Αρχική | Εταιρίες | Κρίσιμες αποφάσεις για Media Markt μετά τις πολλές ζημιογόνες χρήσεις

Κρίσιμες αποφάσεις για Media Markt μετά τις πολλές ζημιογόνες χρήσεις

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Κρίσιμες αποφάσεις για Media Markt μετά τις πολλές ζημιογόνες χρήσεις

Της Δήμητρας Μανιφάβα

 

Τη στρατηγική της για την ελληνική αγορά φέρεται να επανεξετάζει η Media Markt, με τα σενάρια της γερμανικής αλυσίδας ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών να περιλαμβάνουν ακόμη και την εκχώρηση σημαντικού μέρους των δραστηριοτήτων της σε έτερη λιανεμπορική αλυσίδα του κλάδου. Οι συνεχείς ζημιογόνες χρήσεις σχεδόν καθ’ όλη τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας και η «καθήλωση» των μεριδίων της στο επίπεδο του 12%, που την κρατούν στη δεύτερη θέση της αγοράς, προκαλούν προβληματισμό στη διοίκηση της CECONOMY, εκεί όπου υπάγονται πλέον οι δραστηριότητες στον κλάδο των συσκευών της πρώην Metro Group.

Αυτό, πάντως, που σημειώνει με έμφαση υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας που μίλησε στην «Κ» είναι ότι σε καμία περίπτωση δεν εξετάζεται «λουκέτο» στα καταστήματα της Media Markt, καθώς η CECONOMY, ο μητρικός όμιλος, δεν έχει αποχωρήσει ποτέ πλήρως από μία αγορά. Πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η αγορά της Ρωσίας, όπου τον περασμένο Ιούνιο η CECONOMY προχώρησε στην πώληση της Media Markt στην τοπική αλυσίδα «M.Video», αποκτώντας ταυτόχρονα συμμετοχή 15% στο μετοχικό κεφάλαιο αυτής. Γεγονός ιδιαιτέρως σημαντικό, εάν λάβει κάποιος υπόψη ότι στην εταιρεία στην Ελλάδα απασχολούνται σήμερα περί τα 860 άτομα.

Το ζήτημα, βεβαίως, είναι εάν υπάρχει ενδιαφερόμενος αγοραστής σε μια αγορά, όπως αυτή των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, που υπέστη ισχυρό πλήγμα τα χρόνια της κρίσης. Σημειώνεται ότι μόνο την περίοδο 2007-2015 η εν λόγω αγορά υποχώρησε κατά 47%, ενώ και το 2017 κατέγραψε μείωση των πωλήσεων 1,9%.

Τα σενάρια θέλουν τη Media Markt να έχει έρθει σε επαφές με δύο τουλάχιστον ομίλους του κλάδου (τον όμιλο Γερμανού και το Πλαίσιο), κάτι, όμως που επισήμως δεν επιβεβαιώνεται. «Συζητήσεις έχουν γίνει και στο παρελθόν με διαφόρους και γίνονται και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Αλλες φορές μιλούν σε επίπεδο ευρωπαϊκό, άλλες φορές μιλούν για συγκεκριμένες χώρες», αναφέρει στην «Κ» η ίδια πηγή, χωρίς να επιβεβαιώσει, αλλά ούτε και να διαψεύσει ότι οι συζητήσεις στην παρούσα φάση αφορούν και την Ελλάδα. Επισημαίνει δε με νόημα ότι η CECONOMY ως εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης εταιρεία κάνει ιδιαιτέρως προσεκτικές κινήσεις και εστιάζει το ενδιαφέρον της στις μεγάλες αγορές, όπως είναι για παράδειγμα η Ρουμανία, χώρα που παρουσιάζει και υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης.

Ενδεικτικό του προβληματισμού που επικρατεί στη Media Markt στην Ελλάδα είναι ότι φέτος η εταιρεία δεν προχώρησε στην ίδρυση νέων καταστημάτων, σε αντίθεση με τη συνεχή διεύρυνση του δικτύου που κάνει ο ηγέτης της εν λόγω αγοράς και βασικός της ανταγωνιστής, η «Κωτσόβολος». Επιπλέον, δεν προχώρησε ούτε στη συνεργασία με αλυσίδες σούπερ μάρκετ για την ίδρυση καταστημάτων εντός αυτών (shops in shop). Η οικονομική χρήση από 1η Οκτωβρίου 2016 έως 30 Σεπτεμβρίου 2017 έκλεισε για τη Media Markt με κύκλο εργασιών 187,33 εκατ. ευρώ, ενώ ήταν κερδοφόρος με 2,86 εκατ. ευρώ καθαρά κέρδη. Ωστόσο, σχεδόν όλα τα προηγούμενα χρόνια οι χρήσεις ήταν ζημιογόνες. Υπενθυμίζεται ότι η Media Markt, η οποία εισήλθε στην ελληνική αγορά το 2005, δραστηριοποιούνταν έως το 2011 και με το σήμα Saturn, προχώρησε όμως στη διακοπή λειτουργίας των σημείων πώλησης υπό αυτό το σήμα.

Πηγή:Καθημερινή

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text