Αρχική | Εταιρίες | Εισηγμένες Εταιρίες | Μάχη για τρεις η 4η θέση στην αγορά γιαούρτης

Μάχη για τρεις η 4η θέση στην αγορά γιαούρτης

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Μάχη για τρεις η 4η θέση στην αγορά γιαούρτης

Της Αλεξάνδρας Γκίτση

Κολλημένη στα προ τριετίας επίπεδα παραμένει η αγορά γιαούρτης στην Ελλάδα. Κάτι που δεν φαίνεται να αλλάζει ούτε εφέτος, παρά τις αντιθέτου εκτιμήσεις μερίδας στελεχών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο. Τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου δείχνουν οριακή ανάπτυξη των πωλήσεων σε όγκο και αξία. Κάτι που καταγράφηκε και την περασμένη χρονιά όπου οι πωλήσεις εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ διαμορφώθηκαν στα 215 εκατ. ευρώ αυξημένες μόλις κατά 0,6% σε σχέση με το 2017 (πηγή: IRI).

Κι όμως, παρά το γεγονός ότι η αγορά γιαούρτης παραμένει "κολλημένη" στα 215 εκατ. ευρώ σε αξία και στους 53.000 τόνους σε όγκο -πωλήσεις εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ-, οι εταιρείες του κλάδου ποντάρουν σε αυτή, γιατί το γιαούρτι, εν αντιθέσει με το γάλα, αφήνει λεφτά στο ταμείο.

Στο πλαίσιο αυτό πριν από λίγες ημέρες η Δωδώνη "έριξε" στην αγορά ένα νέο προϊόν, το στραγγιστό γιαούρτι Ηπειρωτικό. Είχε προηγηθεί η ΜΕΒΓΑΛ που εισήλθε στην αγορά του στραγγιστού γιαουρτιού -ο στόχος της είναι να τριπλασιάσει μέσα στα επόμενα χρόνια το μερίδιο στην κατηγορία-, η Κρι Κρι με το "στραγγιστό & αγαπημένο" και οι υπόλοιποι παίκτες οι οποίοι ανανεώνουν την γκάμα των προϊόντων τους.

Ποιος είναι όμως ο market leader, ποιοι βρίσκονται στη δεύτερη και τρίτη θέση και τι γίνεται στις υπόλοιπες; Στην ελληνική αγορά, παρά τις πιέσεις που έχει δεχθεί το brand της, η ΦΑΓΕ παραμένει αδιαφιλονίκητος ηγέτης. Με μερίδιο 21,2% σε όγκο και 22,8% σε αξία έχει διατηρήσει εδώ και χρόνια απόσταση ασφαλείας από τον δεύτερο παίκτη που πλέον είναι η Κρι Κρι με μερίδιο 14,3% σε όγκο και 13,5% σε αξία. Στην τρίτη θέση βρίσκονται τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με μερίδιο 12,9% και 7,9% σε όγκο και αξία αντίστοιχα.

Ενδιαφέρον έχει η τέταρτη θέση. Σήμερα τέταρτος παίκτης της αγοράς είναι η Vivartia με μερίδιο 11,9% σε όγκο και 16,4% σε αξία, με βάση τα στοιχεία της IRI για τις πωλήσεις προϊόντων γιαούρτης εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (στοιχεία κατανάλωσης 2018). Από κοντά η εταιρεία Όλυμπος με μερίδιο 9,3% σε όγκο και 10,3% σε αξία και η Δωδώνη με μερίδιο 8% σε όγκο και 6,1% σε αξία.

Η ΜΕΒΓΑΛ βρίσκεται πιο πίσω με μερίδιο 5,4% σε όγκο και 5,7% σε αξία, η FrieslandCampina ελέγχει μερίδιο 3,5% σε όγκο και 3,2% σε αξία, η Danone 3,2% σε όγκο και 4,5% σε αξία, και τη δεκάδα συμπληρώνει η εταιρεία ΦΑΡΜΑ Κουκάκης με μερίδιο 2,4% σε όγκο και 2,3% σε αξία.

Πηγή:www.capital.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text