Αρχική | Οικονομία | Διεθνής Οικονομία | Σε Κίνα, ηλεκτροκίνηση το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας

Σε Κίνα, ηλεκτροκίνηση το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Σε Κίνα, ηλεκτροκίνηση το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας

Οι επικεφαλής των ισχυρότερων αυτοκινητοβιομηχανιών του κόσμου συμφωνούν πως το μέλλον κρύβεται στην ηλεκτροκίνηση και την Κίνα. Γι’ αυτό και περισσότεροι παίκτες εισέρχονται στον κλάδο για να αποσπάσουν ένα κομμάτι από τη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων του κόσμου που δεν είναι άλλη από την κινεζική. Νεοφυείς εταιρείες και νέες επιχειρήσεις μοιάζουν να έχουν το πάνω χέρι στην προώθηση και καθιέρωση της ηλεκτροκίνησης, σύμφωνα με δημοσίευμα της Deutsche Welle. Καταφέρνουν δε να παραγκωνίσουν τους δυσκίνητους βιομηχανικούς κολοσσούς που δυσκολεύονται να ακολουθήσουν τις ραγδαίες εξελίξεις.

Στην Ευρώπη, το ενδιαφέρον για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα είναι ήδη έντονο. Ο καθηγητής Οικονομικών, ειδικός σε ζητήματα αυτοκίνησης από το Πανεπιστήμιο Ντούισμπουργκ - Εσσεν, Φέρντιναντ Ντουντενχέφερ εκτιμά ότι «το 2019 η Tesla θα ηγηθεί στην αγορά ηλεκτροκίνητων στη Γερμανία. Την άνοιξη θα κυκλοφορήσει στην ευρωπαϊκή αγορά το πολυαναμενόμενο Model 3, το πρώτο πιο προσιτό αυτοκίνητο της αμερικανικής εταιρείας και η Tesla θα βρεθεί στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος».

Μία από τις νεοφυείς εταιρείες που θα πρέπει να προσέξουν οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίας είναι η κινεζική Byton, δημιούργημα πρώην μάνατζερ της BMW. Μέχρι στιγμής υπάρχουν μόνο δοκιμαστικά πρωτότυπα. Τέλος του έτους, ωστόσο, θα ξεκινήσει η μαζική παραγωγή του στη Νανζίνγκ, κατ’ αρχήν μόνο για την κινεζική αγορά. Στην έκθεση CES στο Λας Βέγκας που ξεκίνησε προχθές η Byton παρουσιάζει για πρώτη φορά το εσωτερικό του ηλεκτρικού SUV ονόματι M-Byte. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Byton Κάρστεν Μπράιτφελντ «το επιχειρησιακό μοντέλο του μέλλοντος δεν είναι μόνο η κατασκευή και πώληση οχημάτων, αλλά και η πώληση ψηφιακών υπηρεσιών στους πελάτες». Κατά την άποψή του μια startup επιχείρηση μπορεί ευκολότερα να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της ηλεκτροκίνησης απ’ ό,τι καθιερωμένοι βιομηχανικοί κολοσσοί με 150.000 ή 200.000 εργαζομένους».

Ο λόγος προφανώς για αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen, της οποίας ο επικεφαλής Χέρμπερτ Ντις δηλώνει ότι «το μέλλον της VW θα κριθεί στην κινεζική αγορά». Στόχος του Πεκίνου είναι να κυκλοφορούν στους κινεζικούς δρόμους μέχρι το 2020 περίπου 5 εκατ. ηλεκτροκίνητα οχήματα. Για να προωθήσει την ηλεκτροκίνηση, η κυβέρνηση επιδοτεί τις πωλήσεις και ταυτόχρονα απειλεί με πρόστιμα όσες αυτοκινητοβιομηχανίας δεν πωλούν αρκετά ηλεκτρικά ή υβριδικά αυτοκίνητα.

Μεγάλο κομμάτι από την κινεζική πίτα διεκδικεί η VW, η οποία ανακοίνωσε ότι στο εξής θα δαπανά ένα στα τρία ευρώ για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Τα επόμενα πέντε χρόνια ο γερμανικός κολοσσός προτίθεται να επενδύσει 44 δισ. ευρώ στην ηλεκτροκίνηση, την αυτόνομη οδήγηση και τις ψηφιακές τεχνολογίες. Στόχος είναι τα ηλεκτρικά να φθάσουν μέχρι το 2025 το 20% της συνολικής παραγωγής στη Δυτική Ευρώπη. «Θα έχουμε πιο προσιτές τιμές από την Tesla και θα διασφαλίσουμε τις θετικές οικονομίες κλίμακας», δήλωσε ο επικεφαλής της VW στο Automotive News. Κατά την εκτίμησή του «σε 20 χρόνια από σήμερα η εταιρεία με τη μεγαλύτερη χρηματιστηριακή αξία δεν θα δραστηριοποιείται στο Διαδίκτυο ή στις τηλεπικοινωνίες, αλλά θα σχετίζεται με το αυτοκίνητο». Ακόμα και σε αυτή την περίπτωση τίθεται εύλογα το ερώτημα ποιος από όλους τους κατασκευαστές οχημάτων θα βρίσκεται στην κορυφή το 2039.

Πηγή:www.kathimerini.gr

Έντυπη

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text