Αρχική | Οικονομία | Ελληνική Οικονομία | Αύξηση τζίρου κατά 1,5% αναμένουν τα σούπερ μάρκετ φέτος

Αύξηση τζίρου κατά 1,5% αναμένουν τα σούπερ μάρκετ φέτος

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Αύξηση τζίρου κατά 1,5% αναμένουν τα σούπερ μάρκετ φέτος

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

Συγκρατημένη αύξηση στον τζίρο των σούπερ μάρκετ με καθοριστικούς παράγοντες τις εκλογές και την αναιμική ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας αναμένουν για το τρέχον έτος οι αναλυτές της αγοράς. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI, τις οποίες παρουσίασε χθες ο κ. Παναγιώτης Μπορέτος, εμπορικός διευθυντής και αναπληρωτής γενικός διευθυντής της IRI Hellas, οι πωλήσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων εκτιμάται ότι θα ενισχυθούν το 2019 κατά 1,5% σε σύγκριση με το 2018. Αυτό συνιστά επιστροφή του τζίρου στα επίπεδα του 2015 και σε απόλυτους αριθμούς μεταφράζεται σε επιπλέον 80 εκατ. ευρώ πωλήσεις σε σχέση με το 2018. Στο παραπάνω σενάριο έχει ληφθεί υπόψη ότι εθνικές εκλογές θα πραγματοποιηθούν μία φορά και η προεκλογική περίοδος θα είναι σχετικά σύντομη.

Σε περίπτωση, ωστόσο, που οδηγηθεί η χώρα σε περισσότερες εκλογικές αναμετρήσεις η αρνητική επίδραση θα είναι της τάξης του 0,46%. Εάν δηλαδή γίνουν δύο φορές εκλογές οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ θα μειωθούν κατά περίπου 1%, ενώ σε περίπτωση μεγαλύτερης πολιτικής αστάθειας, ο εν λόγω συντελεστής θα έχει πολλαπλό αρνητικό αποτέλεσμα. Επιπλέον, στην εκτίμηση περί αύξησης του τζίρου των σούπερ μάρκετ έχει ληφθεί υπόψη ότι η αύξηση του ΑΕΠ θα είναι της τάξης του 1,19%, η ανεργία θα διαμορφωθεί σε 18,5%, ο πληθωρισμός θα είναι 0,42% και ο κύκλος εργασιών του λιανεμπορίου θα αυξηθεί κατά 1,78%.

Από τα παραπάνω γίνεται αν μη τι άλλο σαφές ότι ακόμη και αν το 2019 δεν ήταν μία εκλογική χρονιά, η ενίσχυση του τζίρου των σούπερ μάρκετ κάθε άλλο παρά εντυπωσιακή αναμένεται, δεδομένης της βραδείας ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας. Ο κ. Μπορέτος, παρουσιάζοντας τα στοιχεία αυτά στην τακτική ετήσια γενική συνέλευση του ECR Hellas (σύνδεσμος προμηθευτών και λιανεμπόρων), εκτίμησε ότι το ισοζύγιο των σημείων πώλησης των αλυσίδων θα παραμείνει σταθερό, υπό την έννοια ότι ακόμη και αν ανοίξουν κάποια νέα καταστήματα θα κλείσουν κάποια άλλα.

Η πρώτη εβδομάδα του Φεβρουαρίου 2019 έκλεισε, πάντως, με μείωση των πωλήσεων κατά 1,3%, ακολουθώντας την αρνητική τάση που παρατηρήθηκε τον Δεκέμβριο του 2018, όταν οι πωλήσεις έκλεισαν με πτώση 0,7%. Υπενθυμίζεται ότι το 2018 ο τζίρος των σούπερ μάρκετ αυξήθηκε σύμφωνα με την IRI κατά 2,7% σε σύγκριση με το 2017.

Πηγή:www.kathimerini.gr
Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text