Αρχική | Εταιρίες | Εισηγμένες Εταιρίες | Επαφές ΚΡΙ ΚΡΙ με την Katherine Smith

Επαφές ΚΡΙ ΚΡΙ με την Katherine Smith

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Επαφές ΚΡΙ ΚΡΙ με την Katherine Smith

Της Αλεξάνδρας Γκίτση

Δυο συναντήσεις με την πρέσβειρα του Ηνωμένου Βασιλείου στην Ελλάδα κα Katherine Lucy Smith, είχε η διοίκηση της ΚΡΙ ΚΡΙ το τελευταίο διάστημα, όπως αποκάλυψε την περασμένη Παρασκευή ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ελληνικής γαλακτοβιομηχανίας κ. Παναγιώτης Τσινάβος, κατά τη διάρκεια παρουσίασης της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών. Αντικείμενο των επαφών, το επικείμενο Brexit και οι ενδεχόμενες επιπτώσεις που θα έχει στις εταιρείες που έχουν εμπορικές συναλλαγές με το Ηνωμένο Βασίλειο.

Ο κ. Τσινάβος εμφανίστηκε αισιόδοξος, μετά και τις διαβεβαιώσεις της πρέσβειρας, ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα στην τροφοδοσία της αγοράς, ενώ όπως είπε "δεν τίθεται θέμα επιβολής δασμών στα τρόφιμα." Αναφορικά με τη συναλλαγματική ισοτιμία, όπως ανέφεραν στελέχη της, είναι "κλειδωμένη" αν και η συντριπτική πλειοψηφία των συναλλαγών της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας πραγματοποιείται σε ευρώ.

Το Ηνωμένο Βασίλειο, αποτελεί τον Νο1 εξαγωγικό προορισμό για την ΚΡΙ ΚΡΙ, τα προϊόντα γιαούρτης της οποίας είτε ως private label είτε με την επωνυμία της ελληνικής γαλακτοβιομηχανίας βρίσκονται τοποθετημένα στις μεγαλύτερες αλυσίδες της χώρας. Το Ηνωμένο Βασίλειο αντιπροσωπεύει περίπου το 40% των εξαγωγών, ενώ η Ιταλία παρουσιάζει τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης για τις εξαγωγές της ΚΡΙ ΚΡΙ. Άλλες αγορές στις οποίες ποντάρει εξαγωγικά η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία, είναι οι Κάτω Χώρες, το Βέλγιο και η Γερμανία. Σήμερα οι εξαγωγές της ΚΡΙ ΚΡΙ αντιπροσωπεύουν το 39% του συνολικού της τζίρου από 5% που ήταν το 2003, όταν η εταιρεία έμπαινε στο Χρηματιστήριο.

Το ελληνικό γιαούρτι και το Greek style yogurt, "τζιράρει" στη Μεγάλη Βρετανία 324 εκατ. στερλίνες, καταγράφοντας αύξηση πωλήσεων 7%. Η δεύτερη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αγορά για το ελληνικό γιαούρτι είναι η γειτονική Ιταλία. Οι πωλήσεις αγγίζουν τα 173 εκατ. ευρώ καταγράφοντας όμως απώλειες 4%. Στα 153 εκατ. ευρώ και με ανάπτυξη 21% "τρέχει" το ελληνικό γιαούρτι και το Greek style yogurt στη Γερμανία, ενώ με αύξηση πωλήσεων 30% και τζίρο περί τα 65 εκατ. ευρώ αποτιμάται η συγκεκριμένη κατηγορία στην Ολλανδία.

Συνολικά το ελληνικό γιαούρτι και το Greek style yogurt στην Ευρώπη αγγίζει το 1 δις. ευρώ, τζίρο τον οποίο "ελέγχουν" κυρίως οι ξένες γαλακτοβιομηχανίες, με τις ελληνικές να ελέγχουν ακόμη μικρό κομμάτι της πίτας.

Εκτός από την αγορά γιαούρτης, η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία "επιστρέφει” πιο δυνατά και στην αγορά του παγωτού, απ' όπου ξεκίνησε. Όπως είπε ο κ. Τσινάβος "στο παγωτό υπάρχει ίσως μεγαλύτερη ευκαιρία ακόμη και απ’ αυτή που υπάρχει στο ελληνικό γιαούρτι”.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η εταιρεία του πραγματοποίησε πωλήσεις 2 εκατ. ευρώ παγωτού ιδιωτικής ετικέτας μέσω της Aldi, ενώ υποστήριξε ότι υπάρχουν σημαντικές προοπτικές στην ευρωπαϊκή αγορά παγωτού ιδιωτικής ετικέτας –σ.σ. η αξία της αγγίζει τα 2 δισ. ευρώ- και αυτό γιατί το συγκεκριμένο προϊόν είναι μακράς διάρκειας, έχει "ζωή” δύο έτη, οπότε μπορεί να γίνουν εξαγωγές σε μακρινούς προορισμούς και σε χώρες όπως η Κίνα.

Την ίδια στιγμή οι βασικοί μέτοχοι της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας, δηλαδή η οικογένεια Τσινάβου που ελέγχει το 74%, εμφανίζονται ανοικτοί να προχωρήσουν σε νέα placement, μέσα στους επόμενους μήνες. Ο κ. Τσινάβος, απαντώντας σε ερώτηση του Capital.gr δεν απέκλεισε ακόμη και την είσοδο στρατηγικού επενδυτή στην εταιρεία, υπό την προϋπόθεση, αφ ενός ότι η οικογένεια θα διατηρήσει το management και υψηλό ποσοστό σε αυτή και αφ ετέρου ότι ο στρατηγικός θα "κουμπώνει" με τις ανάγκες της επιχείρησης. Δηλαδή εταιρεία ή επενδυτής ο οποίος π.χ. θα της ανοίξει τον δρόμο σε νέα δίκτυα.

Αναφορικά με τα σχέδια της για το 2019 προγραμματίζει επενδύσεις 10 εκατ. ευρώ, οι οποίες αφορούν την ενίσχυση της παραγωγικής της βάσης, τη δημιουργία μονάδας βιοαερίου αλλά και μονάδας επεξεργασίας υγρών λυμάτων. Παράλληλα, η εταιρεία θα δημιουργήσει θεματικό πάρκο που θα διατίθεται μόνον για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Η νέα πρωτοβουλία θα είναι αφιερωμένη στην γαλακτοπαραγωγή και θα συνδυαστεί με άλλες δράσεις της Κρι Κρι (όπως η συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο).
Η διοίκηση της εταιρείας αναφέρθηκε αναλυτικά και στα αποτελέσματα του εννεαμήνου. Οι πωλήσεις της ενισχύθηκαν κατά 19% ανερχόμενες στα 78,1 εκατ. ευρώ, τα κέρδη EBITDA αυξήθηκαν κατά 35% στα 17,2 εκατ. ευρώ ενώ τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 39% ανερχόμενα στα 14,9 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με την πρόβλεψη της διοίκησης το 2018 ο κύκλος εργασιών για το σύνολο του έτους θα αγγίξει τα 90 εκατ. ευρώ και τα κέρδη θα σημειώσουν διψήφιο ποσοστό ανάπτυξη. Αντίστοιχη πορεία εκτιμά ότι θα διαγράψουν τα μεγέθη της και το 2019.

Πηγή:www.capital.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text