Αρχική | Οικονομία | Ευρωπαϊκή Οικονομία | Στα 17,6 δισ. οι ζημίες των ευρωπαϊκών αεροπορικών το 2018

Στα 17,6 δισ. οι ζημίες των ευρωπαϊκών αεροπορικών το 2018

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Στα 17,6 δισ. οι ζημίες των ευρωπαϊκών αεροπορικών το 2018

Το 2018 ήταν η πιο ζημιογόνος χρονιά στην ιστορία των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών λόγω απεργιών από τους ελεγκτές εναερίου κυκλοφορίας και καθυστερήσεων στις πτήσεις λόγω καιρικών συνθηκών. Σύμφωνα με την ένωση αερομεταφορέων «Αερομεταφορείς για την Ευρώπη» (Α4Ε), οι συνολικές ζημίες ανήλθαν σε 17,6 δισ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί πως ποσοστό άνω του 75% των καθυστερήσεων οφείλεται στις απεργιακές κινητοποιήσεις των ελεγκτών ή στην έλλειψή τους ή σε άλλα ζητήματα, που αφορούν τη δομή του συστήματος ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας.

Κίνηση

Ταυτόχρονα, την περασμένη χρονιά ο αριθμός των επιβατών που έκανε χρήση των αεροπορικών εταιρειών της Ε.Ε., αυξήθηκε κατακόρυφα κατά 26% στα 334 εκατομμύρια, βάσει και των στοιχείων του Eurocontrοl, του ευρωπαϊκού οργανισμού για την ασφάλεια των αερομεταφορών. «Αυτή τη στιγμή κάνουμε βήματα πίσω, εφόσον η πρόοδος στις αερομεταφορές έχει “παγώσει”», λένε ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Ryanair Μ. Ο’ Λίρι και πρόεδρος της ένωσης «Αερομεταφορείς για την Ευρώπη». Και συνέχισε: «Η Ευρωπαϊκή Ενωση θα πρέπει να ασχοληθεί με τα αναποτελεσματικά μονοπώλια, που είναι υπεύθυνα για τη διεξαγωγή των εναερίων ελέγχων, να αναθερμάνει τον ανταγωνισμό μεταξύ τους, να καταστήσει διεθνή το εναέριο χώρο και να επιταχύνει τη διαδικασία μετακίνησης και τοποθέτησης των ελεγκτών εναερίου κυκλοφορίας ανά αεροδρόμιο». Χθες συναντήθηκαν στις Βρυξέλλες στο πλαίσιο του ετήσιου συνεδρίου τους οι διευθύνοντες σύμβουλοι των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών, μεταξύ των οποίων η ΙΑG, μητρική των British Airways και Iberia, η easyJet, η Lufthansa και η Ryanair.

Από την πλευρά του γενικού διευθυντή της Α4Ε, Tόμας Ράινερτ, αναφέρεται πόσο σημαντική είναι η ενιαία αγορά μεταφορών. Αναφέρει, επίσης, ο κ. Ράινερτ ότι ενόψει των ευρωπαϊκών εκλογών του Μαΐου θα πρέπει να τεθεί σε προτεραιότητα η πολιτική των αερομεταφορών στην Ε.Ε. Ως ζωτικής σημασίας ζητήματα ο κ. Ράινερτ υπογράμμισε το μη αποτελεσματικό σύστημα διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας, την απαρχαιωμένη νομοθεσία, που αφορά τα δικαιώματα των επιβατών στην Ευρωπαϊκή Ενωση, καθώς και την ανάγκη να γίνει μεταρρύθμιση στην ευρωπαϊκή οδηγία περί χρεώσεων στα αεροδρόμια. «Το να ισχυριζόμαστε πως θα ήταν ευχής έργον να βελτιωθεί η κατάσταση, δεν πρόκειται να διασφαλίσει τους καταναλωτές ότι δεν θα δουν να ακυρώνονται ξαφνικά τα σχέδια μετακίνησής τους ούτε θα τους επιτρέψει να επωφεληθούν από ικανοποιητικές αεροπορικές υπηρεσίες σε συσχετισμό με το κόστος που θα καταβάλλουν», τονίζει ο κ. Ράινερτ. Το 2040 προβλέπεται να πετούν στην Ε.Ε. άνω των 2 δισ. επιβατών. Επίσης, ένα θέμα που απασχόλησε την Α4Ε, είναι η πρόοδος στη μείωση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος. Αν και δεσμεύθηκαν να περιορίσουν τους ρύπους τους, τελευταία μελέτη δείχνει ότι είναι ελάχιστα τα βήματα που κάνουν προς αυτήν την κατεύθυνση. Επενδυτικοί οίκοι που έχουν υπό διαχείριση 13 τρισ. δολάρια ανέθεσαν στην Transition Pathway Initiative την εν λόγω μελέτη, όπου εξετάζονται οι 20 μεγαλύτεροι αερομεταφορείς του κόσμου. Οι αεροπορικές συνολικά είναι υπεύθυνες για το 2% των εκπομπών ρύπων παγκοσμίως και οφείλουν να κάνουν περισσότερα αναφέρεται στην έρευνα. Τέλος, οι αεροπορικές με την αποτελεσματικότερη διαχείριση κινδύνου, που προέρχεται από την κλιματική αλλαγή, είναι οι Delta Airlines, Lufthansa,United Airlines και ΑΝΑ Ηoldings.

Πηγή:www.kathimerini.gr
Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text