Αρχική | Εταιρίες | Εισηγμένες Εταιρίες | Ευκαιρίες επέκτασης σε ΗΠΑ και Ρωσία αναζητά η Παπουτσάνης

Ευκαιρίες επέκτασης σε ΗΠΑ και Ρωσία αναζητά η Παπουτσάνης

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Ευκαιρίες επέκτασης σε ΗΠΑ και Ρωσία αναζητά η Παπουτσάνης

Έχοντας καταφέρει να αυξήσει τον κύκλο εργασιών της μέσα στην κρίση, από τα 15 εκατ. ευρώ το 2012, στα 24 εκατ. ευρώ πέρυσι, αλλά και τις εξαγωγές της, η Παπουτσάνηςοριοθετεί το 2019 ως χρονιά ενίσχυσης της εξωστρέφειας και εξαγωγών, μέσω συνεργασιών με διεθνείς ομίλους παραγωγής και διανομής.

Η πρώτη συνεργασία προς αυτή την κατεύθυνση αφορά στο joint venture (50%-50%) με την πολωνική Betasoap Sp. Πρόκειται για έναν από τους μεγαλύτερους "παίκτες” της ευρωπαϊκής βιομηχανίας σαπώνων, με ισχυρή παρουσία στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, εκτενές δίκτυο συνεργασιών και ευρύ χαρτοφυλάκιο συνεργασιών στο σκέλος των private label προϊόντων.

Όπως ανέφερε στο πλαίσιο ενημερωτικής συνάντησης ο Μιχάλης Παναγής, από την 1η Φεβρουαρίου CEO της Παπουτσάνης έχοντας αναλάβει την ευθύνη του σχεδιασμού και της εκτέλεσης της επιχειρησιακής στρατηγικής της εταιρίας, η συνεργασία με τη Betasoap θα ξεκινήσει με την εμπορική προώθηση των επώνυμων καλλυντικών προϊόντων περιποίησης σώματος και μαλλιών Olivia της Παπουτσάνης στην πολωνική αγορά λιανικής πώλησης.

Αν και τα πρώτα ουσιαστικά αποτελέσματα από την εμπορική σύμπραξη αναμένονται μέσα στην επόμενη διετία, οι επικεφαλής της ελληνικής εταιρείας δεν έκρυψαν το ενδιαφέρον τους για τις προοπτικές της Ρωσίας, αλλά και των χωρών της KAK - Κοινοπολιτεία Ανεξάρτητων Κρατών, που αποτελεί σαφώς μεγαλύτερη αγορά από την Πολωνία.

Αντίστοιχα σχέδια, πάντοτε με έμφαση στην premium σειρά προϊόντων Olivia που διατίθεται σε εξειδικευμένα σημεία πώλησης και φαρμακεία διεθνών, υπάρχουν και προς δυσμάς, με τις αγορές των ΗΠΑ και Καναδά να αποτελούν προτεραιότητα. Η Παπουτσάνης που διατηρεί σήμερα συνεργασία με τη Windmill, έχει παρουσία σε 400 σημεία πώλησης στην αμερικανική αγορά και στόχος είναι ο διπλασιασμός τους μέσω νέων συνεργασιών. Υπάρχουν παράλληλα σχέδια για ενίσχυση και σε άλλες αγορές, με προτεραιότητα σε Γαλλία, Ολλανδία, στις Σκανδιναβικές χώρες, καθώς και σε Κίνα και Νότια Κορέα, με στόχο την εμβάθυνση και διεύρυνση των συνεργασιών σε Ελλάδα και εξωτερικό, που θα οδηγήσει σε ανάπτυξη του δικτύου διανομής και αύξηση της παραγωγής. "Δίνουμε βάρος την εξωστρέφεια, κοιτάζουμε τις διεθνείς αγορές, χωρίς όμως να παραβλέπουμε την Ελλάδα”, ανέφερε σχετικά ο Μενέλαος Τασόπουλος, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της εταιρείας.

Σε ό,τι αφορά στα ξενοδοχειακά προϊόντα, από όπου προέρχεται το 34% του κύκλου εργασιών της εταιρείας και υφίστανται συνεργασίες με εταιρείες όπως η Korres και η Apivita, στόχος είναι η διεύρυνση του δικτύου σε μεγάλες αλυσίδες ξενοδοχείων στην Ευρώπη (μέσω και της της στρατηγικής συνεργασίας με τη SYSCO Guest Supply) και η περαιτέρω διείσδυση σε αναπτυσσόμενες κατηγορίες τουριστικών καταλυμάτων (όπως boutique hotels).

Επιπλέον, η ανάληψη της διανομής των ξενοδοχειακών προϊόντων της L’Occitane στην Ελλάδα εκτιμάται ότι θα ενισχύσει περαιτέρω την θέση της εταιρίας στην αντίστοιχη ξενοδοχειακή αγορά.

Στόχος είναι η προώθηση νέων προϊοντικών προτάσεων και η επέκταση των brands, καθώς και η ανάπτυξη νέων συνεργασιών για την τοποθέτηση σε πολυτελή και boutique ξενοδοχεία. Επίσης, η ανάπτυξη των εξαγωγών μέσω της στρατηγικής συνεργασίας με τη Sysco Guest Supply, της δημιουργίας συνεργασιών με άλλους στρατηγικούς εταίρους και της βελτίωσης του δικτύου πωλήσεων.

Υψηλοί στόχοι υπάρχουν και για τον τομέα της Παραγωγής προϊόντων για τρίτους – Private label, μία κατηγορία που σημείωσε αύξηση πωλήσεων 16% το 2018, προερχόμενη από την ελληνική αγορά και τη διεύρυνση υφιστάμενης συνεργασίας με μεγάλη πολυεθνική εταιρία. Η Παπουτσάνης έχει συνάψει νέες συνεργασίες και συμφωνίες με υφιστάμενους πελάτες για την παραγωγή των προϊόντων τους για ευρωπαϊκές χώρες που προβλέπεται να οδηγήσουν σε σημαντική ανάπτυξη της κατηγορίας κατά το τρέχον αλλά και επόμενα έτη.

Τέλος, στο τομέα των σαπωνόμαζων (σ.σ. πρώτες ύλες για τα σαπούνια), που "έτρεξε” με 50% μεταξύ 2017-2018, μέσω της αύξησης των εξαγωγών, η εταιρεία θα συνεχίσει να επενδύει στο R&D προκειμένου να αναπτύξει νέους τύπους και να διευρύνει την γκάμα των προσφερόμενων προϊόντων.

Οι προοπτικές του 2019

Ο κ. Παναγής αναφερόμενος στους στόχους του 2019 τόνισε πως η Παπουτσάνης έχει ολοκληρώσει το turn around και εισέρχεται σε φάση ανάπτυξης, με εστίαση στην ενίσχυση του κύκλου εργασιών, τον έλεγχο των παραγωγικών και λειτουργικών εξόδων και την αύξηση της παραγωγικότητας. "Στόχος μας, μεταξύ άλλων, είναι να διατηρήσουμε τη δυναμική ανόδου που έχει καταγραφεί, να εστιάσουμε σε δραστηριότητες και προϊόντα που εμφανίζουν ευκαιρίες υψηλότερης κερδοφορίας, καθώς και να αυξήσουμε περαιτέρω την παραγωγικότητά μας”, τόνισε ο CEO της εταιρείας.

Σε ό,τι αφορά το σκέλος της παραγωγικότητας, σημαντικό πλεονέκτημα προσδίδει η μονάδα της εταιρείας στη Ριτσώνα Ευβοίας, σε έκταση 60.000 τ.μ.. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη του είδους της στη ΝΑ Ευρώπη, απολύτως καθετοποιημένη και μια από τις πιο εξελιγμένες τεχνολογικά σε όλη την Ευρώπη, όπως τόνισε η διοίκηση. Στις γραμμές παραγωγής παράγονται διαφορετικά είδη σαπώνων, υγρά καλλυντικά αλλά και συσκευασίες PET, φιάλες PE και πώματα, κάτι που δίνει σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην εταιρεία, ιδιαίτερα στο σκέλος παραγωγής προϊόντων για τον ξενοδοχειακό κλάδο.

Η μονάδα παραγωγής στη Ριτσώνα μας επέτρεψε να επιβιώσουμε στην κρίση και να αναπτυχθούμε. Μεταξύ 2000-2018 επενδύθηκαν 35 εκατ. ευρώ, ενώ την τελευταία διετία υλοποιήθηκε πρόγραμμα επενδύσεων ύψους 4 εκατ. ευρώ που περιλαμβάνει νέες παραγωγικές γραμμές στο τμήμα καλλυντικών και πλαστικών και την ενίσχυση των αυτοματισμών και της παραγωγικότητας στο τμήμα σαπώνων”, ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Τασσόπουλος. Σε ό,τι αφορά στο CAPEX του 2019, θα είναι μειωμένο έναντι των προηγούμενων ετών ώστε να υπάρχει κεφαλαιακό δυναμικό σε περίπτωση που απαιτηθεί η αξιοποίηση ευκαιριών στις αγορές που δραστηριοποιείται η εταιρεία.

Σήμερα η Παπουτσάνης διαθέτει μια διαρκώς αυξανόμενη παρουσία σε πάνω από 25 χώρες σε όλο τον κόσμο. Το 59% της συνολικής παραγωγής διοχετεύεται στην Ελλάδα, το 31% στην ευρωπαϊκή αγορά, το 7% στις ΗΠΑ και το 3% στην Ασία. Η διοίκηση εκτίμησε πως το 2019 θα είναι η πρώτη χρονιά στην οποία ο κύκλος εργασιών που προέρχεται από το εξωτερικό θα ξεπεράσει τον αντίστοιχο στην ελληνική αγορά. Σημειωτέον πως στην Ελλάδα η εταιρεία κατέχει ηγετική θέση στα σαπούνια σε μπάρες, με μερίδιο 35%, καθώς και 11% μερίδιο αγοράς στα υγρά σαπούνια.

Πηγή:www.capital.gr

Διαβάσαμε... (σημαντικές ειδήσεις της ημέρας)

Συγκεντρωτικές ειδήσεις εισηγμένων εταιριών

Ημερολόγιο της οικονομίας και της αγοράς

Οι αποδόσεις των Χαρτοφυλακίων του ΧΡΗΜΑ & ΑΓΟΡΑ

Πώς να εγγραφείτε συνδρομητής



Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text