Αρχική | Εταιρίες | Εισηγμένες Εταιρίες | Γιατί η ΕΛΙΝΟΙΛ μπαίνει σε ρεύμα και φυσικό αέριο

Γιατί η ΕΛΙΝΟΙΛ μπαίνει σε ρεύμα και φυσικό αέριο

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Γιατί η ΕΛΙΝΟΙΛ μπαίνει σε ρεύμα και φυσικό αέριο

Του Κώστα Δεληγιάννη

H ΕΛΙΝΟΙΛ ΕΛΙΝ αποτελεί τον νέο ισχυρό «παίκτη» που έρχεται να προστεθεί στην εγχώρια προμήθεια ρεύματος και φυσικού αερίου, διευρύνοντας ακόμη περισσότερο τον αριθμό των παρόχων που δίνουν το «παρών» στις δύο απελευθερωμένες αγορές και διεκδικούν μερίδιό τους.

Η «είσοδος» της ΕΛΙΝΟΙΛ στην ηλεκτρική ενέργεια και το φυσικό αέριο πιστοποιεί από τη μια μεριά ότι, όσο το ποσοστό της ΔΕΗ ΔΕΗ στο ρεύμα παραμένει σε υψηλά επίπεδα και όσο αυξάνεται η διείσδυση του φυσικού αερίου, οι δύο αγορές συνεχίζουν να κρύβουν αναξιοποίητες ευκαιρίες για εγχώριες εταιρείες, ακόμη κι αν αυτές μόλις που ξεκινούν τη δραστηριοποίησή τους. Από την άλλη πλευρά, για μια εταιρεία προμήθειας πετρελαιοειδών όπως η ΕΛΙΝΟΙΛ, δείχνει την τάση προσαρμογής στην εν εξελίξει ενεργειακή μετάβαση, η οποία χαρακτηρίζεται από τη φθίνουσα πορεία των παραδοσιακών υγρών καυσίμων, που δίνουν τη θέση τους σε νέα προϊόντα ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, σε όλες τις μορφές και χρήσεις.

Η εταιρεία θα κάνει «ποδαρικό» στο ρεύμα και το φυσικό αέριο την 1η Απριλίου, ενώ, όπως ανέφερε σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου ο κ. Γιάννης Αληγιζάκης, διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΙΝΟΙΛ, η δραστηριοποίησή της θα γίνει με τα εμπορικά ονόματα «Electricon ELIN» και «Aerion ELIN». Δραστηριοποίηση η οποία θα συμπληρώσει το φάσμα των ενεργειακών προϊόντων που προσφέρει ήδη η εταιρεία (δηλαδή υγρά και στερεά καύσιμα, καθώς και βιοκαύσιμα), με συνέπεια να εξελιχθεί σε ενεργειακό όμιλο.

Η επέκταση της ΕΛΙΝΟΙΛ θα πραγματοποιηθεί μέσω της στρατηγικής της συνεργασίας που είχε ανακοινωθεί τον Αύγουστο με την ΗΡΩΝ, στην οποία συμμετέχει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. ΓΕΚΤΕΡΝΑ+0,81% Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΛΙΝΟΙΛ σε πρώτη φάση θα προσφέρει συμβόλαια ρεύματος και φυσικού αερίου με βάση τα «πακέτα» της ΗΡΩΝ, με ποιοτικές και όχι τιμολογιακές διαφοροποιήσεις, ενώ στην πορεία θα διαμορφώσει τη δική της τιμολογιακή πολιτική.

Από την αρχή, πάντως, η εταιρεία προσδοκά να αξιοποιήσει τον πολύ μεγάλο αριθμό βιομηχανιών, βιοτεχνιών και μεταφορικών εταιρειών που είναι πελάτες της, σε μια αγορά όπου κατέχει το 20%, καθώς το εκτεταμένο δίκτυο λιανικής 620 πρατηρίων που διαθέτει εξυπηρετεί ήδη χιλιάδες καταναλωτές. Σημαντικό ατού της εταιρείας είναι επίσης ο πολύ μεγάλος αριθμός πελατών λιανικής θέρμανσης, που ξεπερνά τους 20.000, τους οποίους η ΕΛΙΝΟΙΛ εξυπηρετεί απευθείας, και όχι μέσω τρίτων.

Μια εμπορική πολιτική που την έχει βοηθήσει να χτίσει σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες της, κάτι εξαιρετικά σημαντικό ειδικά στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας. «Γνωρίζουμε από έρευνες ότι 7 στους 10 πελάτες παραμένουν στη ΔΕΗ, παρόλο που τους προσφέρονται πολύ ευνοϊκότεροι οικονομικοί όροι, διότι διστάζουν να αλλάξουν πάροχο. Έχουμε λοιπόν ένα πολύ ισχυρό όπλο έναντι των ανταγωνιστών μας», σημείωσε ο κ. Αληγιζάκης.

Την ίδια στιγμή, την επόμενη εβδομάδα θα ξεκινήσει τη λειτουργία της η πρώτη εγκατάσταση συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) της εταιρείας στη Θεσσαλία, με στόχο τον ανεφοδιασμό συμβατών αυτοκινήτων, αλλά και την ανάπτυξη πωλήσεων σε θέρμανση και βιομηχανία, δεδομένου ότι το δίκτυο φυσικού αερίου της περιοχής είναι μεγάλο και διευρύνεται.

Παράλληλα, η ΕΛΙΝΟΙΛ στοχεύει στην ανάπτυξη των εγχώριων πωλήσεών της σε υγρά καύσιμα, ενισχύοντας καταρχήν τους ελέγχους των προϊόντων της μέσα από το πρόγραμμα «Δέσμευση Ποιότητας». Στο πλαίσιο του προγράμματος, η Bureau Veritas θα πραγματοποιεί κρυφούς ποιοτικούς και ποσοτικούς ελέγχους σε όλο το δίκτυο, ενώ η Lloyd’s Register θα λειτουργεί ως ανεξάρτητος φορέας πιστοποίησης, ο οποίος θα ελέγχει σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους την αξιοπιστία της διαδικασίας. Για την ενίσχυση των πωλήσεων δεύτερος «πυλώνας» θα είναι τα καύσιμα Crystal, τα οποία εξασφαλίζουν αυξημένη οικονομία και βελτιωμένες επιδόσεις.

Απώλειες στην αγορά υγρών καυσίμων

Σύμφωνα με τον κ. Αληγιζάκη, με αρνητικά πρόσημα κινείται η αγορά καυσίμων από τον Σεπτέμβριο, υποχωρώντας σταθερά με ρυθμούς από -4% έως -9%. Επίσης, με παρόμοιες τάσεις ξεκίνησε και η φετινή χρονιά, καθώς ο Ιανουάριος «έτρεξε» με απώλειες 10% στις βενζίνες και 8% στο ντίζελ κίνησης. Όπως σημείωσε, αιτίες είναι η αβεβαιότητα που επικρατεί λόγω της πολιτικής ρευστότητας, η έλλειψη ρευστότητας καθώς το κράτος δεν επιστρέφει χρήματα και λείπουν 2 δισ. ευρώ από την αγορά, αλλά και το περιορισμένο διαθέσιμο εισόδημα του Έλληνα καταναλωτή. Ως συνέπεια το 2018 έκλεισε με αρνητικό πρόσημο, της τάξης του -3%, με συνέπεια τα τελευταία 10 χρόνια ο κλάδος να έχει συρρικνωθεί κατά 43%. Κάτι που δείχνει πως η αγορά δεν έχει ακόμη «πιάσει πάτο».

Πηγή:www.naftemporiki.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text