίου. Η «Μυτιληναίος» εξάλλου, ως μεγάλος παραγωγός ηλεκτρισμού, έχει θέσει ως στρατηγική προτεραιότητα τη χονδρική αγορά φυσικού αερίου και έχει ήδη αυτόνομη συνεργασία με την Gazprom και το Κατάρ με στόχο τη διασφάλιση χαμηλού κόστους καυσίμου. Σε κάθε περίπτωση, το σπάσιμο της συνεργασίας των δύο ενεργειακών ομίλων δείχνει και τη δυναμική των αναταράξεων στις αγορές ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου που βρίσκονται σε πλήρη αναδιάρθρωση.

Η είσοδος της Motor Oil στη λιανική αγορά ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου εκτιμάται ότι θα επισπεύσει τις υποβόσκουσες επιχειρηματικές αναταράξεις αφού πρόκειται για έναν πλήρη καθετοποιημένο όμιλο με ισχυρά κεφάλαια.

Η εταιρεία του ομίλου Βαρδινογιάννη, από την πώληση πετρελαιοειδών στη ναυτιλία, τις μεταφορές και τη βιομηχανία, είναι έτοιμη να μπει και στα σπίτια διαθέτοντας στα νοικοκυριά ρεύμα και φυσικό αέριο. Το αμέσως επόμενο διάστημα μέσω του δικτύου των 1.400 πρατηρίων των θυγατρικών της, Coral, Avin και Cylon, η Motor Oil θα αρχίσει να διαθέτει στην αγορά συνδυαστικά πακέτα ρεύματος και φυσικού αερίου της εταιρείας NRG. Tα νέα προγράμματα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας που μπορούν να συνδυαστούν με προμήθεια φυσικού αερίου, παρουσίασε χθες σε συνέντευξη Τύπου η NRG παρουσία του αναπληρωτή διευθύνοντος συμβούλου της Motor Oil κ. Πέτρου Τζαννετάκη.

Πηγή:Καθημερινή

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text